DTM

Nicki Thiim by se mohl letos vrátit do DTM s Aston Martinem

Nicki Thiim by se mohl vrátit do DTM jako hostující startér později v tomto roce s vozem Aston Martin Vantage GT3.


Tovární jezdec Astonu Martin, Nicki Thiim, měl letos absolvovat celou sezónu v DTM poté, co podepsal smlouvu s týmem Lamborghini T3 Motorsport.

Třiatřicetiletý jezdec však odešel od T3 Motorsport po pouhých dvou kolech šampionátu. Jeho nejlepší výsledek bylo pouhé 12. místo. Samotný tým poté vynechal následující závody v Imole a na Norisringu.

Začalo se však hovořit o Thiimově návratu do letošní sezony DTM. Ve druhé polovině sezony by se měl představit se svým zaměstnavatelem Astonem Martin.

Zatímco o Thiimově vstupu bylo víceméně rozhodnuto, předpokládá se, že na programu je i druhý Vantage, který pomůže zajistit financování celého projektu. Zůstává nejasné, kdo bude řídit druhý vůz, pokud by se plány uskutečnily.

Závodní víkend na Nürburgringu ve dnech 27. až 28. srpna je považován za nejpravděpodobnější možnost návratu Thiima, s Aston Martin Performance centrem umístěným hned přes ulici od slavného německého okruhu. Diskutuje se také o předposledním kole na Red Bull Ringu.

Největší otazník zůstává nad výběrem týmu, který se bude zabývat potenciálním vstupem Astonu, protože výrobce v současné době nemá v DTM žádné zastoupení.

Hovořilo se o britském týmu, který by vůz provozoval, přičemž horkým kandidátem se objevilo oblečení Toma Ferriera, TF Sport. TF Sport se sídlem v Sussexu v současné době vede třídu GTE Am v FIA World Endurance Championship s verzí GTE Vantage.

Thiim dokonce odjel 24 hodinový závod na Nürburgringu s týmem TF Sport a mohl dokonce bojovat o vítězství, kdyby nehavaroval po úniku oleje.

Pokud by se Thiim mohl letos zúčastnit hostování v DTM, stane se Aston Martin sedmým odlišným výrobcem na startovním roštu po německých Audi, BMW, Mercedes a Porsche a italských automobilkách Ferrari a Lamborghini.

Vstup hosta by mohl být také začátkem dlouhodobého zapojení Aston Martin do DTM, protože Německo je největším trhem značky mimo Spojené království. Je také zřejmé, že zájem Astonu o DTM se zvýšil, protože začátkem tohoto roku oznámili, že se v roce 2022 zaměří pouze na GT World Challenge Europe a sérii NLS.

Aston Martin byl naposledy zastoupen na startovním roštu v roce 2019, kdy R-Motorsport soukromě provozoval čtyři vozy třídy 1 založené na Vantage s licencí od britské automobilky.

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

13 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago