DTM

Di Grassi: DTM nemusí být nutně elektrické

Šampion formule E Lucas di Grassi věří, že DTM nemusí nutně přecházet na elektromobily, aby zůstalo relevantní v současném klimatu motorsportu.


Di Grassi je silným zastáncem mobility s nulovými emisemi díky své roli velvyslance při OSN a primárně soutěží v šampionátu čistě elektrických vozech formule E.

Jeho dva víkendy v DTM DTM na Hockenheimu a Norisringu znamenaly návrat k motorsportu založenému na spalovacích motorech, ale Brazilec kompenzoval všechny své emise, aby si zajistil, že zůstane uhlíkově neutrální.

Po získání prvních zkušeností s DTM di Grassi říká, že německá kategorie se může podívat na jiné způsoby, jak se udržet v souladu se změnami v automobilovém průmyslu uprostřed volání po tom, aby se motoristický sport stal šetrnějším k životnímu prostředí.

„Musíme pochopit, že různé technologie mají různé aplikace, a proto nemusí být DTM nutně plně elektrické, aby byly relevantní,“ řekl.

„Věřím, že každá kategorie by se měla zaměřit na konkrétní způsob rozvoje budoucích technologií, například e-paliva nebo biopaliva. Nebo by se mohli zaměřit na sériová auta, bezpečnost nebo čistou zábavu. Existuje mnoho způsobů, jak zůstat relevantní jako sport.

Takže si myslím, že DTM by v této fázi nemělo být plně elektrické. Pouze to příliš zvýší náklady. Týmy a výrobci v tuto chvíli nejsou připraveni a technologie ještě neexistuje, aby mohla být efektivně zavedena.

Ale stále můžete být uhlíkově neutrální. Ve skutečnosti je to skvělý způsob, jak provozovat spalovací motorsport s hlukem, zvukem a vším, a dokonce s využitím fosilních paliv a kompenzací uhlíku.

Samozřejmě úplně jiné technologie, úplně jiné způsoby rozvoje budoucnosti. Ale věřím, že DTM by mohlo jít touto cestou.“

DTM letos prošlo velkým posunem a po letech intenzivního zapojení výrobců a vozů, které měly jen málo společného se svými silničními protějšky, se přešlo na kategorii GT3.

Před kontroverzním finále Norisringu di Grassi ocenil DTM za úspěšný přechod na zcela novou sadu pravidel a řekl, že má potenciál stát se nejlepším šampionátem GT na světě.

„Jsem velmi ohromen událostí samotnou, myslím, že má velký potenciál,“ řekl Brazilec.

„Velmi zajímavé bylo, že DTM dokázalo výrazně snížit náklady a stále přitahovat zájem, pořád mít dobré závody a veřejnost to baví.

Svým způsobem je smutné vidět, že auta třídy 1 opustili šampionát a ve skutečnosti to byly myšlenky výrobců, které vedly k jejich zániku. Udělali to příliš složité a drahé, a pak si tím, že odejdou, ospravedlňují, že je to příliš drahé. Je to tedy šílený kruh, který je třeba ukončit. A s vozy GT3 je závodění skvělé, to jsme viděli.

Dobře, s Balance of Performance se tu a tam odehrávají všechny politické hry, ale zatím je to nejlepší možné řešení. Šampionát je plně otevřený, máte různé výrobce bojující o titul a různé jezdce a obrovskou kvalitu jezdců a dobré závodění.

Takže si myslím, že DTM je neuvěřitelně silná platforma a toto bude trik pro tento přechod v budoucnu, možná pro elektrifikaci.“

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

12 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago