V rozhovoru na Nurburgringu souhlasil s poznámkami šéfa ITR Gerharda Bergera v červnu, že bylo velmi obtížné předvídat návrat do Spojeného království v blízké budoucnosti, protože v kalendáři chybí od roku 2019.
Tomczyk řekl, že místo toho se DTM zaměří na závody blízké jeho tradiční fanouškovské základně.
„Je to nepravděpodobné, ano. Díváme se na každou možnost, řekněme to takhle.
Vždy je příjemné, když závodíte před spoustou diváků, to je v podstatě naše základna – fanoušci – a ti jsou z Německa nebo blízkého regionu Německa. Takže si myslím, že cesta, kterou půjdeme, je více zpět ke kořenům z DTM.
Neznamená to, že nejdeme někam jinam, ale způsob, jakým si myslíme, že děláme kalendář, je spíše tímto směrem.“
Na otázku, zda budou pouliční závody na pořadu dne, vzhledem k pokračujícímu úspěchu Norisringu v ulicích Norimberku, Tomczyk odpověděl, že požadavky na infrastrukturu pouličních okruhů znamenají, že je pravděpodobnější využít stávající okruhy.
„Pokud máme skvělé závodní dráhy v Německu a v blízkém regionu, měli bychom tyto závodní dráhy používat,“ řekl.
Tomczyk řekl německým médiím, že neuspokojivá účast diváků v Imole, kdy DTM poprvé navštívila trať, znamenala, že neexistuje žádná záruka, že bude v Itálii pokračovat i příští rok.
Vyplývá to z Bergerových poznámek, že ITR potřebuje „prostudovat více Itálii“, aby pochopilo, zda by bylo lepší mít pravidelnou základnu na jednom místě nebo se pohybovat po různých italských tratích.
„Nutnost není nic, ale samozřejmě je to zaměření,“ řekl Tomczyk.
„Na startu máme dva italské výrobce, Ferrari a Lamborghini, kteří samozřejmě chtějí prezentovat svou značku na okruhu v Itálii. Ale letos v Imole jsme viděli, že dopad těchto výrobců na diváky opravdu nepůsobí.
Jsme v kontaktu s výrobci a bavíme se o takových tématech, která pak plynou do designu našeho kalendáře. Nemají do toho slovo, ale je to spolupráce.“
Dodal, že rakouský Salzburgring byl pravděpodobným kandidátem na pořádání závodu poprvé od roku 1988.
„Podívali jsme se také na Salzburgring. Líbí se mi Salzburgring, protože jsem tam již dříve závodil.
Pro diváky by to byla také skvělá akce, ale také zatím nemůžeme říct žádné podrobnosti.
Jednáme s mnoha majiteli tratí – a prosím o trochu trpělivosti, než kalendář představíme.“
Tomczyk se také vyjádřil k vyhlídce na závodění na celé Nurburgring Nordschleife poprvé od roku 1993 a řekl: „Ještě to není úplně mimo mísu“.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…