ADAC GT

Jan Marschalkowski: Myslel jsem si, že vůz GT3 bude ještě rychlejší

Jan Marschalkowski v minulém týdnu poprvé usedl do vozu Mercedes AMG GT3 na německém Hockenheimu. Jeho prvotní dojmy a rozdíly mezi jeho loňským a letošním autem nám exkluzivně sdělil.


Před začátkem letošní sezony ADAC GT Masters čeká Jana ještě 5 testovacích dnů. Jeho první proběhl minulý týden na Hockenheimu. Bylo to tak poprvé co si vyzkoušel vůz GT3. 

,,Byl to úžasný zážitek poprvé řídit skutečný závodní vůz. Hned od začátku jsem si byl sebevědomý a s každým kolem jsem se zlepšoval. Celkově jsem s prvním testem velmi spokojený. 

To auto je neuvěřitelně rychlé. Samozřejmě to je obrovský krok vpřed oproti GT4. Ale upřímně jsem si myslel, že to bude horší, že bude ve srovnání ještě rychlejší, protože vůz GT3 se moc nehýbe v zatáčkách.” sdělil své prvotní pocity. 

Vozy GT4 jsou podobné vozům GT3, ale jsou mnohem levnější, nejsou tak rychlé, mají menší výkon a přítlak. GT3 jsou závodní auta založena na silničních autech, vozy GT4 jsou auta vyrobená pouze pro prodej zákazníkům, takže to není typické pro tovární nebo továrně podporované týmy. Jan rozdíly mezi vozy Mercedesu GT3 a GT4 vypozoroval hned.

„Největší rozdíl je v pohybu. Vůz GT4 se hodně pohybuje, ve srovnání s GT3 je velmi měkký, díky čemuž je o něco předvídatelnější. Také si myslím, že jízda v rychlejších zatáčkách je trochu příjemnější. GT3 je přilepené k zemi a nehýbe se a v rychlých zatáčkách vám dává hodně sebevědomí. 

Obrovský rozdíl je také v brzdění, v GT3 můžete brzdit mnohem později, mnohem silněji a hlouběji do zatáčky. 

Samozřejmě má také o dost víc koní. Rychlost v zatáčkách s vyšší rychlostí je prostě neuvěřitelná. Jede mnohem rychleji, ale nebylo to tak rychlé, jak jsem si myslel, že bude, protože auto se tolik nehýbe. 

Existují také určité rozdíly v tom, jak to musíte řídit, takže trvalo docela dlouho, než jsem si na to zvykl, ale nakonec jsem se zlepšil. Věřím, že se ještě zlepším, až budeme mít další testovací den.

Dani (Juncadella) se mnou v Hockenheimu netestoval. Jules (Gounon) a Fabi (Schiller) byli úžasní a naučili mě toho spoustu, ale samozřejmě si ještě musím počkat na svého týmového kolegu, který se na to se mnou podívá ještě hlouběji. 

Ale celkově jsem docela sebevědomý. Rád bych byl po prvním testu o kousek dál, ale nemám strach. Pamatuji si, že když jsem byl v GT4, trvalo mi také 2-3 dny, než jsem se přizpůsobil autu. Myslím, že start v GT3 byl mnohem lepší ve srovnání s GT4 před 2 lety. Jsem sebevědomí, protože se mi auto od prvního kola opravdu líbilo.“ říká Jan

Talentovaného juniora čeká ještě 5 testovacích dnů před začátkem sezony, kde také absolvuje svá první kola s týmovým kolegou Danielem Juncadellou. Samotná sezona začíná 22. dubna na okruhu Motorsport Arena Oschersleben. 

Tereza Černá

View Comments

  • Im very happy to find this web site. I want to to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and i also have you saved as a favorite to see new information in your blog.

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

7 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago