Mercedes přiveze novou GT3 nejdříve v roce 2025

Mercedes přiveze novou GT3 nejdříve v roce 2025

 
  

Vedoucí zákaznického programu Mercedes-AMG nastínil budoucí plány výrobce v závodech GT3, včetně vyhlídky na nový model v roce 2025. Stefan Wendl řekl Sportscar365, že Mercedes-AMG GT3 Evo zůstane do konce příštího roku vlajková loď značky v závodech GT.


Naznačil, že konec homologačního období současného modelu Evo po sezóně 2024 by mohl být pro Mercedes-AMG dobrou příležitostí k odhalení nástupce. Mercedes-AMG GT3 měl svůj globální debut u zákaznických týmů v roce 2016 a před sezónou 2020 obdržel aktualizaci Evo. Wendl vyjádřil důvěru ve způsob, jakým je GT3 řízena FIA, která je zodpovědná za homologaci vozidel, a SRO Motorsports Group, která nastavuje rovnováhu výkonu v několika klíčových šampionátech a založila celosvětovou formuli.

„Jsem velmi spokojen s tím, jak FIA a SRO zvládají vývoj vozů GT3. Od roku 2015-16, kdy se objevila skupina vozů jako Ferrari, Lamborghini, Porsche, Audi a my, došlo v tomto homologačním období k nárůstu výrobců. Od té doby je úroveň výkonu konstantní. Claude Surmont, [technický ředitel SRO], se svým BoP vždy dbal na to, aby nová auta s vysokým potenciálem odpovídala průměru oboru, který by se mohl týkat roku 2016. Můžete to vidět na časech na kolo ve Spa. Průměrné časy v kvalifikaci a závodě byly kolem jedné sekundy. To je základ, na který se mohou výrobci a zákazníci spolehnout, pokud mají být vozy používány po dlouhou dobu.

Díky tomu je vývoj nových vozů výzvou, protože se nemusíte dívat jen na výkon, abyste byli o sekundu nebo dvě rychlejší. Musíte si dát pozor na detaily, které ocení až další generace. V roce 2020 jsme pro zákazníky spustili aktualizaci založenou na chlazení, životnosti a údržbě. Jsme velmi spokojeni s tím, jak to funguje. Nyní na konci čekáme na homologaci našeho [aktuálního] GT a pak našim zákazníkům řekneme, že mohou čekat na nástupce, ale ne dříve než v roce 2025.“

Wendl řekl, že Mercedes-AMG nemá v plánu zavést pro AMG GT3 takzvanou aktualizaci „Double Evo“, pokud nedojde k drastickým změnám v zásadních oblastech, jako je homologace. Další výrobci postupně představili sady Evo, jako Ferrari v roce 2018 a 2020 a Acura a Audi v letech 2019 a 2022.

„S naším vozem jsme spokojeni a nemáme žádné větší problémy,” řekl Wendl. „Takový byl doposud plán našich zákazníků: mít vůz dlouhou životnost s plánovatelnými náklady. Zůstaneme u něj minimálně do roku 2024 a pak v roce 2025 začne nové homologační období. To by pro nás mohla být dobrá šance. Zabýváme se vývojem nového vozu.”

Wendl vysvětlil, že vývoj produktu nástupce GT3 je „probíhající proces“, který se výrazně překrývá s konkurenčními aktivitami současného modelu. Mercedes-AMG GT3 Evo je široce používán po celém světě, týmy s vozem závodí na plný úvazek v několika sériích včetně IMSA WeatherTech SportsCar Championship, Intercontinental GT Challenge poháněné Pirelli, Fanatec GT World Challenge Europe poháněné AWS a Super GT.

„Hodnotíme silné a slabé stránky vozu: shrneme zpětnou vazbu od týmů a inženýrů, abychom to vložili do databáze- S našimi vývojáři silničních vozů neustále komunikujeme: co bude dál a jaké jsou naše silné a slabé stránky a co by mohlo být dobrým základem pro homologaci.”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »