Od roku 2011 byl Rast součástí Audi Sport. Zpočátku závodil především se závodním vozem Audi R8 LMS GT3 pro zákaznické závody Audi Sport. Vrcholem v prvních letech byly mistrovský titul v ADAC GT Masters (2014) a vítězství ve 24hodinových závodech ve Spa (2012), Nürburgringu (2014) a Daytoně (2012 a 2016). V roce 2015 byl René Rast také součástí sestavy jezdců Audi na závodech 24 hodin Le Mans.
Kariéru Reného Rasta ale změnil telefonát pozdě večer 16. července 2016. Otázkou bylo, zda by mohl okamžitě přijet na Zandvoort a zaskočit za zraněného Adriena Tambaye v nedělním závodě DTM pro Audi v týmu Rosberg. Bez jakékoli přípravy usedl v neděli do Audi RS 5 v DTM a během závodu na náročném závodním okruhu hned zajel nejrychlejší kolo.
Když Mattias Ekström o několik měsíců později chyběl ve finále sezóny na Hockenheimu kvůli křížícímu se mistrovství světa v rallycrossu, René Rast dostal svou další šanci v DTM. Hned získal své první body a na svém prvním „pořádném“ výjezdu v DTM udělal tak silný dojem, že pro sezónu 2017 dostal stálé místo u Audi.
To, co následovalo, je malý kousek historie motorsportu: René Rast dosáhl toho, že ve své úplně první sezóně DTM získal mistrovský titul. Před ním to dokázalo jen šest dalších jezdců. Následující roky ukázaly, že první titul nebyl náhodný. Rast během čtyř let vyhrál třikrát mistrovský titul s Audi Sport Team Rosberg – v roce 2018 skončil na druhém místě, další titul mu po působivém návratu chyběl jen o čtyři body.
Rast vyhrál s Audi RS 5 DTM za čtyři roky 24 závodů. Získal 20 pole position, zajel nejrychlejší kolo ve 14 případech a nasbíral 1113 bodů. To vše v rámci 77 startů, což se rovná průměru více než 14 bodů na závod.
Po skončení továrního angažmá Audi v DTM závodil Rast za tým Audi Sport ABT Schaeffler ve Formuli E. Němec také prokázal své výjimečné kvality v elektrické závodní sérii několika umístění na stupních vítězů a silnými závodními výkony.
Jeho comeback do DTM s Audi R8 LMS GT3 evo II od týmu ABT Sportsline se také ubírá ve stylu René Rasta: V polovině sezóny 2022 je třetí v pořadí jako nejlepší jezdec Audi a s osmi zbývajícími závody má dobré šance na zisk čtvrtého titulu v DTM. V první polovině sezóny skončil Rast čtyřikrát na stupních vítězů a své první vítězství v závodním voze GT3 si v DTM zajistil již během prvního kola šampionátu na italské Imole.
„To, co René Rast dosáhl pro Audi Sport, zejména v DTM, je jedinečné,“ říká Oliver Hoffmann, člen představenstva pro technický vývoj Audi. „Je to o to bolestivější, že musíme Reného po tolika úspěšných společných letech nechat odejít jako závodního jezdce. Náš program motorsportu je v současné době kompletně restrukturalizován v rámci elektrifikace společnosti. A René je také v bodě své kariéry, kdy chce nastavit nový kurz.
René Rast má pevné místo v historii Audi Sport a navždy zůstane přítelem rodiny Audi. Přejeme mu do budoucna jen to nejlepší.“
Julius Seebach, výkonný ředitel Audi Sport GmbH a zodpovědný za motorsport v Audi, dodává: „René Rast byl dlouho podceňován. V Audi Sport dokázal ukázat, že je jedním z nejlepších světových závodních jezdců. Především jeho výkony v éře třídy 1 DTM budou vždy úzce spojeny se čtyřmi kruhy.“
„Toto rozhodnutí pro mě nebylo snadné. Audi bylo v posledních letech můj život. Fantasticky jsme spolu pracovali a slavili mnoho velkých úspěchů. Nikdy nezapomenu na tyto chvíle, ani na spoustu skvělých lidí, kteří umožnili moje vítězství a mistrovské tituly,“ říká Rast.
„Audi je silná značka s fascinujícími vozy jako Audi RS 6, které jsem si jako služební vůz mohl užívat dlouhá léta. Éra třídy 1 v DTM byla pro mě absolutním vrcholem. Audi RS 5 DTM se svým čtyřválcovým turbomotorem bylo fantastické závodní auto. Bohužel tato éra skončila příliš rychle.
Jak v prototypech Le Mans, tak ve Formuli E jsem měl také tu smůlu, že jsem se k týmu právě připojil, když programy skončily. To byla opravdu ostuda. DTM se závodními vozy GT3 si užívám mnohem víc, než jsem si kdy dokázal představit. Ale stále mám v motorsportu pár cílů, kterých chci dosáhnout. Proto se musím s fanoušky Audi po skončení sezóny 2022 s těžkým srdcem rozloučit.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…