ADAC GT

Van der Linde a Pilet se během 24 hodinovky střídali ve dvou týmech, jeden muž ale ve dvou odlišných vozech

Ve většině vytrvalostních závodech to je zakázané, ale 24h na Nürburgringu a 24h ve Spa je dovolené, aby pilot závodil ve dvou různých autech při jednom závodě. Letos při 24 hodinovém závodě na Nürburgringu to takto podnikli rovnou tři piloti. Kelvin van der Linde usedl do dvou různých vozů Audi, Patrick Pilet závodil ve dvou vozech Porsche a Gabriele Piana, který se prostřídal mezi Mercedesem AMG GT3 a Porsche 911 GT3. Ke svému dvojitému účinkování se Gabriele Piana vyjádřil exkluzivně pro True Racing.


Kelvin van der Linde získal celkové vítězství, zatímco vykonával dvojitou službu pro Phoenix Racing. V nočním stintu v Audi #5 měl Kelvin kontakt se zdí a vůz odstoupil ze závodu. To však nebyl pro Kelvina konec v závodě, protože na něj čekalo ještě několik stintů v Audi #15 , ve kterém se mu podařilo vyhrát závod. 

Patrick Pilet se umístil v první desítce za Falken Motorsport ve své dvojité službě pro tým, kde jezdil ve dvou vozech Porsche 911 GT3. Druhé auto, ve kterém Pilet jel, také nedojelo závod. 

Třetí pilot s tzv. double duty byl Gabriele Piana, který jel ve dvou úplně odlišných vozech pro dva různé týmy. Původně měl jet pouze s Porsche #123 v Cup 2, ale nabídku od Mercedesu nemohl odmítnout. 

,,Byla to velká výzva. S Mercedesem jsem na Nordschleife nejel od roku 2020 a tým se nezúčastnil žádných předchozích kvalifikačních závodů, ale naši soupeři ano. 

I kdybych jel jen s Porsche, tak by to stejně byla výzva, protože se nám nepodařilo udělat stejné updaty jako naše konkurence po LS1, i když jsme byli nejrychlejší. A když k tomu přidáme i ten Mercedes, byl to asi nejtěžší víkend mého života.” shrnul Piana. 

Povinnosti u obou týmu začali pro Gabrieleho už několik dní před závodem: ,,Přijel jsem na Nürburgring už v úterý and hned jsem začal s médii, s briefingy, s meetingy, s podpisovkami a samozřejmě jsem měl také povinnosti v autech. Všechno bylo dvojité. Od devítí ráno do půlnoci každý jsem jen pracoval. Vůbec mi před tím nedošlo, jak náročné to bude”

I s minimálním předchozím tréninkem a odlišnostmi v autě se dokázal poprat.

,,Před závodem se mi podařilo odjet dvě kola v kvalifikaci a něco málo na rozehřátí. V nočních trénincích jsem nezajel ani jedno kolo před závodem.

Byl jsem ve dvou autech, kde oba týmy očekávali vysokou kvalitu výkonu a to bylo velice těžké. 

Kromě toho že v každém autě musíte mít jiný styl řízení, všechno je úplně jiné. I ty nejjednodušší věci jako je tlačítko na radiovou komunikaci nebo ovládání resetu paliva, to je prostě odlišné. A také samozřejmě všechny tlačítka jsou jinde, pedály jsou jinde, sedačka je jiná, je toho opravdu hodně. Úplně všechno je v každém autě jiné.” popsal rozdíly mezi Porsche 911 GT3 a Mercedesem AMG GT3. 

V závodě odjel Piana celkových 14 hodin. ,,Můžeme říct, že toho asi bylo trochu moc. Nedosáhl jsem svého 100% výkonu ani v jednom autě. Na vozu Porsche se udělaly nějaké změny, u kterých jsem nebyl, a potom jsem byl v tom autě až na Q3 a na rozehřátí.

V rozehřátí, které trvá hodinu, jsem musel být v obou autech. Proto jsem ve svém prvním stintu v Porsche jel lehce, abych se dostal zpátky do rytmu s autem. Mezi mým prvním a druhým stintem také proběhly nějaké změny na autě, a potom už bylo auto zase o dost lepší. Ve svém druhém stintu jsem začal více tlačit a potom už byl čas na můj první stint s Mercedesem. 

S AMG jsem jel stint k večeru a v noci, což byl můj první stint za tmy s tímto autem. Můj první stint byl dobrý. V mém druhém, v noci, jsem byl rychlý ale ne tak jak bych si to přál, možná bych byl rychlejší, kdybych se soustředil pouze na jedno auto. Ke konci jsem byl už jenom u Black Falcon, protože mi to s povinnými přestávkami mezi stinty nevycházelo na další jízdy v Mercedesu.”

,,I když to byla veliká výzva, osobně si myslím, že jsem odvedl velice dobrou práci. Byl to velice těžký víkend, ale jsem šťastný, že jsem vyhráli v jedné třídě a jsem spokojený se svým výkonem. Naučil jsem se spoustu nového. Dohromady za celý závod jsem odřídil 14 hodin a ani jsem nebyl tak unavený na konci, takže to mě také potěšilo. Ale nikomu bych nikdy nic podobného nedoporučil. Na druhou stranu mě to tlačilo až k limitu mých schopností.

Ale samozřejmě musím poděkovat všem, co se na tom podíleli. Týmu Black Falcon, za to, že mi to dovolili, protože jsem s nimi byl domluvený, a oni dali maximum do toho, abych mohl jet i s Mercedesem. 

A také musím poděkovat Mercedesu za tuto nabídku, a za to, že mi věřili. Oni věřili, že týmu mohu hodně nabídnout a to si myslím, že je také důvodem pro náš výborný výsledek.”

Gabriele Piana skončil ve vozu Mercedes na celkovém osmém místě s vítězstvím ve třídě Pro-AM. Vůz Porsche #123 se umístil na celkovém šestnáctém místě a druhém ve třídě Cup2.

Tereza Černá

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

8 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago