Kelvin van der Linde získal celkové vítězství, zatímco vykonával dvojitou službu pro Phoenix Racing. V nočním stintu v Audi #5 měl Kelvin kontakt se zdí a vůz odstoupil ze závodu. To však nebyl pro Kelvina konec v závodě, protože na něj čekalo ještě několik stintů v Audi #15 , ve kterém se mu podařilo vyhrát závod.
Patrick Pilet se umístil v první desítce za Falken Motorsport ve své dvojité službě pro tým, kde jezdil ve dvou vozech Porsche 911 GT3. Druhé auto, ve kterém Pilet jel, také nedojelo závod.
Třetí pilot s tzv. double duty byl Gabriele Piana, který jel ve dvou úplně odlišných vozech pro dva různé týmy. Původně měl jet pouze s Porsche #123 v Cup 2, ale nabídku od Mercedesu nemohl odmítnout.
,,Byla to velká výzva. S Mercedesem jsem na Nordschleife nejel od roku 2020 a tým se nezúčastnil žádných předchozích kvalifikačních závodů, ale naši soupeři ano.
I kdybych jel jen s Porsche, tak by to stejně byla výzva, protože se nám nepodařilo udělat stejné updaty jako naše konkurence po LS1, i když jsme byli nejrychlejší. A když k tomu přidáme i ten Mercedes, byl to asi nejtěžší víkend mého života.” shrnul Piana.
Povinnosti u obou týmu začali pro Gabrieleho už několik dní před závodem: ,,Přijel jsem na Nürburgring už v úterý and hned jsem začal s médii, s briefingy, s meetingy, s podpisovkami a samozřejmě jsem měl také povinnosti v autech. Všechno bylo dvojité. Od devítí ráno do půlnoci každý jsem jen pracoval. Vůbec mi před tím nedošlo, jak náročné to bude”
I s minimálním předchozím tréninkem a odlišnostmi v autě se dokázal poprat.
,,Před závodem se mi podařilo odjet dvě kola v kvalifikaci a něco málo na rozehřátí. V nočních trénincích jsem nezajel ani jedno kolo před závodem.
Byl jsem ve dvou autech, kde oba týmy očekávali vysokou kvalitu výkonu a to bylo velice těžké.
Kromě toho že v každém autě musíte mít jiný styl řízení, všechno je úplně jiné. I ty nejjednodušší věci jako je tlačítko na radiovou komunikaci nebo ovládání resetu paliva, to je prostě odlišné. A také samozřejmě všechny tlačítka jsou jinde, pedály jsou jinde, sedačka je jiná, je toho opravdu hodně. Úplně všechno je v každém autě jiné.” popsal rozdíly mezi Porsche 911 GT3 a Mercedesem AMG GT3.
V závodě odjel Piana celkových 14 hodin. ,,Můžeme říct, že toho asi bylo trochu moc. Nedosáhl jsem svého 100% výkonu ani v jednom autě. Na vozu Porsche se udělaly nějaké změny, u kterých jsem nebyl, a potom jsem byl v tom autě až na Q3 a na rozehřátí.
V rozehřátí, které trvá hodinu, jsem musel být v obou autech. Proto jsem ve svém prvním stintu v Porsche jel lehce, abych se dostal zpátky do rytmu s autem. Mezi mým prvním a druhým stintem také proběhly nějaké změny na autě, a potom už bylo auto zase o dost lepší. Ve svém druhém stintu jsem začal více tlačit a potom už byl čas na můj první stint s Mercedesem.
S AMG jsem jel stint k večeru a v noci, což byl můj první stint za tmy s tímto autem. Můj první stint byl dobrý. V mém druhém, v noci, jsem byl rychlý ale ne tak jak bych si to přál, možná bych byl rychlejší, kdybych se soustředil pouze na jedno auto. Ke konci jsem byl už jenom u Black Falcon, protože mi to s povinnými přestávkami mezi stinty nevycházelo na další jízdy v Mercedesu.”
,,I když to byla veliká výzva, osobně si myslím, že jsem odvedl velice dobrou práci. Byl to velice těžký víkend, ale jsem šťastný, že jsem vyhráli v jedné třídě a jsem spokojený se svým výkonem. Naučil jsem se spoustu nového. Dohromady za celý závod jsem odřídil 14 hodin a ani jsem nebyl tak unavený na konci, takže to mě také potěšilo. Ale nikomu bych nikdy nic podobného nedoporučil. Na druhou stranu mě to tlačilo až k limitu mých schopností.
Ale samozřejmě musím poděkovat všem, co se na tom podíleli. Týmu Black Falcon, za to, že mi to dovolili, protože jsem s nimi byl domluvený, a oni dali maximum do toho, abych mohl jet i s Mercedesem.
A také musím poděkovat Mercedesu za tuto nabídku, a za to, že mi věřili. Oni věřili, že týmu mohu hodně nabídnout a to si myslím, že je také důvodem pro náš výborný výsledek.”
Gabriele Piana skončil ve vozu Mercedes na celkovém osmém místě s vítězstvím ve třídě Pro-AM. Vůz Porsche #123 se umístil na celkovém šestnáctém místě a druhém ve třídě Cup2.
Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…
Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…
Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…
Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…
Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…
Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…