Jezdec Abt Audi, který příští rok přejde k BMW, absolvoval dva zkažené závody na okruhu Nürburgring, při nichž ztratil svou třetí pozici v šampionátu.
Za celý víkend získal pouze dva body za to, že skončil devátý v prvním závodě po několika kontaktech. Ze druhého závodu odstoupil poté, co ho v poslední zatáčce v šestém kole zasypal David Schumacher do štěrku.
Z 10 bodů na vedoucího bodového lídra Mirka Bortolottiho před závodem je nyní 29 bodů na vítěze závodu 1, Sheldona van der Lindeho. V rozhovoru pro televizi se vymykal jízdním standardům šampionátu.
Rast popsal svůj kontakt se Schumacherem: „Poprvé mě trefil v šikaně, pak jsem měl špatný výjezd a pak se mě znovu pokusil předjet a znovu mě trefil zezadu, roztočil mě ve štěrku. Nepřijatelné.
Jezdecké standardy v letošním DTM jsou nepřijatelné, jezdí jako malé děti. Nemají žádné zkušenosti a už to opravdu není žádná legrace.
Myslím, že někteří z nich se musí vrátit do podporové série, získat nějaké zkušenosti a pak se vrátit do DTM. Ale takhle už to není žádná legrace závodit.“
Na otázku, zda by chtěl vidět nějaké následky incidentů, Rast dodal: „Doufám, že ano. Nejen pro něj, pro mnoho dalších jezdců. Už nemůžete závodit, je to jen hazard. Někteří nechávají prostor, jiní ne.
Už nemůžete jít bok po boku rohem, tlačí vás do trávy, narážejí do zad, otáčejí se s vámi. Je to jen hazard.
Určitě proti tomu musíme něco udělat.“
V rozhovoru po prvním závodě, kdy byl dvakrát zapleten do trojitého kontaktu a „dostal zásah v podstatě ze všech stran, určitě jedna z těch, kde měl největší kontakt.“
Jízdní standardy, podobně jako na Norisringu, jsou dost špatné,“ řekl a zdůraznil, že na Norisringu byli incidenty velice podobné: „Viděli jsme, že už na Norisringu lidé jezdí skoro jako autíčka na pouti.
Je to trochu škoda, protože máme tempo, máme dobré auto, snažíme se vyhýbat problémům, ale někdy stojíte celou dobu na smůle a jste vyřazeni ze závodu.“
Rast se bránil po zuřivých komentářích od jezdce Audi týmu Rosberg, Nica Müllera, který televizním štábům řekl, že defekt na konci závodu, který utrpěl po dotyku s Rastem vyjíždějícím z první zatáčky, byl „zcela zbytečný“.
„Byl jsem vedle něj po zatáčce 1 a on se stále pohyboval doprava, když jsem byl po jeho pravé straně a měli jsme mírný kontakt, ale určitě to nebyl záměr,“ řekl Rast.
„Jsme týmoví kolegové z Audi, stále jsme týmoví kolegové z Audi a určitě nejezdím schválně na jeho nárazníku.
Není nic, co bych mohl dělat, když se někdo pohybuje doprava a já jsem napravo, v jednu chvíli stále musím přežít.“
Rast bude příští rok závodit s BMW a pro McLaren ve formuli E. S jízdou některých pilotů v DTM je už delší dobu nespokojený.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…