Mladý Němec vstoupil do ADAC GT4 v roce 2019, po té co vyhrál 2 tituly v motokárách. Pro tuto sezonu si ho sám Philipp Zakowski vybral do svého nového týmu.
„Philip mi zavolal hned po minulé sezóně a řekl mi o plánech a cílech co jeho nový tým má. Potom mi řekl o mechanicích a inženýrech, kteří mají mnoho předchozích zkušeností a že má velmi dobrého druhého jezdce pro mne. Celkově to byly hlavní body, proč jsem se rozhodl připojit k týmu, a myslím si, že to bylo velmi dobré rozhodnutí, soudě podle prvních testů.“
Minulý rok si Jan vybojoval jednu pole position, pro letošek je jeho plán s novým vozem mnohem ambicióznější.
„Cílem pro tuto sezónu je vyhrát nějaké závody a získat body v každém závodě. Pokud chcete vyhrát šampionát, je důležité být konzistentní a nedělat mnoho chyb. Na konci roku uvidíme, jestli to bude stačit na vítězství v šampionátu. Myslím si, že naše šance jsou dobré, protože tým hodně tlačí na dosažení tohoto cíle, stejně jako já a Nico.“
V roce 2020 Jan absolvoval sezonu v DTM Trophy s týmem Superdrink by Bremotion. V celkovém šampionátu skončil devátý.
„V DTM Trophy jsem se naučil hodně o závodění a boji s jinými vozy, protože závody trvaly jen 30 minut, což nebylo moc času na to, abych tolik bojoval s ostatními. V GT4 Germany máte ve své polovině závodu také asi 30 minut na získání pozic, v čemž mi to dost pomohlo. Díky tomu jsem byl mnohem silnější a sebevědomější, protože po závodě jste měli jasnou zpětnou vazbu, jestli jste pracovali dobře nebo ne.“
Minulý rok závodil již v ADAC GT4 s týmem T3 Motorsport s vozem Audi R8 LMS GT4. V šampionátu skončil na 12. místě s jeho osobním nejlepším výsledkem na Zandvoortu.
„Myslím, že nejlepší závod loňské sezóny byl na Zandvoortu. Po výměně jezdců jsem dostal auto na osmou pozici a dojel jsem na třetí v juniorském šampionátu, takže jsme tam získali naše první pódium.
Byl to kratší závod kvůli červené vlajce na začátku závodu. Myslím ale, že to byl nejlepší závod, protože jsme neudělali žádné chyby a dokázal jsem získat mnoho pozic, což bylo obtížné kvůli opotřebení pneumatik.“
Letos již testoval svůj nový Mercedes AMG GT4, v jeho porovnání Mercedes vítězí nad vozem Audi.
,,Audi bylo velmi agresivní, ale velmi nervózní v zadní části. Měli jsme hodně problémů se zadními pneumatikami, takže v tomto Mercedes je jednoznačně lepší. Vzadu je opravdu stabilní, a proto také delší v zatáčkách. Mercedes je lepší na dlouhé závody, zejména kvůli pneumatikám. Také nemusíte být tak agresivní s nastavením auta.
Na začátku týdne jsem ho testoval, bylo to úžasné. Testovací den byl velmi produktivní a dal mi velmi dobrý pocit z nadcházející sezóny,“ dodává Jan.
Sezona ADAC GT4 Germany začíná 23. dubna na okruhu Oschersleben v Německu.
Oficiální testy na novou sezonu DTM byly zahájeny. Piloti se po zimní přestávce sešli na…
Závodní tým HRT Ford Performance prezentoval své dva piloty.
Loňský šampion Formule E, Pascal Wehrlein, doplní sestavu třetího vozu Porsche Penske pro 24h v…
Pure Rxcing postaví dvojici továrních jezdců Porsche po boku Alexe Malykhina v letošní sezóně GT…
Tresor Attempto Racing nasazuje tři Audi R8 LMS GT3 do GT World Challenge Europe.