ADAC GT

Dramatická bitva o titul v GT4 Germany: Piana a Schrey jedou domů s pohárem

Přestože v sobotním závodě udělal Gabriele Piana školáckou chybu v boxech, a proto závod nedokončil, v neděli se radoval s kolegou Michaelem Schreyem z titulu. Velké štěstí pro tým Hofor Racing by Bonk Motorsport, protože jezdci s číslem 2 na dveřích zvolili špatné obutí pneumatik – mokré. To samé ale udělalo i duo týmu Zakspeed Nouet/Marschalkowski, takže soupeři výrazně pomohli BMW.


„Ti dva kluci se neuvěřitelně dobře doplňují. Nikdy předtím jsem nic podobného neviděl. Gabriele má emoce ve všech směrech, ale svůj výkon doveze k cíli. Michael občas nadává, když to není potřeba, ale vždy odvede svůj výkon. Takže mám pro náš tým perfektní jezdeckou dvojici,“ řekl šéf týmu Michael Bonk.

Konzistence byla v letošním roce klíčovým faktorem. Samozřejmě svou roli sehrálo i vyloučení vozu Zakspeed po výhře na Oscherslebenu. Důležitých 25 bodů dost možná rozhodlo o titulu, protože Theo s Janem ztratili titul o dvanáct bodů.

„Michael Schrey a já jsme nyní dosáhli určitého věku. Nejezdíme s egem, vždy myslíme na druhé,“ vysvětlil Piana klíčový faktor na cestě k titulu.

„Závody v ADAC GT4 Germany trvají vždy hodinu. Nemá smysl přebíhat auto ve vlastním stintu jen proto, abyste mohli na krátkou dobu zazářit. Vždy jedeme tak, aby náš týmový kolega měl na konci závodu stále skvělé auto. Protože body se udělují pouze tehdy, když se objeví šachovnicová vlajka.“

Foto: Gruppe C Photography

Oba patří do okruhu pouhých tří jezdců, kteří dosud absolvovali všechny závody v historii šampionátu. Zatímco v prvním roce 2019 soutěžili za různé týmy, od sezony 2020 tvoří jezdecké duo. V prvním roce společně mohli oslavit druhé místo celkově. V roce 2021 následoval vytoužený titul.

„Pořád tomu nemůžu uvěřit,“ jásal Schrey. „Poté, co to bylo loni tak blízko, nám mnoho lidí v paddocku přálo tento titul. Gabriele je absolutně rychlý závodní jezdec a navíc jezdí s rozumem. Fungujeme perfektně jako tým a naprosto si důvěřujeme. Hofor Racing by Bonk Motorsport také v roce 2021 podal neuvěřitelný výkon. Byly to přesně tyto faktory, které rozhodovaly o tom, abychom se stali mistry.“

Jiří Košta

Recent Posts

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…

5 dny ago

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

1 týdnem ago