Po posledním podniku na Nürburgringu se René Rast, kterého sestřelil David Schumacher, rozčiloval, že by se mnozí soupeři měli vrátit do motokár, jelikož jejich jízdní styl je otřesný a často i nebezpečný.
Nejen podle Rasta, ale i ostatních jezdců je jízdní styl příliš „tvrdý“ a penalizace mírné. Ředitel závodů Scott Elkins téměř vůbec nevyužívá penalizaci průjezd boxy, za to rozdává pětisekunové trety nebo trest odsunu míst na startu nadcházejícího závodu.
„Letos je závodní ředitel trochu mírný na všechny jezdce. Máme na startovním roštu hodně aut. Tímto nastala v sezoně v určitém bodě katastrofa. Když dáte šanci 30 profesionálním jezdcům závodit tak tvrdě, jak jen mohou, tak objevují šedé zóny a vzájemně na sebe tlačí, jak jen mohou,“ popisuje lídr šampionátu Sheldon van der Linde, jehož slova cituje portál gt-place.com
„Není pěkné to vidět. Jezdci jdou více na limit proto, že auto po poškození neztratí příliš výkonu. Tomu se nemůžete nikdy zcela vyhnout. A DTM je také kontaktní sport se soubojema kolo na kolo. Musí tam být respekt a musí se nechávat více místa na výjezdu ze zatáček. Takhle to není žádná zábava a není vidět, kdo je zaslouženě vpředu. Dřívější koncept byl lepší a měli bychom ho vrátit.“
Rast je již jedním z mála pilotů v poli, kteří si pamatují na starou dobrou éru Class 1. Nebránil by se návratu k tomuto formátu. Podle něj se v současnosti z DTM stává jakési „demoliční derby“, ve kterém mají piloti naprosto volnou ruku a dovolí si cokoliv, jelikož za to nepřijde nikterak bolavý trest.
„Dříve nás nabádali, abychom jezdili bok po boku. Tehdy ředitel závodu říkával: ‚Nechci vidět, že někdo někoho vytlačí na vnějšek trati a nenechá mu místo.‘ Tato pravidla už nemáme. Prakticky je to volná jízda. Pokud je někdo venku, přestanete řídit a vytlačíte ho ven. Nebo brzdíte o něco později a vytlačíte ho. Takhle bylo závodění zábané,“ nešetří slovy kritiky rozhořčený trojnásobný šampion z let 2017, 2019 a 2020.
„Tak jste se mohli spolehnout na ostatní jezdce. Bylo jedno, jestli je navnitřku nebo navnějšku. To bylo cool závodění a přál bych si, aby se to vrátilo. Já se ještě snažím nechávat ostatním místo. Nicméně, pokud budu zas a znovu za blbce, pak to jednou přestanu dělat. Tak daleko to ale nenechám dojít.“
Rodák z Mindenu kritizuje zejména to, že současná auta dovolí kontakty, které dřív byly nemožné, jelikož „neexistují žádná pravidla, která by to zakazovala, a protože je na roštu tolik aut. Tyto faktory mi ztěžují kotrolu nad závoděním. Měli bychom si promluvit s ředitelem závodu o tom, abychom měli tvrdé, ale férové závodění. Část s férovým závodním mi chybí. Buďto to probereme na brífinku s jezdci, nebo budou pravidla, která povolí závodit bok po boku.“
Pilot SSR Performance Laurens Vanthoor však zdůrazňuje, že najít kompromis je velmi náročné. „Je těžké najít rozumnou kombinaci. První závod na Norisringu byl katastrofální, druhý naprosto nudný. Všichni by se měli uklidnit a držet se základních pravidel ředitelství závodu. Měli bychom mít možnost závodit proti sobě. Zároveň je také naší povinností respektovat ostatní. Lehko se to řekne, ale v realitě je to težké aplikovat.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…