DTM

Kalendář DTM 2023 bude znamenat „návrat ke kořenům“

Bývalý závodník Audi a BMW Martin Tomczyk, šampion DTM z roku 2011, převzal po nedávné interní restrukturalizaci větší zodpovědnost v rámci orgánu ITR.


V rozhovoru na Nurburgringu souhlasil s poznámkami šéfa ITR Gerharda Bergera v červnu, že bylo velmi obtížné předvídat návrat do Spojeného království v blízké budoucnosti, protože v kalendáři chybí od roku 2019.

Tomczyk řekl, že místo toho se DTM zaměří na závody blízké jeho tradiční fanouškovské základně.

„Je to nepravděpodobné, ano. Díváme se na každou možnost, řekněme to takhle.

Vždy je příjemné, když závodíte před spoustou diváků, to je v podstatě naše základna – fanoušci – a ti jsou z Německa nebo blízkého regionu Německa. Takže si myslím, že cesta, kterou půjdeme, je více zpět ke kořenům z DTM.

Neznamená to, že nejdeme někam jinam, ale způsob, jakým si myslíme, že děláme kalendář, je spíše tímto směrem.“

Na otázku, zda budou pouliční závody na pořadu dne, vzhledem k pokračujícímu úspěchu Norisringu v ulicích Norimberku, Tomczyk odpověděl, že požadavky na infrastrukturu pouličních okruhů znamenají, že je pravděpodobnější využít stávající okruhy.

„Pokud máme skvělé závodní dráhy v Německu a v blízkém regionu, měli bychom tyto závodní dráhy používat,“ řekl.

Tomczyk řekl německým médiím, že neuspokojivá účast diváků v Imole, kdy DTM poprvé navštívila trať, znamenala, že neexistuje žádná záruka, že bude v Itálii pokračovat i příští rok.

Vyplývá to z Bergerových poznámek, že ITR potřebuje „prostudovat více Itálii“, aby pochopilo, zda by bylo lepší mít pravidelnou základnu na jednom místě nebo se pohybovat po různých italských tratích.

„Nutnost není nic, ale samozřejmě je to zaměření,“ řekl Tomczyk.

„Na startu máme dva italské výrobce, Ferrari a Lamborghini, kteří samozřejmě chtějí prezentovat svou značku na okruhu v Itálii. Ale letos v Imole jsme viděli, že dopad těchto výrobců na diváky opravdu nepůsobí.

Jsme v kontaktu s výrobci a bavíme se o takových tématech, která pak plynou do designu našeho kalendáře. Nemají do toho slovo, ale je to spolupráce.“

Dodal, že rakouský Salzburgring byl pravděpodobným kandidátem na pořádání závodu poprvé od roku 1988.

„Podívali jsme se také na Salzburgring. Líbí se mi Salzburgring, protože jsem tam již dříve závodil.

Pro diváky by to byla také skvělá akce, ale také zatím nemůžeme říct žádné podrobnosti.

Jednáme s mnoha majiteli tratí – a prosím o trochu trpělivosti, než kalendář představíme.“

Tomczyk se také vyjádřil k vyhlídce na závodění na celé Nurburgring Nordschleife poprvé od roku 1993 a řekl: „Ještě to není úplně mimo mísu“.

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago