DTM

DTM představilo nový formát kvalifikace pro Norisring

Za týden se pojede na Norisringu, kde jezdci pojedou kvalifikaci podle nových pravidel, a to ve dvou skupinách.


ITR, společnost zastřešující německý šampionát cestovních vozů, sáhla po změně formátu kvalifikaci. Zejména, aby všichni jezdci na relativně krátké trati měli stejné, nebo alespoň podobné podmínky.

,,Naším přáním a přáním týmů bylo zcela jistě, aby se to rozdělilo, neboť se třiceti vozy na trati by to bylo trochu těsné,“ uvedla manažerka pro sport a techniku DTM Layla Wagner, jejíž slova cituje portál motorsport.com.

Jak bude kvalifikace vypadat?

Piloti budou rozděleni na skupinu A a B podle průběžného pořadí šampionátu jezdců, avšak ob pilota. To znamená, že lídr Sheldon van der Linde bude ve skupině A, druhý Mirko Bortolotti ve skupině B, Nico Müller ve skupině B, atd.

Stejné složení zůstane také v neděli, přestože pořadí se po sobotním závodě změní. Avšak zatím to vypadá, že bude startovat pouze 27 vozů, jelikož zatím nejsou oznámení žádní hostující jezdci, tudíž na startu neuvidíme Lamborghini týmu T3 Motorsportu. Tím pádem bude ve skupině A 14 závodníků a ve skupině B 13.

Nicméně, aby byly podmínky vyrovnané, tak v sobotu jako první půjde na řadu skupina A a v neděli naopak skupina B. Obě party potom budou mít 20 minut na zajetí co nejlepšího času. Mezi první a druhou částí bude pětiminutová přestávka.

,,Celkově nejrychlejší pilot z obou skupin odstartuje do závodu z pole position. Druhé místo na roštu bude mít jezdec, který dosáhne nejrychlejšího času ve druhé skupině. Třetí místo bude mít jezdec, který bude druhý nejrychlejší ve skupině nejrychlejšího jezdce,“ vysvětluje se v bulletinu.

To znamená, že se jezdci neřadí podle zajetých časů, nýbrž podle umístění, což potvrdila i Wagener: ,,Nemícháme kvalifikační časy. Startující skupina dostane sudá čísla, ta druhá lichá.“

Rovněž body budou udělovány podle umístění, nikoliv podle časů, avšak budování zůstává stejné – polesitter dostane tři body, druhý dva a třetí jeden.

Konečný verdikt ohledně finální podoby kvalifikace padl v Itálii: ,,Měli jsme více možností a dlouho jsme je v Imole s jezdci probírali. ,,Samozřejmě také bylo tématem, že by se obě části kvalifikace zkombinovali. Na konci se však všichni shodli, že bude nejférovější, když bude startovní rošt seřazen podle lichých a sudých čísel.“

A co se stane, když v jedné skupině zajedou dva jezdci identický čas? ,,Zbytek pravidel ohledně startovního roštu zůstává stejný. To znamená, že polesitter si může vybrat startovní pozici. Pokud by byly stejné časy v rámci jedné skupiny, pak lepší startovní pozici dostane, ten který jej zajel dříve.“

Jestliže stejný čas zajedou jezdci ze dvou skupin, pak je ve výhodě závodník z první skupiny.

Redakce

Recent Posts

Timo Glock o návratu do DTM

Timo Glock se po třech letech vrací do DTM. O svém navrátu, očekávání a novém…

3 hodinami ago

Müller a Wehrlein s Porsche Penske už ve Spa

Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…

5 hodinami ago

Maro Engel: nejkuženější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

20 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

20 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

20 hodinami ago

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

1 dnem ago