Doposud během závodů docházelo k velkému počtu nehod, proto se ředitel závodů Scot Elkins rozhodl zakročit a pro Spa se upravily regule, ve kterých stojí, že při boji o pozici musejí nechat v zatáčce místo – a sice, že mezi oběma jezdci musí zůstat prostor alespoň na půlku auta, tedy minimálně metr. Když dojde ke kontaktu, bude následovat trest.
Jak si tuto novinku vysvětlují jezdci? Především René Rast si stěžoval na aktuální závodní standardy. „Půlka šíře auta tu a tam – tak je to sice definováno v pravidlech, ale co tím chtěl vlastně říct: Když někdo je na vašem vnějšku, musíte mu nechat místo, abyste oba zatáčkou projeli.“
„Jakmile někoho vytlačíte na trávu a on ztratí pozici, pak musíte pozici vrátit – to je to, co říká toto pravidlo nebo nový dodatek. A to je to, co jsme si přáli,“ uzavřel Němec, jehož slova cituje portál Motorsport-Total.com.
Díky tomuto pravidlu má nyní Elkins skvělý nástroj k tomu, aby případně mohl potrestat jezdce, který svého soupeře vytlačí.
Kromě Mariuse Zuga, který v La Source vytlačil do kačírku Nica Müllera, za což dostal penalizaci 10 sekund, byl potrestaný paradoxně také Rast.
„Žádali jsme o další tresty, ty jsem teď dostal,“ popisuje Rast v rozhovoru pro ran.de. Němec obdržel penalizaci pět sekund za kontakt s Cassidym, které se však přetransofrmovaly v odsun tří míst na startu na dalším podniku ve Spielbergu. Přesto si ale pochvaluje, že změna přinesla své ovoce: „Aspoň jezdci, se kterými jsem bojoval, se toho drželi. Na straně, na které jsme byl, mi vždycky nechali místo.“
Stejné pocity má také lídr šampionátu Sheldon van der Linde. Ten byl spokojený, že nedošlo k žádné kolizi, přestože startoval až z 22. místa.
„Byl jsem daleko ve středu pole, kde se zpravidla takové věci ději, ale bylo vskutku vidět, že se přístup u všech jezdců změnil. Očividně nikdo nechtěl znova ke Scotovi,“ zavtipkoval.
Není neobvyklé, že v první zatáčce po startu dochází ke šlamastice. Ovšem tentokrát si závodníci dávali větší pozor a měl pocit, „že nešli tolik na limit a nechávali místo, zejména na výjezdu ze zatáček. Tam jsme měli v minulosti velké problémy.“
Na druhé straně břehu je Thomas Preining, podle kterého k žádnému k lepšímu posunu, co se týká jízdních standardů, nedošlo. Kritizuje zejména chování některých soupeřů na brzdách: „Také to, že se pohybujete během brždění, je stále poněkud nebezpečné. Upřímně bych řekl, že se nic nezměnilo. Možná jsem jediný, kdo se do takové situace dostal. Každopádně si myslím, že je nadále potřeba jednat.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…