DTM

Nicki Thiim by se mohl letos vrátit do DTM s Aston Martinem

Nicki Thiim by se mohl vrátit do DTM jako hostující startér později v tomto roce s vozem Aston Martin Vantage GT3.


Tovární jezdec Astonu Martin, Nicki Thiim, měl letos absolvovat celou sezónu v DTM poté, co podepsal smlouvu s týmem Lamborghini T3 Motorsport.

Třiatřicetiletý jezdec však odešel od T3 Motorsport po pouhých dvou kolech šampionátu. Jeho nejlepší výsledek bylo pouhé 12. místo. Samotný tým poté vynechal následující závody v Imole a na Norisringu.

Začalo se však hovořit o Thiimově návratu do letošní sezony DTM. Ve druhé polovině sezony by se měl představit se svým zaměstnavatelem Astonem Martin.

Zatímco o Thiimově vstupu bylo víceméně rozhodnuto, předpokládá se, že na programu je i druhý Vantage, který pomůže zajistit financování celého projektu. Zůstává nejasné, kdo bude řídit druhý vůz, pokud by se plány uskutečnily.

Závodní víkend na Nürburgringu ve dnech 27. až 28. srpna je považován za nejpravděpodobnější možnost návratu Thiima, s Aston Martin Performance centrem umístěným hned přes ulici od slavného německého okruhu. Diskutuje se také o předposledním kole na Red Bull Ringu.

Největší otazník zůstává nad výběrem týmu, který se bude zabývat potenciálním vstupem Astonu, protože výrobce v současné době nemá v DTM žádné zastoupení.

Hovořilo se o britském týmu, který by vůz provozoval, přičemž horkým kandidátem se objevilo oblečení Toma Ferriera, TF Sport. TF Sport se sídlem v Sussexu v současné době vede třídu GTE Am v FIA World Endurance Championship s verzí GTE Vantage.

Thiim dokonce odjel 24 hodinový závod na Nürburgringu s týmem TF Sport a mohl dokonce bojovat o vítězství, kdyby nehavaroval po úniku oleje.

Pokud by se Thiim mohl letos zúčastnit hostování v DTM, stane se Aston Martin sedmým odlišným výrobcem na startovním roštu po německých Audi, BMW, Mercedes a Porsche a italských automobilkách Ferrari a Lamborghini.

Vstup hosta by mohl být také začátkem dlouhodobého zapojení Aston Martin do DTM, protože Německo je největším trhem značky mimo Spojené království. Je také zřejmé, že zájem Astonu o DTM se zvýšil, protože začátkem tohoto roku oznámili, že se v roce 2022 zaměří pouze na GT World Challenge Europe a sérii NLS.

Aston Martin byl naposledy zastoupen na startovním roštu v roce 2019, kdy R-Motorsport soukromě provozoval čtyři vozy třídy 1 založené na Vantage s licencí od britské automobilky.

Tereza Černá

Recent Posts

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…

5 dny ago

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

1 týdnem ago