DTM

DTM představilo nový formát kvalifikace pro Norisring

Za týden se pojede na Norisringu, kde jezdci pojedou kvalifikaci podle nových pravidel, a to ve dvou skupinách.


ITR, společnost zastřešující německý šampionát cestovních vozů, sáhla po změně formátu kvalifikaci. Zejména, aby všichni jezdci na relativně krátké trati měli stejné, nebo alespoň podobné podmínky.

,,Naším přáním a přáním týmů bylo zcela jistě, aby se to rozdělilo, neboť se třiceti vozy na trati by to bylo trochu těsné,“ uvedla manažerka pro sport a techniku DTM Layla Wagner, jejíž slova cituje portál motorsport.com.

Jak bude kvalifikace vypadat?

Piloti budou rozděleni na skupinu A a B podle průběžného pořadí šampionátu jezdců, avšak ob pilota. To znamená, že lídr Sheldon van der Linde bude ve skupině A, druhý Mirko Bortolotti ve skupině B, Nico Müller ve skupině B, atd.

Stejné složení zůstane také v neděli, přestože pořadí se po sobotním závodě změní. Avšak zatím to vypadá, že bude startovat pouze 27 vozů, jelikož zatím nejsou oznámení žádní hostující jezdci, tudíž na startu neuvidíme Lamborghini týmu T3 Motorsportu. Tím pádem bude ve skupině A 14 závodníků a ve skupině B 13.

Nicméně, aby byly podmínky vyrovnané, tak v sobotu jako první půjde na řadu skupina A a v neděli naopak skupina B. Obě party potom budou mít 20 minut na zajetí co nejlepšího času. Mezi první a druhou částí bude pětiminutová přestávka.

,,Celkově nejrychlejší pilot z obou skupin odstartuje do závodu z pole position. Druhé místo na roštu bude mít jezdec, který dosáhne nejrychlejšího času ve druhé skupině. Třetí místo bude mít jezdec, který bude druhý nejrychlejší ve skupině nejrychlejšího jezdce,“ vysvětluje se v bulletinu.

To znamená, že se jezdci neřadí podle zajetých časů, nýbrž podle umístění, což potvrdila i Wagener: ,,Nemícháme kvalifikační časy. Startující skupina dostane sudá čísla, ta druhá lichá.“

Rovněž body budou udělovány podle umístění, nikoliv podle časů, avšak budování zůstává stejné – polesitter dostane tři body, druhý dva a třetí jeden.

Konečný verdikt ohledně finální podoby kvalifikace padl v Itálii: ,,Měli jsme více možností a dlouho jsme je v Imole s jezdci probírali. ,,Samozřejmě také bylo tématem, že by se obě části kvalifikace zkombinovali. Na konci se však všichni shodli, že bude nejférovější, když bude startovní rošt seřazen podle lichých a sudých čísel.“

A co se stane, když v jedné skupině zajedou dva jezdci identický čas? ,,Zbytek pravidel ohledně startovního roštu zůstává stejný. To znamená, že polesitter si může vybrat startovní pozici. Pokud by byly stejné časy v rámci jedné skupiny, pak lepší startovní pozici dostane, ten který jej zajel dříve.“

Jestliže stejný čas zajedou jezdci ze dvou skupin, pak je ve výhodě závodník z první skupiny.

Redakce

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

15 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago