DTM

Rowe Racing popírá, že by z DTM utekl kvůli špatným výsledkům

Rowe byl jedním z několika zavedených týmů GT3, které se pustily do DTM v roce 2021 po generální opravě seriálu a nasadily hvězdnou tovární sestavu zahrnující Sheldona van der Linde a Timo Glock – oba s předchozími zkušenostmi ze závodů v éře Class 1 DTM.


Německý tým se ale celou sezonu snažil jet blízko čela startovního roštu, van der Linde dosáhl pouze dvou umístění v top 5 v 16 závodech a Glock jen zřídka pronikl na body a skončil na žalostném 17. místě v hodnocení jezdců.

Výkony Rowe kontrastovaly s výkonem jediného dalšího týmu BMW na startovním roštu, Walkenhorstu, který zajistil dvě vítězství a postavil se do boje o titul s Marcem Wittmannem, přestože byl omezen na jeden vůz.

Zatímco Walkenhorst letos zůstane v DTM a dokonce se rozšíří na druhé zcela nové BMW M4 GT3, Rowe opustí sérii ve prospěch programu v GT World Challenge Europe Endurance Cup a vybraných podniků v Nurburgring Endurance Series.

Šéf týmu Hans-Peter Naundorf přiznal, že Rowe v loňském roce předváděl podprůměrné výkony, a říká, že se aktivně „nerozhodl proti“ prodloužení jeho pobytu v DTM, ale dospěl k závěru, že vytrvalostní závody stáji prostě vyhovují lépe.

„Toto rozhodnutí nemá nic společného s tím, že jsem si myslel, že DTM je dobré nebo špatné, nebo že jsme – jak by si někteří mohli myslet – nemohli přinést sportovní úspěchy během celé sezóny,” řekl Naundorf.

„Nevyhýbáme se sportovnímu neúspěchu, ani jsme se nikdy nikde nezastavili, protože jsme si řekli, že to nedokážeme.”

Rowe Racing má bohatou historii ve vytrvalostních závodech, zaznamenal dvě vítězství ve Spa 24h a první úspěch na Nurburgringu 24h během poslední dekády.

V roce 2020 dosáhl jedinečného úspěchu, když během stejného kalendářního roku vyhrál legendární endura Spa a Nurburgring se dvěma různými výrobci (BMW a Porsche).

Naundorf zdůraznil, že Rowe je zaměřené více na vytrvalostní závody a spoléhá se spíše na stálé zaměstnance než na nezávislé pracovníky, které často najímají jiné týmy GT3 pro závody na krátké vzdálenosti.

„Postavili jsme tady tým s ambicí jezdit vytrvalostní závody. Myslím, že téma výdrže jsme pro tuto úroveň provozní kvality optimalizovali velmi dobře. K tomu potřebujete určitý personál s určitými vlastnostmi a kvalitami.

Závody ve sprintu, jako je DTM, vyžadují úplně jiný přístup ve strojírenství, jak dostat z vozů výkon.

Dvě nebo tři věci jsou šíleně důležité pro celkový výkon a hrají velkou roli, zatímco ve vytrvalosti je to více rozprostřeno. Tak si také budujete své lidi – a svůj tým, znalosti, správné vybavení.“

Jiří Košta

Recent Posts

Jack Aitken vítězí na Sachsenringu

Britský pilot Jack Aitken zvítězil na Sachsenringu po startu z pole position. Stupně vítězů doplnili…

15 hodinami ago

Jules Gounon se vrací do WEC pro Fuji

Jules Gounon se vrátí do sestavy hypercarů FIA WEC příští týden pro 6h Fuji, kde…

2 dny ago

Sebastien Ogier by se rád vrátil do DTM

Legenda mistrovství světa v rallye Sebastien Ogier vyjádřil přání startovat v DTM poprvé od jeho…

3 dny ago

Robert Kubica hodnotí své druhé největší vítězství od toho ve Formuli 1

Posádka AF Corse s číslem 83 se konečně dočkala. Žluté Ferrari bylo vidět vysoko prakticky…

3 dny ago

Kubica, Shwartzman a Ye slaví vítězství v Austinu

Jezdci vítězného Ferrari v nedělním kole mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) v Austinu popsali…

6 dny ago

Engel a Auer vítězí v Magny Cours

Přestože získal pole position pro nedělní závod Jules Gounon, z vítězství se radoval druhý Mercedes.…

2 týdny ago