ADAC GT

Porsche představilo novou GT4

Porsche na autosalonu v Los Angeles odhalilo nový model 718 Cayman GT4 RS Clubsport. Závodní vůz s motorem uprostřed z Weissachu vychází z nového silničního vozu 718 Cayman GT4 RS, který byl rovněž odhalen.


Nejvýraznější změnou je 4,0litrový šestiválcový motor typu boxer. Tato vysokootáčková pohonná jednotka byla převzata přímo ze závodního vozu 911 GT3 Cup a v 718 Cayman GT4 RS Clubsport vyvíjí výkon 500 koní – o 75 koní více než předchozí model GT4 Clubsport.

Kromě mnoha vylepšených detailů byl vývoj nového 718 Cayman GT4 RS Clubsport zaměřen na další zlepšení celkového výkonu. Standardní 7stupňová dvouspojková převodovka (PDK) montovaná do vozu nyní používá všech sedm rychlostních stupňů vpřed, nikoli šest. Všechny převody mají kratší poměry než u předchozího modelu.

V závislosti na trati a specifických předpisech pro sérii může nový 718 Cayman GT4 RS Clubsport dosahovat časy na kolo, které jsou o více než dvě procenta rychlejší než předchozí model. Homologované vozidlo je z výroby připraveno na trať a lze jej bez dalších úprav používat v závodních sériích SRO po celém světě.

„Do vývoje nového vozu jsme začlenili naše zkušenosti z posledních tří let provozu předchozího GT4 Clubsport i přání zákazníků,“ řekl Michael Dreiser, manažer prodeje a distribuce Porsche Motorsport.

„Rychlejší časy na kolo v kombinaci s dalším zlepšením jízdních vlastností nabízejí našim zákazníkům konkurenceschopný produkt pro nadcházející závodní sezóny v závodních soutěžích třídy GT4 po celém světě.“

Úpravy na podvozku také zlepšily ovladatelnost 718 Cayman GT4 RS Clubsport. Technologie tlumičů byla od základu přepracována s cílem dosáhnout optimalizované reakce vozidla a dalšího zlepšení ovládání karoserie.

To mělo významný dopad na celkový výkon vozidla a ovladatelnost. Mezi vylepšení patří použití obousměrně nastavitelných tlumičů s vylepšenými vlastnostmi, kromě nastavitelných stabilizátorů typu meč vpředu a vzadu.

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

7 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago