DTM

DTM představilo nový formát kvalifikace pro Norisring

Za týden se pojede na Norisringu, kde jezdci pojedou kvalifikaci podle nových pravidel, a to ve dvou skupinách.


ITR, společnost zastřešující německý šampionát cestovních vozů, sáhla po změně formátu kvalifikaci. Zejména, aby všichni jezdci na relativně krátké trati měli stejné, nebo alespoň podobné podmínky.

,,Naším přáním a přáním týmů bylo zcela jistě, aby se to rozdělilo, neboť se třiceti vozy na trati by to bylo trochu těsné,“ uvedla manažerka pro sport a techniku DTM Layla Wagner, jejíž slova cituje portál motorsport.com.

Jak bude kvalifikace vypadat?

Piloti budou rozděleni na skupinu A a B podle průběžného pořadí šampionátu jezdců, avšak ob pilota. To znamená, že lídr Sheldon van der Linde bude ve skupině A, druhý Mirko Bortolotti ve skupině B, Nico Müller ve skupině B, atd.

Stejné složení zůstane také v neděli, přestože pořadí se po sobotním závodě změní. Avšak zatím to vypadá, že bude startovat pouze 27 vozů, jelikož zatím nejsou oznámení žádní hostující jezdci, tudíž na startu neuvidíme Lamborghini týmu T3 Motorsportu. Tím pádem bude ve skupině A 14 závodníků a ve skupině B 13.

Nicméně, aby byly podmínky vyrovnané, tak v sobotu jako první půjde na řadu skupina A a v neděli naopak skupina B. Obě party potom budou mít 20 minut na zajetí co nejlepšího času. Mezi první a druhou částí bude pětiminutová přestávka.

,,Celkově nejrychlejší pilot z obou skupin odstartuje do závodu z pole position. Druhé místo na roštu bude mít jezdec, který dosáhne nejrychlejšího času ve druhé skupině. Třetí místo bude mít jezdec, který bude druhý nejrychlejší ve skupině nejrychlejšího jezdce,“ vysvětluje se v bulletinu.

To znamená, že se jezdci neřadí podle zajetých časů, nýbrž podle umístění, což potvrdila i Wagener: ,,Nemícháme kvalifikační časy. Startující skupina dostane sudá čísla, ta druhá lichá.“

Rovněž body budou udělovány podle umístění, nikoliv podle časů, avšak budování zůstává stejné – polesitter dostane tři body, druhý dva a třetí jeden.

Konečný verdikt ohledně finální podoby kvalifikace padl v Itálii: ,,Měli jsme více možností a dlouho jsme je v Imole s jezdci probírali. ,,Samozřejmě také bylo tématem, že by se obě části kvalifikace zkombinovali. Na konci se však všichni shodli, že bude nejférovější, když bude startovní rošt seřazen podle lichých a sudých čísel.“

A co se stane, když v jedné skupině zajedou dva jezdci identický čas? ,,Zbytek pravidel ohledně startovního roštu zůstává stejný. To znamená, že polesitter si může vybrat startovní pozici. Pokud by byly stejné časy v rámci jedné skupiny, pak lepší startovní pozici dostane, ten který jej zajel dříve.“

Jestliže stejný čas zajedou jezdci ze dvou skupin, pak je ve výhodě závodník z první skupiny.

Redakce

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago