Letos si jezdce rozdělí značky BMW, Mercedes, Audi, Porsche a Lamborghini, přičemž některé z týmů nasadí hned tři vozy.
Vozy Mercedes-AMG GT3 bude řídit osm jezdců ve čtyřech týmech. Audi vstoupí do sezony s R8 LMS GT3 Evo II, za jehož volant se posadí šest pilotů ve třech stájích a po dvou týmech pak budou mít značky Porsche, BMW a Lamborghini. Přičemž Porsche podepsalo se třemi jezdci, BMW se čtyřmi a Lamborghini s šesti závodníky.
Stáj HRT byla založena teprve před dvěma lety bývalým pilotem DTM Robertem Hauptem v roce 2020, jenž převzal z velké části tým Black Falkon. Ihned po převzetí otěží dokázalo HRT triumfovat v NLS a GT World Challenge.
Minulý rok se k týmu připojil bývalý šéf HWA Ulrich Fritz coby ředitel. Veškeré změny přinesly své ovoce v podobě zisku mistrovského titulu mezi jezdci, když byl korunován Maximilian Götz. Ten však s týmem již nepokračuje a nahradí jej Luca Stolz s Arjunem Mainim, který závodil pro tým GetSpeed.
HTP Winward se na GT scéně objevil v roce 2013 a ještě téhož roku vyhrál s Mercedesem SLS AMG GT3 24hodinovku ve Spa právě s nováčkem v týmu Maximilianem Götzem, který o rok později vyhrál titul v Blancplain.
Díky jeho výkonům získal v roce 2018 v ADAC GT Masters jeho tým titul. Stáj okolo texaského obchodníka Bryce Warda a jeho syna Russella v roce 2021 triumfoval ve třídě GTD ve 24hodinovce v Daytoně. Rovněž v DTM slavili úspěchy s Lucasem Auerem a Philipem Ellisem. Götz letos nahradí Ellise. Třetí vůz bude řídit syn Ralfa Schumachera, David.
Kvůli DTM hongkongská stáj postavila nové sídlo ve Stuttgartu. Japoncům se velmi dařilo především v mezinárodní GT Challenge, přičemž byly první tým AMG Performance z Asie, který zvítězil v světový pohár v GT v Macau. V roce 2020 byli prvním týmem, který oznámil účast v novém DTM. Do vozů s třícípou hvězdou ve znaku usedne navrátilec Maro Engel a nováček Mikael Genier.
Týmem založeným v roce 1998 bývalým závodníkem Peterem Mückem prošlo mnoho zvučných jmen jako Sebastian Vettel, Sergio Pérez, Robert Kubica nebo Christian Klein. Od roku 2005 do roku 2016 byl továrním týmem Mercedesu v DTM a v posledním roce skrze Lucase Auera získali své jediné vítězství.
Posléze se na pár let z německého šampionátu cestovních vozů stáhli, avšak v roce 2021 se díky finanční pomoci od Schaefflera vrátili. Na Norisringu Buhk dojel třetí a stal se prvním pilotem, který získal pódium s elektronickým řízením.
Tým z Kemptenu je již nedílnou součástí šampionátu od roku 2000. Po přechodu na pravidla GT3 pak nastoupili s triem Kelvin van der Linde, Mike Rockenfeller a Lucas di Grassi. Pro letošní sezonu zůstává pouze Jihoafričan, kterého doplní navrátilec René Rast a šampion ADAC GT Masters Ricardo Feller.
Stáj, jež založil mistr světa Keke Rosberga několik let v DTM dominovala. V jeho barvách získal René Rast tři mistrovské tituly. V loňské sezoně byl Nico Müller vicemistrem. Švýcar zůstává u Rosberga i nadále, stejně tak Dev Gore.
Hannoverská stáj se sídlem nedaleko letiště byla založena v roce 2005 Arkinem Akou coby amatérský tým, který nastupoval v mnoha Porsche Cupech, v nichž vyhrál titul.
Od roku 2018 startuje v evropské GT World Challenge a o dva roky později téměř vyhrál 24 hodinovku ve Spa-Francorchamps. Nyní bude nováčkem v DTM, kde jej bude reprezentovat nová tvář na roštu Marius Zug.
Největším úspěchem Walkenhorst Motorsport, jenž vede Henry Walkenhorst, je výhra ve 24 hodinovce Spa v roce 2018. V roce 2021 pak debutovali s Marcem Wittmannem v DTM, přičemž se okamžitě dostali do boje o titul. Kromě Němce angažovali Estebana Mutha.
Schubert Motorsport vznikl na přelomu tisíciletí. Založil jej závodník Thorsten Schubert. Přestože byly jeho vozy úspěšné, tak první triumf se mu podařilo získat až v roce 2015, když vyhrál v ADAC GT Masters titul mezi týmy. Sezonu 2018 absolvoval s motory od Hondy, než se opět vrátil k BMW.
Stejně jako Attempto Racing i Schubert rozšíří startovní rošt o dvě auta, v nichž budou jezdit Sheldon van der Linde a Philipp Eng.
Také Grasser Racing se řadí k úspěšným týmům v GT sportu. Rok 2019 pro ně byl zřejmě tím neúspěšnějším, neboť vyhráli 12 hodinový závod v Sebringu, 24 hodinvoku v Daytoně a v GT Mastars se stali vicemistry.
Do týmu přijali Marka Bortolottiho, jehož již znají z let, kdy je reprezentoval v ADAC GT Masters, Blancepain GT a IMSA Sportscar. Kromě toho má zkušenosti už také z DTM, jelikož minulý rok startoval coby host za tým T3 Motorsport v Assenu a ihned při své premiéře dojel na druhém místě.
Itala doplní tři nováčci – 31letý Clemens Schmid, 43letý Rolf Ineichen a Alessio Deledda, který jako jediný z trojce je profesionálním závodním jezdcem a prošel i nižšími závodními sériemi jako F2 a F3.
Drážďanský T3 Motorsport byl rovněž založen nedávno, a to v roce 2018. O rok později vstoupil do ADAC GT Masters s pomocí Audi. Jenže konkurence měla v šampionátu mnoho týmů, tak se u T3 rozhodli přejít pro nadcházející sezonu k Bentley. Nicméně po roce spolupráce skončila, protože Britové projekt GT3 odpískali. Stáj, jíž šéfuje Jens Feucht, oslovila Lamborghini. V loňské sezoně stálo Lamborghini jednou na pódiu. Pro letošní rok zůstává v týmu jediná žena na startovní listině, Esmee Hawkey a nově příchozí Nicki Thiim.
Společnost SSR Performance GmbH sídlící v Mnichově opravuje a provádí údržby sportovních a historických vozů. SSR je zkratkou Stefan Schund Racing, který založil v roce 2020 svůj vlastní tým, přičemž spolupracuje s týmem Manthey (Porsche). A právě proto zřejmě ovládl při svém debutu v ADAC GT Masters jak šampionát jezdců, tak šampionát jezdců.
V letošním ročníku se poprvé objeví i na startu DTM s továrním jezdcem Porsche Laurensem Vanthoorem a Dennisem Olsenem.
Tým se dříve ještě pod jménem Tým 75 specializoval na rallye, avšak v roce 2013 přešel na vytrvalostní závody, přičemž začínal v Porsche Carrera Cupu a o tři roky později si odbyl svou premiéru v ADAC GT Masters, kde si dojel pro šest výher a čtyři polepositions. Do DTM nastoupí s továrním jezdcem Porsche, Thomasem Preiningem.
Přestože to po konci uplynulé sezony vypadalo, že AF Corse z mistrovství cestovních vozů odejde, nakonec se tak nestalo. Avšak tentokrát to zkusí s naprosto obměněnou sezonou, jelikož se Alexander Albon vrátil do formule 1 a Liam Lawson se plně soustředí na své angažmá ve formuli 2. Angažovali tedy brazilského závodníka Felipeho Fragu a pilota formule E Nicka Cassidyho. Toho ale v několika závodech nahradí Sébastien Loeb, neboť kolidují s programem šampionátu elektrických monopostů.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…