Po pauze kvůli zranění byl start Julese Gounona na Sachsenringu nejistý. Souhlas od svého lékaře dostal až ve středu. Poté byl Gounon při návratu do kokpitu nezastavitelný.
Strhujícím výkonem oslavil třetí vítězství v sezóně společně s Fabianem Schillerem. Po startu ze druhé pozice se Schillerovi podařilo předjet prvního Marciella hned ve druhé zatáčce. Po té už jen bránil svou pozici a předal vůz Gounonovi. Gounon navýšil náskok ve vedení a ukázal, že zranění jeho tempo nezměnilo.
„Jsem šťastný. Sachsenring je můj oblíbený okruh. Být zde vpředu a také získat třetí vítězství našeho týmu v sezóně je fantastické.
Fabian odvedl skvělou práci a podařilo se mu předjet Raffaeleho krátce po startu. Vůz jsem převzal s dobrým náskokem a dokázal ovládat pole zepředu,” řekl Gounon po závodě.
Fabianovo udržení Marciella za sebou ale přitom neponičit pneumatiky bylo klíčem k vítězství: „Mým cílem bylo co nejúčinněji zahřát pneumatiky na správnou teplotu v zahřívacím kole. Dávali jsme tomu předem hodně práce.
Od začátku mi bylo jasné, že budu brzdit kolem vnější části zatáčky 1. V brzdné zóně pro zatáčku 1 to velmi klouže, těsně mimo ideální čáru, která má relativně malou přilnavost. Takže jsem brzdil tam, kde je přilnavost. Pokud by (Marciello) brzdil na stejném místě jako já, nedostal by se do druhé zatáčky.“
Pole Sitter Raffaele Marciello a Daniel Juncadella z Mann-Filter Team Landgraf obsadili druhé místo. Raffaele Marciello si tak prodloužil vedení v šampionátu. Po nenápadném, ale extrémně efektivním výkonu si jezdecké duo Kim-Luis Schramm a Dennis Marschall zajistili třetí místo.
V nedělní kvalifikaci si Jules Gounon vybojoval pole position, avšak v autě mu nezbylo dostatečné množství paliva, tudíž byl z kvalifikace diskvalifikován. Do závodu tedy startoval až devatenáctý. Během prvního kola se dokázal dostat až na patnáctou pozici. Vůz předával Schillerovi z osmého místa. Při výměně jezdců se zjistil technický problém po té, co Schillerovi nešel vůz nastartoval. Duo bylo nuceno ze závodu odstoupit, a tím byli pohřbeny veškeré jejich šance na titul.
„Byl to víkend se smíšenými pocity. V sobotu jsme oslavili třetí výhru v sezóně, to bylo fantastické. A v neděli nám v boji o titul uniklo mnoho bodů.
Po kvalifikaci jsme měli v nádrži o jeden litr málo paliva. To bylo těžké. V závodě to šlo až do smůly s šlapací bednou velmi dobře. Prostě to nebyl náš den,” sdělil Jules Gounon.
Druhý vůz Drago Racing Team by Zvo si ale nevedl špatně. Po startu z páté pozice předal Jan Marschalkowski vůz Marvinu Dienstovi na třetí pozici. Dienst poté nasadil neuvěřitelné tempo a dovezl svůj Mercedes AMG GT3 až k vítězství. K vítězství jim také pomohli chyby soupeřů, zejména jezdců Audi.
Marschalkowski tím získal svou první výhru ve vozech GT3, na stejném okruhu, jako před dvěma lety svou první výhru v GT4. Ze svého prvního triumfu byl nadšený: „Pořád tomu všemu nemůžu uvěřit. Můj start byl dobrý a chtěl jsem ušetřit pneumatiky pro Marvina během mého stintu.
Když jsem ho musel sledovat ve druhé polovině závodu, můj tep byl přes 180. Jsem naprosto spokojený se svým prvním vítězstvím v ADAC GT Masters.“
Marvin Dienst triumfoval po druhé v GT Masters, se svým tempem byl velice spokojený: „Je to moje druhé vítězství v ADAC GT Masters, oba jsem vyhrál na Sachsenringu. Vím, kde se tady dá předjíždět, to mi pomohlo.
Naše auto vzlétlo jako raketa, cítil jsem jako bych létal. Nechtěl jsem předjíždět Kim-Luise (Schramma) v zatáčce Sachsen, ale pak tam byla mezera a najel jsem do ní. Byl to neskutečný závod, užil jsem si spoustu legrace.“
Na podiu je opět doplnilo duo Marciello a Juncadella. Ital tím opět navýšil svůj náskok ve vedení šampionátu a do posledního víkendu míří s 42 body na Engelharta a Güvena.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…