DTM

Rowe Racing popírá, že by z DTM utekl kvůli špatným výsledkům

Rowe byl jedním z několika zavedených týmů GT3, které se pustily do DTM v roce 2021 po generální opravě seriálu a nasadily hvězdnou tovární sestavu zahrnující Sheldona van der Linde a Timo Glock – oba s předchozími zkušenostmi ze závodů v éře Class 1 DTM.


Německý tým se ale celou sezonu snažil jet blízko čela startovního roštu, van der Linde dosáhl pouze dvou umístění v top 5 v 16 závodech a Glock jen zřídka pronikl na body a skončil na žalostném 17. místě v hodnocení jezdců.

Výkony Rowe kontrastovaly s výkonem jediného dalšího týmu BMW na startovním roštu, Walkenhorstu, který zajistil dvě vítězství a postavil se do boje o titul s Marcem Wittmannem, přestože byl omezen na jeden vůz.

Zatímco Walkenhorst letos zůstane v DTM a dokonce se rozšíří na druhé zcela nové BMW M4 GT3, Rowe opustí sérii ve prospěch programu v GT World Challenge Europe Endurance Cup a vybraných podniků v Nurburgring Endurance Series.

Šéf týmu Hans-Peter Naundorf přiznal, že Rowe v loňském roce předváděl podprůměrné výkony, a říká, že se aktivně „nerozhodl proti“ prodloužení jeho pobytu v DTM, ale dospěl k závěru, že vytrvalostní závody stáji prostě vyhovují lépe.

„Toto rozhodnutí nemá nic společného s tím, že jsem si myslel, že DTM je dobré nebo špatné, nebo že jsme – jak by si někteří mohli myslet – nemohli přinést sportovní úspěchy během celé sezóny,“ řekl Naundorf.

„Nevyhýbáme se sportovnímu neúspěchu, ani jsme se nikdy nikde nezastavili, protože jsme si řekli, že to nedokážeme.“

Rowe Racing má bohatou historii ve vytrvalostních závodech, zaznamenal dvě vítězství ve Spa 24h a první úspěch na Nurburgringu 24h během poslední dekády.

V roce 2020 dosáhl jedinečného úspěchu, když během stejného kalendářního roku vyhrál legendární endura Spa a Nurburgring se dvěma různými výrobci (BMW a Porsche).

Naundorf zdůraznil, že Rowe je zaměřené více na vytrvalostní závody a spoléhá se spíše na stálé zaměstnance než na nezávislé pracovníky, které často najímají jiné týmy GT3 pro závody na krátké vzdálenosti.

„Postavili jsme tady tým s ambicí jezdit vytrvalostní závody. Myslím, že téma výdrže jsme pro tuto úroveň provozní kvality optimalizovali velmi dobře. K tomu potřebujete určitý personál s určitými vlastnostmi a kvalitami.

Závody ve sprintu, jako je DTM, vyžadují úplně jiný přístup ve strojírenství, jak dostat z vozů výkon.

Dvě nebo tři věci jsou šíleně důležité pro celkový výkon a hrají velkou roli, zatímco ve vytrvalosti je to více rozprostřeno. Tak si také budujete své lidi – a svůj tým, znalosti, správné vybavení.“

Jiří Košta

Recent Posts

Maro Engel: nejkuženější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

9 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

9 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

9 hodinami ago

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

19 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

3 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago