DTM

DTM: Ve Spa byla využita nová pravidla ohledně předjíždění

Jelikož si mnozí piloti stěžovali na příliš tvrdé závodění a mírné tresty, tak došlo pro víkend ve Spa ke změně pravidel.


Doposud během závodů docházelo k velkému počtu nehod, proto se ředitel závodů Scot Elkins rozhodl zakročit a pro Spa se upravily regule, ve kterých stojí, že při boji o pozici musejí nechat v zatáčce místo – a sice, že mezi oběma jezdci musí zůstat prostor alespoň na půlku auta, tedy minimálně metr. Když dojde ke kontaktu, bude následovat trest.

Jak si tuto novinku vysvětlují jezdci? Především René Rast si stěžoval na aktuální závodní standardy. „Půlka šíře auta tu a tam – tak je to sice definováno v pravidlech, ale co tím chtěl vlastně říct: Když někdo je na vašem vnějšku, musíte mu nechat místo, abyste oba zatáčkou projeli.“

„Jakmile někoho vytlačíte na trávu a on ztratí pozici, pak musíte pozici vrátit – to je to, co říká toto pravidlo nebo nový dodatek. A to je to, co jsme si přáli,“ uzavřel Němec, jehož slova cituje portál Motorsport-Total.com.

Díky tomuto pravidlu má nyní Elkins skvělý nástroj k tomu, aby případně mohl potrestat jezdce, který svého soupeře vytlačí.

Ve Spa byly potrestáni dva hříšníci

Kromě Mariuse Zuga, který v La Source vytlačil do kačírku Nica Müllera, za což dostal penalizaci 10 sekund, byl potrestaný paradoxně také Rast.

„Žádali jsme o další tresty, ty jsem teď dostal,“ popisuje Rast v rozhovoru pro ran.de. Němec obdržel penalizaci pět sekund za kontakt s Cassidym, které se však přetransofrmovaly v odsun tří míst na startu na dalším podniku ve Spielbergu. Přesto si ale pochvaluje, že změna přinesla své ovoce: „Aspoň jezdci, se kterými jsem bojoval, se toho drželi. Na straně, na které jsme byl, mi vždycky nechali místo.“

Stejné pocity má také lídr šampionátu Sheldon van der Linde. Ten byl spokojený, že nedošlo k žádné kolizi, přestože startoval až z 22. místa.

„Byl jsem daleko ve středu pole, kde se zpravidla takové věci ději, ale bylo vskutku vidět, že se přístup u všech jezdců změnil. Očividně nikdo nechtěl znova ke Scotovi,“ zavtipkoval.

Není neobvyklé, že v první zatáčce po startu dochází ke šlamastice. Ovšem tentokrát si závodníci dávali větší pozor a měl pocit, „že nešli tolik na limit a nechávali místo, zejména na výjezdu ze zatáček. Tam jsme měli v minulosti velké problémy.“

Na druhé straně břehu je Thomas Preining, podle kterého k žádnému k lepšímu posunu, co se týká jízdních standardů, nedošlo. Kritizuje zejména chování některých soupeřů na brzdách: „Také to, že se pohybujete během brždění, je stále poněkud nebezpečné. Upřímně bych řekl, že se nic nezměnilo. Možná jsem jediný, kdo se do takové situace dostal. Každopádně si myslím, že je nadále potřeba jednat.“

Redakce

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

6 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago