ADAC GT

Dramatická bitva o titul v GT4 Germany: Piana a Schrey jedou domů s pohárem

Přestože v sobotním závodě udělal Gabriele Piana školáckou chybu v boxech, a proto závod nedokončil, v neděli se radoval s kolegou Michaelem Schreyem z titulu. Velké štěstí pro tým Hofor Racing by Bonk Motorsport, protože jezdci s číslem 2 na dveřích zvolili špatné obutí pneumatik – mokré. To samé ale udělalo i duo týmu Zakspeed Nouet/Marschalkowski, takže soupeři výrazně pomohli BMW.


„Ti dva kluci se neuvěřitelně dobře doplňují. Nikdy předtím jsem nic podobného neviděl. Gabriele má emoce ve všech směrech, ale svůj výkon doveze k cíli. Michael občas nadává, když to není potřeba, ale vždy odvede svůj výkon. Takže mám pro náš tým perfektní jezdeckou dvojici,“ řekl šéf týmu Michael Bonk.

Konzistence byla v letošním roce klíčovým faktorem. Samozřejmě svou roli sehrálo i vyloučení vozu Zakspeed po výhře na Oscherslebenu. Důležitých 25 bodů dost možná rozhodlo o titulu, protože Theo s Janem ztratili titul o dvanáct bodů.

„Michael Schrey a já jsme nyní dosáhli určitého věku. Nejezdíme s egem, vždy myslíme na druhé,“ vysvětlil Piana klíčový faktor na cestě k titulu.

„Závody v ADAC GT4 Germany trvají vždy hodinu. Nemá smysl přebíhat auto ve vlastním stintu jen proto, abyste mohli na krátkou dobu zazářit. Vždy jedeme tak, aby náš týmový kolega měl na konci závodu stále skvělé auto. Protože body se udělují pouze tehdy, když se objeví šachovnicová vlajka.“

Foto: Gruppe C Photography

Oba patří do okruhu pouhých tří jezdců, kteří dosud absolvovali všechny závody v historii šampionátu. Zatímco v prvním roce 2019 soutěžili za různé týmy, od sezony 2020 tvoří jezdecké duo. V prvním roce společně mohli oslavit druhé místo celkově. V roce 2021 následoval vytoužený titul.

„Pořád tomu nemůžu uvěřit,“ jásal Schrey. „Poté, co to bylo loni tak blízko, nám mnoho lidí v paddocku přálo tento titul. Gabriele je absolutně rychlý závodní jezdec a navíc jezdí s rozumem. Fungujeme perfektně jako tým a naprosto si důvěřujeme. Hofor Racing by Bonk Motorsport také v roce 2021 podal neuvěřitelný výkon. Byly to přesně tyto faktory, které rozhodovaly o tom, abychom se stali mistry.“

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

11 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago