DTM

Loeb při svém debutu v DTM šokoval

Rychlost, kterou předvedla rallyová legenda Sebastien Loeb při svém debutu v DTM, byla působivá a dokazuje, že je „speciálním“ jezdcem, říká jeho týmový kolega z Red Bullu Felipe Fraga.


Devítinásobný mistr světa v rally Loeb se poprvé objevil v DTM v Portimau, kde místo nepřítomného Nicka Cassidyho řídil vůz Ferrari 488 GT3 řízený AF Corse.

Loeb obsadil 16. a 18. místo ve dvou závodech v Portugalsku proti poli 29 jezdců, z nichž mnozí již léta pravidelně závodí ve vozech GT3.

Fraga pozorně sledoval pokrok týmového kolegu Loeba od prvního shakedownu Red Bullu ve Spa v březnu a byl ohromen tím, jak rychle se dokázal adaptovat na vůz GT po kariéře strávené primárně v rally.

„V neděli udělal chybu v kvalifikaci, takže to nebylo tak zvláštní, ale v sobotu to byl podle mě opravdu dobrý výkon,“ řekl brazilský jezdec.

„Sledoval jsem celý proces ve Spa, když jsme šli testovat. V porovnání s tím, jak daleko byl ve Spa a tady, je to působivé. V sobotu byl jen sedm desetin od pole position. V autě testoval méně než tři dny, protože když byl na trati, sdílel auto s Cassidym.

Jsem si jistý, že kdyby jeden z nás šel do rally, bylo by to mnohem horší než sedm desetin od P1. Takže si zaslouží uznání, je výjimečný. Kdyby měl v autě více času, více testů, možná by byl ještě více vepředu. Bylo mi potěšením být s ním.“

Vrcholem Loebova debutu v DTM byla první sobotní kvalifikace, kde zajel čas, který byl jen o 0,786 s pomalejší než pole pole Mirka Bortolottiho na Grasser Racing Lamborghini.

A to i přesto, že Loeb musel sdílet své Ferrari v barvách AlphaTauri s celoročním jezdcem Red Bullu Nickem Cassidym ve všech třech testech, takže mu ve voze zůstal jen omezený čas.

Podmínky navíc nebyly plně reprezentativní v obou oficiálních předsezónních testech, běh na Hockenheimu byl ovlivněn deštěm a test v Portimau se konal pozdě večer za chladného počasí.

Loeb přiznal, že úprava protiblokovacího brzdového systému na jeho voze Ferrari GT3 byla obzvláště složitá, a řekl, že to vyžaduje, aby si osvojil úplně jiný styl jízdy.

„Řízení tohoto vozu s ABS je velmi odlišné,“ vysvětlil. „Jízdní styl je velmi odlišný od mé přirozené jízdy. Takže se musím pokusit zapomenout na 30 let jízdy a úplně to změnit.

ABS je opravdu dobrá pomůcka, obvykle to hodně usnadňuje. Ale musíte zapomenout na automatiku. A změnit styl jízdy. Už jsem si na svůj styl jízdy docela dlouho zvykl.“

Očekává se, že Cassidy také vynechá červencové kolo Norisringu kvůli dalšímu střetu s jeho primárním programem Formule E a také by mohl chybět na podniku Spa, který připadá na stejný víkend jako závod mistrovství světa ve vytrvalostním závodě Fuji.

Jiří Košta

Recent Posts

Proton Porsche Hypercar oznamuje svou posádku pro letošní sezonu WEC

Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…

8 hodinami ago

Přesun do BMW byla vždy možnost, říká Kevin Magnussen

Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…

8 hodinami ago

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

3 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

5 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago