DTM

Loeb při svém debutu v DTM šokoval

Rychlost, kterou předvedla rallyová legenda Sebastien Loeb při svém debutu v DTM, byla působivá a dokazuje, že je „speciálním“ jezdcem, říká jeho týmový kolega z Red Bullu Felipe Fraga.


Devítinásobný mistr světa v rally Loeb se poprvé objevil v DTM v Portimau, kde místo nepřítomného Nicka Cassidyho řídil vůz Ferrari 488 GT3 řízený AF Corse.

Loeb obsadil 16. a 18. místo ve dvou závodech v Portugalsku proti poli 29 jezdců, z nichž mnozí již léta pravidelně závodí ve vozech GT3.

Fraga pozorně sledoval pokrok týmového kolegu Loeba od prvního shakedownu Red Bullu ve Spa v březnu a byl ohromen tím, jak rychle se dokázal adaptovat na vůz GT po kariéře strávené primárně v rally.

„V neděli udělal chybu v kvalifikaci, takže to nebylo tak zvláštní, ale v sobotu to byl podle mě opravdu dobrý výkon,“ řekl brazilský jezdec.

„Sledoval jsem celý proces ve Spa, když jsme šli testovat. V porovnání s tím, jak daleko byl ve Spa a tady, je to působivé. V sobotu byl jen sedm desetin od pole position. V autě testoval méně než tři dny, protože když byl na trati, sdílel auto s Cassidym.

Jsem si jistý, že kdyby jeden z nás šel do rally, bylo by to mnohem horší než sedm desetin od P1. Takže si zaslouží uznání, je výjimečný. Kdyby měl v autě více času, více testů, možná by byl ještě více vepředu. Bylo mi potěšením být s ním.“

Vrcholem Loebova debutu v DTM byla první sobotní kvalifikace, kde zajel čas, který byl jen o 0,786 s pomalejší než pole pole Mirka Bortolottiho na Grasser Racing Lamborghini.

A to i přesto, že Loeb musel sdílet své Ferrari v barvách AlphaTauri s celoročním jezdcem Red Bullu Nickem Cassidym ve všech třech testech, takže mu ve voze zůstal jen omezený čas.

Podmínky navíc nebyly plně reprezentativní v obou oficiálních předsezónních testech, běh na Hockenheimu byl ovlivněn deštěm a test v Portimau se konal pozdě večer za chladného počasí.

Loeb přiznal, že úprava protiblokovacího brzdového systému na jeho voze Ferrari GT3 byla obzvláště složitá, a řekl, že to vyžaduje, aby si osvojil úplně jiný styl jízdy.

„Řízení tohoto vozu s ABS je velmi odlišné,“ vysvětlil. „Jízdní styl je velmi odlišný od mé přirozené jízdy. Takže se musím pokusit zapomenout na 30 let jízdy a úplně to změnit.

ABS je opravdu dobrá pomůcka, obvykle to hodně usnadňuje. Ale musíte zapomenout na automatiku. A změnit styl jízdy. Už jsem si na svůj styl jízdy docela dlouho zvykl.“

Očekává se, že Cassidy také vynechá červencové kolo Norisringu kvůli dalšímu střetu s jeho primárním programem Formule E a také by mohl chybět na podniku Spa, který připadá na stejný víkend jako závod mistrovství světa ve vytrvalostním závodě Fuji.

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

3 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago