DTM

Kalendář DTM 2023 bude znamenat “návrat ke kořenům”

Bývalý závodník Audi a BMW Martin Tomczyk, šampion DTM z roku 2011, převzal po nedávné interní restrukturalizaci větší zodpovědnost v rámci orgánu ITR.


V rozhovoru na Nurburgringu souhlasil s poznámkami šéfa ITR Gerharda Bergera v červnu, že bylo velmi obtížné předvídat návrat do Spojeného království v blízké budoucnosti, protože v kalendáři chybí od roku 2019.

Tomczyk řekl, že místo toho se DTM zaměří na závody blízké jeho tradiční fanouškovské základně.

„Je to nepravděpodobné, ano. Díváme se na každou možnost, řekněme to takhle.

Vždy je příjemné, když závodíte před spoustou diváků, to je v podstatě naše základna – fanoušci – a ti jsou z Německa nebo blízkého regionu Německa. Takže si myslím, že cesta, kterou půjdeme, je více zpět ke kořenům z DTM.

Neznamená to, že nejdeme někam jinam, ale způsob, jakým si myslíme, že děláme kalendář, je spíše tímto směrem.”

Na otázku, zda budou pouliční závody na pořadu dne, vzhledem k pokračujícímu úspěchu Norisringu v ulicích Norimberku, Tomczyk odpověděl, že požadavky na infrastrukturu pouličních okruhů znamenají, že je pravděpodobnější využít stávající okruhy.

„Pokud máme skvělé závodní dráhy v Německu a v blízkém regionu, měli bychom tyto závodní dráhy používat,” řekl.

Tomczyk řekl německým médiím, že neuspokojivá účast diváků v Imole, kdy DTM poprvé navštívila trať, znamenala, že neexistuje žádná záruka, že bude v Itálii pokračovat i příští rok.

Vyplývá to z Bergerových poznámek, že ITR potřebuje „prostudovat více Itálii“, aby pochopilo, zda by bylo lepší mít pravidelnou základnu na jednom místě nebo se pohybovat po různých italských tratích.

„Nutnost není nic, ale samozřejmě je to zaměření,” řekl Tomczyk.

„Na startu máme dva italské výrobce, Ferrari a Lamborghini, kteří samozřejmě chtějí prezentovat svou značku na okruhu v Itálii. Ale letos v Imole jsme viděli, že dopad těchto výrobců na diváky opravdu nepůsobí.

Jsme v kontaktu s výrobci a bavíme se o takových tématech, která pak plynou do designu našeho kalendáře. Nemají do toho slovo, ale je to spolupráce.“

Dodal, že rakouský Salzburgring byl pravděpodobným kandidátem na pořádání závodu poprvé od roku 1988.

„Podívali jsme se také na Salzburgring. Líbí se mi Salzburgring, protože jsem tam již dříve závodil.

Pro diváky by to byla také skvělá akce, ale také zatím nemůžeme říct žádné podrobnosti.

Jednáme s mnoha majiteli tratí – a prosím o trochu trpělivosti, než kalendář představíme.”

Tomczyk se také vyjádřil k vyhlídce na závodění na celé Nurburgring Nordschleife poprvé od roku 1993 a řekl: „Ještě to není úplně mimo mísu“.

Jiří Košta

Recent Posts

Estre, Lotterer a Vanthoor potřebují k zisku titulu pouhých pět bodů

Porsche Penske 6 vede už od prvního závodu letošní sezony, jelikož jezdci v Kataru zvítězili.…

3 dny ago

Porsche Penske 6 slaví druhé letošní vítězství ve FIA WEC

Lídři šampionátu odjíždějí z Japonska s plným počtem bodů. Estre, Lotterer a Vanthoor ovládli předposlední…

3 dny ago

Pepper a Wittmann kritizují Rasta, komisaři ale trest nedali

Tovární jezdec Lamborghini Jordan Pepper reagoval na Reneho Rasta po jejich kolizi v nedělním závodě…

1 týdnem ago

Mercedes se po roce dočkal vítězství v závodě DTM!

Luca Stolz vrací slávu Mercedesu. Němec přivezl značce vítězství na Sachsenringu poté, co startoval jako…

2 týdny ago

Jack Aitken vítězí na Sachsenringu

Britský pilot Jack Aitken zvítězil na Sachsenringu po startu z pole position. Stupně vítězů doplnili…

2 týdny ago

Jules Gounon se vrací do WEC pro Fuji

Jules Gounon se vrátí do sestavy hypercarů FIA WEC příští týden pro 6h Fuji, kde…

2 týdny ago