DTM

Di Grassi: DTM nemusí být nutně elektrické

Šampion formule E Lucas di Grassi věří, že DTM nemusí nutně přecházet na elektromobily, aby zůstalo relevantní v současném klimatu motorsportu.


Di Grassi je silným zastáncem mobility s nulovými emisemi díky své roli velvyslance při OSN a primárně soutěží v šampionátu čistě elektrických vozech formule E.

Jeho dva víkendy v DTM DTM na Hockenheimu a Norisringu znamenaly návrat k motorsportu založenému na spalovacích motorech, ale Brazilec kompenzoval všechny své emise, aby si zajistil, že zůstane uhlíkově neutrální.

Po získání prvních zkušeností s DTM di Grassi říká, že německá kategorie se může podívat na jiné způsoby, jak se udržet v souladu se změnami v automobilovém průmyslu uprostřed volání po tom, aby se motoristický sport stal šetrnějším k životnímu prostředí.

„Musíme pochopit, že různé technologie mají různé aplikace, a proto nemusí být DTM nutně plně elektrické, aby byly relevantní,“ řekl.

„Věřím, že každá kategorie by se měla zaměřit na konkrétní způsob rozvoje budoucích technologií, například e-paliva nebo biopaliva. Nebo by se mohli zaměřit na sériová auta, bezpečnost nebo čistou zábavu. Existuje mnoho způsobů, jak zůstat relevantní jako sport.

Takže si myslím, že DTM by v této fázi nemělo být plně elektrické. Pouze to příliš zvýší náklady. Týmy a výrobci v tuto chvíli nejsou připraveni a technologie ještě neexistuje, aby mohla být efektivně zavedena.

Ale stále můžete být uhlíkově neutrální. Ve skutečnosti je to skvělý způsob, jak provozovat spalovací motorsport s hlukem, zvukem a vším, a dokonce s využitím fosilních paliv a kompenzací uhlíku.

Samozřejmě úplně jiné technologie, úplně jiné způsoby rozvoje budoucnosti. Ale věřím, že DTM by mohlo jít touto cestou.“

DTM letos prošlo velkým posunem a po letech intenzivního zapojení výrobců a vozů, které měly jen málo společného se svými silničními protějšky, se přešlo na kategorii GT3.

Před kontroverzním finále Norisringu di Grassi ocenil DTM za úspěšný přechod na zcela novou sadu pravidel a řekl, že má potenciál stát se nejlepším šampionátem GT na světě.

„Jsem velmi ohromen událostí samotnou, myslím, že má velký potenciál,“ řekl Brazilec.

„Velmi zajímavé bylo, že DTM dokázalo výrazně snížit náklady a stále přitahovat zájem, pořád mít dobré závody a veřejnost to baví.

Svým způsobem je smutné vidět, že auta třídy 1 opustili šampionát a ve skutečnosti to byly myšlenky výrobců, které vedly k jejich zániku. Udělali to příliš složité a drahé, a pak si tím, že odejdou, ospravedlňují, že je to příliš drahé. Je to tedy šílený kruh, který je třeba ukončit. A s vozy GT3 je závodění skvělé, to jsme viděli.

Dobře, s Balance of Performance se tu a tam odehrávají všechny politické hry, ale zatím je to nejlepší možné řešení. Šampionát je plně otevřený, máte různé výrobce bojující o titul a různé jezdce a obrovskou kvalitu jezdců a dobré závodění.

Takže si myslím, že DTM je neuvěřitelně silná platforma a toto bude trik pro tento přechod v budoucnu, možná pro elektrifikaci.“

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

3 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago