ADAC GT

Na gridu ADAC GT4 Germany se objevilo sedm žen. Která byla nejrychlejší?

Letošní sezona ADAC GT4 Germany neměla nouze o ženy ve startovním poli. Ve vyšší kategorii GT Masters to byla pouze Simona de Silvestro, ale o neoficiální titul nejúspěšnější ženy si to ve „čtyřkách“ rozdalo celkem sedm závodnic.


Gabriela Jílková, 8. místo celkově

Česká závodnice si letos odbyla svůj debut v německém šampionátu, přičemž se svým kolegou Robertem Haubem skončila na stupních vítězů hned v úvodu roku na Oscherslebenu.

Nejvíce se ale proslavila stíhací jízdou ve druhém závodě na Zandvoortu, kde pár metrů před cílem získala druhé místo v cíli, za týmovými kolegy od Zakspeedu.

Zbytek sezony se ale už tak dobře nevyvíjel, a přestože dvojice bojovala o třetí místo celkově, nakonec skončila až na osmém. Vyhlídky na budoucí rok jsou ale více než dobré, protože jak sama „QuickGabi“ říká, do sezony 2022 budou vstupovat s mnohem větší jistotou. Kromě toho se přesouvá k týmu ZVO Racing.

Jacqueline Kreutzpointner a Alesia Kreutzpointner, 25. místo celkově

Nejen že jsou dvojčata, ale zároveň se společně dělily i o sedačku u týmu Driverse. Nadějné slečny nahradily pro poslední dva víkendy roku stávající dvojici Charlie Martin a Sandru Van der Sloot.

Slečny startovaly letos především v BMW M2 Cupu, kde získávaly další zkušenosti. Jacqueline a Alesiu jsme ale mohli vidět v šampionátu závodit už loni u týmu MRS, přičemž i tentokrát jeli s BMW M4 GT4.

Victoria Froß, 27. místo celkově

Německá závodnice odjela celou sezonu, přesto bohužel bez větších výsledků. U týmu Besagroup Racing Team závodila po boku Franja Kovace s Mercedesem AMG GT4.

Victoria dokázala o bod porazit již zmiňovanou Martin a Van der Sloot, protože neodjely celou sezonu.

Sandra Van der Sloot, 28 místo celkově

Zkušená závodnice z Holandska se letos nejvíce proslavila tím, když na Red Bull Ringu po Safety Caru nevyklidila pole, ale zůstala o kolo pozadu ve skupince bojující o stupně vítězů. Sandra také odjela jen polovinu sezony, přičemž si na jeden víkend odskočila do DTM Trophy, kde s týmem startovala na domácím Assenu.

Charlie Martin, 28. místo celkově

Britská závodnice absolvovala s BMW M4 GT4 týmu Driverse polovinu letošní sezony, přičemž nejvíce na sebe upozornila problémy udržet auto na závodní dráze. Už před sezonou ale její stáj věděla, že se budou závodnice střídat, proto nikoho nepřekvapilo, když byla nahrazena.

Claudia Hürtgen, divoká karta – neklasifikována

Vítězka několika závodů ADAC GT Masters, Claudia Hürtgen, se zúčastnila s týmem Hofor Racing by Bonk Motorsport posledních dvou víkendů ve třetím BMW M4 GT4.

Její úkol byl pravděpodobně jasný – pomoci k titulu týmovým kolegům Pianovi a Schreyovi. Nutno říct, že úkolu se zhostila statečně. Se svým parťákem Michaelem Fischerem získala dvě jedenáctá místa na Nürburgringu, čímž by byla v tabulce mezi ženami celkově druhá.

Jiří Košta

Recent Posts

Lamborghini oficiálně odchází z WEC

Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…

2 dny ago

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

4 dny ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

5 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

7 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago