DTM

Loeb při svém debutu v DTM šokoval

Rychlost, kterou předvedla rallyová legenda Sebastien Loeb při svém debutu v DTM, byla působivá a dokazuje, že je „speciálním“ jezdcem, říká jeho týmový kolega z Red Bullu Felipe Fraga.


Devítinásobný mistr světa v rally Loeb se poprvé objevil v DTM v Portimau, kde místo nepřítomného Nicka Cassidyho řídil vůz Ferrari 488 GT3 řízený AF Corse.

Loeb obsadil 16. a 18. místo ve dvou závodech v Portugalsku proti poli 29 jezdců, z nichž mnozí již léta pravidelně závodí ve vozech GT3.

Fraga pozorně sledoval pokrok týmového kolegu Loeba od prvního shakedownu Red Bullu ve Spa v březnu a byl ohromen tím, jak rychle se dokázal adaptovat na vůz GT po kariéře strávené primárně v rally.

„V neděli udělal chybu v kvalifikaci, takže to nebylo tak zvláštní, ale v sobotu to byl podle mě opravdu dobrý výkon,” řekl brazilský jezdec.

„Sledoval jsem celý proces ve Spa, když jsme šli testovat. V porovnání s tím, jak daleko byl ve Spa a tady, je to působivé. V sobotu byl jen sedm desetin od pole position. V autě testoval méně než tři dny, protože když byl na trati, sdílel auto s Cassidym.

Jsem si jistý, že kdyby jeden z nás šel do rally, bylo by to mnohem horší než sedm desetin od P1. Takže si zaslouží uznání, je výjimečný. Kdyby měl v autě více času, více testů, možná by byl ještě více vepředu. Bylo mi potěšením být s ním.”

Vrcholem Loebova debutu v DTM byla první sobotní kvalifikace, kde zajel čas, který byl jen o 0,786 s pomalejší než pole pole Mirka Bortolottiho na Grasser Racing Lamborghini.

A to i přesto, že Loeb musel sdílet své Ferrari v barvách AlphaTauri s celoročním jezdcem Red Bullu Nickem Cassidym ve všech třech testech, takže mu ve voze zůstal jen omezený čas.

Podmínky navíc nebyly plně reprezentativní v obou oficiálních předsezónních testech, běh na Hockenheimu byl ovlivněn deštěm a test v Portimau se konal pozdě večer za chladného počasí.

Loeb přiznal, že úprava protiblokovacího brzdového systému na jeho voze Ferrari GT3 byla obzvláště složitá, a řekl, že to vyžaduje, aby si osvojil úplně jiný styl jízdy.

„Řízení tohoto vozu s ABS je velmi odlišné,“ vysvětlil. „Jízdní styl je velmi odlišný od mé přirozené jízdy. Takže se musím pokusit zapomenout na 30 let jízdy a úplně to změnit.

ABS je opravdu dobrá pomůcka, obvykle to hodně usnadňuje. Ale musíte zapomenout na automatiku. A změnit styl jízdy. Už jsem si na svůj styl jízdy docela dlouho zvykl.“

Očekává se, že Cassidy také vynechá červencové kolo Norisringu kvůli dalšímu střetu s jeho primárním programem Formule E a také by mohl chybět na podniku Spa, který připadá na stejný víkend jako závod mistrovství světa ve vytrvalostním závodě Fuji.

Jiří Košta

Recent Posts

Estre, Lotterer a Vanthoor potřebují k zisku titulu pouhých pět bodů

Porsche Penske 6 vede už od prvního závodu letošní sezony, jelikož jezdci v Kataru zvítězili.…

4 dny ago

Porsche Penske 6 slaví druhé letošní vítězství ve FIA WEC

Lídři šampionátu odjíždějí z Japonska s plným počtem bodů. Estre, Lotterer a Vanthoor ovládli předposlední…

4 dny ago

Pepper a Wittmann kritizují Rasta, komisaři ale trest nedali

Tovární jezdec Lamborghini Jordan Pepper reagoval na Reneho Rasta po jejich kolizi v nedělním závodě…

2 týdny ago

Mercedes se po roce dočkal vítězství v závodě DTM!

Luca Stolz vrací slávu Mercedesu. Němec přivezl značce vítězství na Sachsenringu poté, co startoval jako…

2 týdny ago

Jack Aitken vítězí na Sachsenringu

Britský pilot Jack Aitken zvítězil na Sachsenringu po startu z pole position. Stupně vítězů doplnili…

2 týdny ago

Jules Gounon se vrací do WEC pro Fuji

Jules Gounon se vrátí do sestavy hypercarů FIA WEC příští týden pro 6h Fuji, kde…

2 týdny ago