DTM

Šampion DTM Bruno Spengler by udělal pro návrat do šampionátu „cokoliv“

Spengler debutoval v DTM s Mercedesem v roce 2005, ale nejvíce se proslavil svým osmiletým působením u BMW, které přineslo titul v prvním roce účasti mnichovského výrobce roku 2012.


Kanaďan přešel do třídy IMSA GTLM loni jako týmový kolega Connora De Phillippiho s BMW M8 GTE a skončil na slušném čtvrtém místě v šampionátu s prvním vítězstvím v Atlantě.

BMW však svůj tovární program omezilo pouze na čtyři závody Michelin Endurance Cup a M8 bude po víkendovém Petit Le Mans vyřazena, takže Spengler bude mít možnost soutěžit v nové kategorii IMSA GTD Pro nebo si najít místo jinde.

Po účasti na Norisringu minulý měsíc tento 38letý jezdec říká, že by se rád vrátil do seriálu příští rok, protože na něj udělal dojem přechod na GT3.

„Určitě mi chybí být v autě sám,“ řekl Spengler. „V DTM jsem jezdil 15 let, takže mi opravdu chybí být tady. Už teď mě brní v břiše. Cítím to. A proto bych se podíval a udělal všechno pro to, abych se vrátil do DTM. Je to prostě mega série.

Nyní s novými vozy si myslím, že série má velkou budoucnost. Je to také zábava. Už jsem s jezdci trochu mluvil a všechno to vypadá velmi cool. A je to velká výzva, jakou DTM vždy byla.

Takovou atmosféru máte i v IMSA. Nějakou dobu jsme neměli žádné diváky, ale teď jsou zpět. Ale atmosféra v DTM, takovou nikde jinde nenajdete.“

BMW je v pokročilé fázi vývoje M4 GT3, který bude k dispozici zákazníkům, včetně týmů DTM, pro soutěž od příštího roku.

Spengler již testoval nástupce M6 GT3, který vyhrál ikonické vytrvalostní závody jako Spa 24 Hours a Nurburgring 24 Hours, a byl ohromen výkonem vozu.

BMW se plánuje vrátit do závodu 24 hodin Le Mans poprvé od doby, kdy v roce 1999 vyhrálo s vozem V12 LMR, ale očekává se, že jeho projekt LMDh se bude soustředit spíše na novou nejvyšší třídu IMSA než na mistrovství světa FIA World Endurance Championship.

Na otázku, zda by se chtěl stát součástí prototypového programu BMW, který se objeví v roce 2023, Spengler odpověděl: „Když značka jako BMW vstoupí do velké série jako Le Mans a IMSA s projektem jako LMDh, pak je to něco velmi speciálního. Jako jezdce by mě to samozřejmě velmi zajímalo.“

Jiří Košta

Recent Posts

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…

5 dny ago

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

1 týdnem ago