DTM

Rowe Racing popírá, že by z DTM utekl kvůli špatným výsledkům

Rowe byl jedním z několika zavedených týmů GT3, které se pustily do DTM v roce 2021 po generální opravě seriálu a nasadily hvězdnou tovární sestavu zahrnující Sheldona van der Linde a Timo Glock – oba s předchozími zkušenostmi ze závodů v éře Class 1 DTM.


Německý tým se ale celou sezonu snažil jet blízko čela startovního roštu, van der Linde dosáhl pouze dvou umístění v top 5 v 16 závodech a Glock jen zřídka pronikl na body a skončil na žalostném 17. místě v hodnocení jezdců.

Výkony Rowe kontrastovaly s výkonem jediného dalšího týmu BMW na startovním roštu, Walkenhorstu, který zajistil dvě vítězství a postavil se do boje o titul s Marcem Wittmannem, přestože byl omezen na jeden vůz.

Zatímco Walkenhorst letos zůstane v DTM a dokonce se rozšíří na druhé zcela nové BMW M4 GT3, Rowe opustí sérii ve prospěch programu v GT World Challenge Europe Endurance Cup a vybraných podniků v Nurburgring Endurance Series.

Šéf týmu Hans-Peter Naundorf přiznal, že Rowe v loňském roce předváděl podprůměrné výkony, a říká, že se aktivně „nerozhodl proti“ prodloužení jeho pobytu v DTM, ale dospěl k závěru, že vytrvalostní závody stáji prostě vyhovují lépe.

„Toto rozhodnutí nemá nic společného s tím, že jsem si myslel, že DTM je dobré nebo špatné, nebo že jsme – jak by si někteří mohli myslet – nemohli přinést sportovní úspěchy během celé sezóny,“ řekl Naundorf.

„Nevyhýbáme se sportovnímu neúspěchu, ani jsme se nikdy nikde nezastavili, protože jsme si řekli, že to nedokážeme.“

Rowe Racing má bohatou historii ve vytrvalostních závodech, zaznamenal dvě vítězství ve Spa 24h a první úspěch na Nurburgringu 24h během poslední dekády.

V roce 2020 dosáhl jedinečného úspěchu, když během stejného kalendářního roku vyhrál legendární endura Spa a Nurburgring se dvěma různými výrobci (BMW a Porsche).

Naundorf zdůraznil, že Rowe je zaměřené více na vytrvalostní závody a spoléhá se spíše na stálé zaměstnance než na nezávislé pracovníky, které často najímají jiné týmy GT3 pro závody na krátké vzdálenosti.

„Postavili jsme tady tým s ambicí jezdit vytrvalostní závody. Myslím, že téma výdrže jsme pro tuto úroveň provozní kvality optimalizovali velmi dobře. K tomu potřebujete určitý personál s určitými vlastnostmi a kvalitami.

Závody ve sprintu, jako je DTM, vyžadují úplně jiný přístup ve strojírenství, jak dostat z vozů výkon.

Dvě nebo tři věci jsou šíleně důležité pro celkový výkon a hrají velkou roli, zatímco ve vytrvalosti je to více rozprostřeno. Tak si také budujete své lidi – a svůj tým, znalosti, správné vybavení.“

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

6 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

2 týdny ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago