Di Grassi je silným zastáncem mobility s nulovými emisemi díky své roli velvyslance při OSN a primárně soutěží v šampionátu čistě elektrických vozech formule E.
Jeho dva víkendy v DTM DTM na Hockenheimu a Norisringu znamenaly návrat k motorsportu založenému na spalovacích motorech, ale Brazilec kompenzoval všechny své emise, aby si zajistil, že zůstane uhlíkově neutrální.
Po získání prvních zkušeností s DTM di Grassi říká, že německá kategorie se může podívat na jiné způsoby, jak se udržet v souladu se změnami v automobilovém průmyslu uprostřed volání po tom, aby se motoristický sport stal šetrnějším k životnímu prostředí.
„Musíme pochopit, že různé technologie mají různé aplikace, a proto nemusí být DTM nutně plně elektrické, aby byly relevantní,“ řekl.
„Věřím, že každá kategorie by se měla zaměřit na konkrétní způsob rozvoje budoucích technologií, například e-paliva nebo biopaliva. Nebo by se mohli zaměřit na sériová auta, bezpečnost nebo čistou zábavu. Existuje mnoho způsobů, jak zůstat relevantní jako sport.
Takže si myslím, že DTM by v této fázi nemělo být plně elektrické. Pouze to příliš zvýší náklady. Týmy a výrobci v tuto chvíli nejsou připraveni a technologie ještě neexistuje, aby mohla být efektivně zavedena.
Ale stále můžete být uhlíkově neutrální. Ve skutečnosti je to skvělý způsob, jak provozovat spalovací motorsport s hlukem, zvukem a vším, a dokonce s využitím fosilních paliv a kompenzací uhlíku.
Samozřejmě úplně jiné technologie, úplně jiné způsoby rozvoje budoucnosti. Ale věřím, že DTM by mohlo jít touto cestou.“
DTM letos prošlo velkým posunem a po letech intenzivního zapojení výrobců a vozů, které měly jen málo společného se svými silničními protějšky, se přešlo na kategorii GT3.
Před kontroverzním finále Norisringu di Grassi ocenil DTM za úspěšný přechod na zcela novou sadu pravidel a řekl, že má potenciál stát se nejlepším šampionátem GT na světě.
„Jsem velmi ohromen událostí samotnou, myslím, že má velký potenciál,“ řekl Brazilec.
„Velmi zajímavé bylo, že DTM dokázalo výrazně snížit náklady a stále přitahovat zájem, pořád mít dobré závody a veřejnost to baví.
Svým způsobem je smutné vidět, že auta třídy 1 opustili šampionát a ve skutečnosti to byly myšlenky výrobců, které vedly k jejich zániku. Udělali to příliš složité a drahé, a pak si tím, že odejdou, ospravedlňují, že je to příliš drahé. Je to tedy šílený kruh, který je třeba ukončit. A s vozy GT3 je závodění skvělé, to jsme viděli.
Dobře, s Balance of Performance se tu a tam odehrávají všechny politické hry, ale zatím je to nejlepší možné řešení. Šampionát je plně otevřený, máte různé výrobce bojující o titul a různé jezdce a obrovskou kvalitu jezdců a dobré závodění.
Takže si myslím, že DTM je neuvěřitelně silná platforma a toto bude trik pro tento přechod v budoucnu, možná pro elektrifikaci.“
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…