Brazilský nováček v DTM získal pro Ferrari první letošní vítězství díky svému bezchybnému startu z pole position. Bortolotti skončil druhý s odstupem až 2,709 s.
Fraga zahájil sezónu druhým místem ve druhém závodě v Portimau. Z prvního byl nucen odstoupit po poškození jeho vozu.
Ale aspirace na titul byly úplně zničeny sérií pěti po sobě jdoucích nedokončení, počínaje na Lausitzringu, kde utrpěl defekt v prvním závodě. Do druhého nemohl odstartovat kvůli požáru při jeho nehodě v kvalifikaci.
Ani jeden závod v Imole nedokončil kvůli problému s posilovačem řízení a poté defektu, který utrpěl při kontaktu při restartu, když bojoval o vedení v závodě. V sobotu na Norisringu, závodu plném havárií, ho při restartu zezadu trefil Esteban Muth a Fraga nemohl pokračovat.
Fraga se v neděli odrazil, když si v den svých 27. narozenin zajistil první pole position v DTM. Pak se sebevědomě vrhl na vítězství, které ho posunulo až na šesté místo v průběžném pořadí šampionátu.
Po závodě vysvětlil svou úlevu: „Konečně jsem dokončil závod po tolika šílených závodech, které jsem měl.
Až do zastávek v boxech jsem tlačil a to opravdu tvrdě. Snažil jsem se přestat dívat do zrcátek, ale Bortolotti mi nikdy nedovolil dýchat. Ale díky zastávkám v boxech si myslím, že jsme vytvořili dobrou mezeru, a pak už to bylo v pořádku.
Byl to perfektní závod, velmi důležitý i pro tým. Měli jsme tolik problémů, ale dnes bylo hezké, že byly velkou součástí vítězství.“
Fraga vysvětlil, že jeho první vítězství bylo „opravdu výjimečné“, protože si zasloužil svou vysoce postavenou příležitost DTM.
Vítězství bylo pro Brazilce také prvním vítězstvím v DTM od Augusta Farfuse v Zandvoortu v roce 2013.
,,Vždy jsem bojoval o šanci s Red Bullem, a letos mi tuto příležitost dali,“ řekl.
,,Je pro mě opravdu výjimečné být tady a bojovat s těmito kluky. A když dokážete vyhrát takový závod, je to životní cíl, jsem opravdu šťastný.
Sledoval jsem Reneho [Rasta] když byl Augusto v DTM a je pro mě potěšením bojovat s ním a těmito samými kluky a nyní také vyhrát závod. Jsem opravdu hrdý.“
Šéf týmu týmu Red Bull AF Corse Ron Reichert řekl, že výsledek Fragy byl očekávaný.
,,Není to poprvé, co ukázal, že umí být vepředu. Byl konkurenceschopný v každém závodě a v posledních několika závodech byl na předních pozicích, ale opravdu to byl, myslím, ten největší smolař na startovním roštu.
Dnes jsme překonali štěstí a závodní bůh byl jemný,” řekl Reichert.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…