DTM

Šampion DTM Bruno Spengler by udělal pro návrat do šampionátu „cokoliv“

Spengler debutoval v DTM s Mercedesem v roce 2005, ale nejvíce se proslavil svým osmiletým působením u BMW, které přineslo titul v prvním roce účasti mnichovského výrobce roku 2012.


Kanaďan přešel do třídy IMSA GTLM loni jako týmový kolega Connora De Phillippiho s BMW M8 GTE a skončil na slušném čtvrtém místě v šampionátu s prvním vítězstvím v Atlantě.

BMW však svůj tovární program omezilo pouze na čtyři závody Michelin Endurance Cup a M8 bude po víkendovém Petit Le Mans vyřazena, takže Spengler bude mít možnost soutěžit v nové kategorii IMSA GTD Pro nebo si najít místo jinde.

Po účasti na Norisringu minulý měsíc tento 38letý jezdec říká, že by se rád vrátil do seriálu příští rok, protože na něj udělal dojem přechod na GT3.

„Určitě mi chybí být v autě sám,“ řekl Spengler. „V DTM jsem jezdil 15 let, takže mi opravdu chybí být tady. Už teď mě brní v břiše. Cítím to. A proto bych se podíval a udělal všechno pro to, abych se vrátil do DTM. Je to prostě mega série.

Nyní s novými vozy si myslím, že série má velkou budoucnost. Je to také zábava. Už jsem s jezdci trochu mluvil a všechno to vypadá velmi cool. A je to velká výzva, jakou DTM vždy byla.

Takovou atmosféru máte i v IMSA. Nějakou dobu jsme neměli žádné diváky, ale teď jsou zpět. Ale atmosféra v DTM, takovou nikde jinde nenajdete.“

BMW je v pokročilé fázi vývoje M4 GT3, který bude k dispozici zákazníkům, včetně týmů DTM, pro soutěž od příštího roku.

Spengler již testoval nástupce M6 GT3, který vyhrál ikonické vytrvalostní závody jako Spa 24 Hours a Nurburgring 24 Hours, a byl ohromen výkonem vozu.

BMW se plánuje vrátit do závodu 24 hodin Le Mans poprvé od doby, kdy v roce 1999 vyhrálo s vozem V12 LMR, ale očekává se, že jeho projekt LMDh se bude soustředit spíše na novou nejvyšší třídu IMSA než na mistrovství světa FIA World Endurance Championship.

Na otázku, zda by se chtěl stát součástí prototypového programu BMW, který se objeví v roce 2023, Spengler odpověděl: „Když značka jako BMW vstoupí do velké série jako Le Mans a IMSA s projektem jako LMDh, pak je to něco velmi speciálního. Jako jezdce by mě to samozřejmě velmi zajímalo.“

Jiří Košta

Recent Posts

Alpine loni nedokončil Le Mans a letos byli neviditelní, co s tím?

Alpine sice letos viděl cíl s oběma vozy, ale zatímco během sezony dokázala stáj získávat…

2 dny ago

Tři ze tří účastí vozu 499P: Ferrari slaví hattrick ve 24h Le Mans

Ferrari triumfovalo v závodě 24 hodin Le Mans již třetí rok po sobě, tentokrát s…

2 dny ago

Kubica, Hanson a Ye slaví vítězství v 24h Le Mans se soukromým Ferrari

Soukromník vítězství v závodě závodů - žluté Ferrari 83 to dokázalo! Robert Kubica, Phil Hanson…

2 dny ago

Formule 1, Formule E, a nyní start ve 24h Le Mans – Stoffel Vandoorne má nabito

Stoffel Vandoorne je součástí týmu Aston Martin ve Formuli 1 jako rezervní pilot, ale také…

3 dny ago

Tři víkendy a tři 24hodinovky – to čeká Maxima Martina

Maxime Martin je jeden z mála pilotů, kteří letos v červnu jedou všechny velké 24h…

3 dny ago

Cadillac slaví nečekaný double v kvalifikaci na 24h Le Mans

Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…

5 dny ago