Sezona začala na německém Oscherslebenu, kde se Němka ještě stále seznamovala s Audi R8 LMS GT4. Přesto sbírala důležité body a zkušenosti, na kterých mohla stavět dále.
„Na Oscherslebenu pro mě bylo všechno úplně nové. Nevěděla jsem, jak zvládnu souboje v tak vyrovnaném poli, ale také, jak na tom budu fyzicky. Naštěstí se mi víkend dobře vydařil, a dokončila jsem závody,“ vzpomíná Vivien na úvod sezony.
Následovala dlouhá přestávka, protože se zrušil víkend na Nürburgringu. Z toho důvodu se později na českém Autodromu Most jely čtyři závody.
Druhým víkendem byl tedy deštěm smáčený Assen, kde dokázala závodnice v dešti zářit. Není tak divu, že si připsala vítězství v juniorské kategorii v obou závodech víkendu.
„Assen byl dobrý. Pro mě to bylo první závodění na vodě v životě, ale dokázala jsem držet tempo a zároveň předjíždět soupeře. Velmi mě to bavilo. Ve vyrovnané konkurenci jsem si připsala vítězství mezi juniory.“
Následoval německý Hockenheim a místo, které je pro Vivien téměř domácí. Jelikož měla s vozem už odjeto mnoho desítek kol, už od prvního tréninku si vedla velmi dobře.
V prvním závodě po dobrém startu jela dlouho druhá, ale bohužel ji v poslední zatáčce roztočil Tom Spitzenberger. Schöllhorn dojela čtvrtá, čímž si připsala nejlepší výsledek roku.
„Na Hockenheimu se mi jelo skvěle. Je to sice náročná trať, ale cítila jsem se na ní už od začátku dobře. Je to škoda, že jsem neskončila celkově na stupních vítězů, protože to bylo hodně blízko. Když ale vezmu v potaz, že se pořád jedná o moji první sezonu, pak si myslím, že to je dobrý výkon.“
Šance na zisk titulu mezi juniory stále rostla, ale v Mostě stále ještě měli jezdci před sebou náročné čtyři závody. Stát se mohlo cokoliv, ale bylo především důležité udržet nervy na uzdě a soustředit se na výsledek.
„Měla jsem to štěstí, že jsem v Mostě jela už loni s Renaultem Clio Cup, a letos zde proběhlo testování. Můj víkend v Česku nezačal nejlépe, ale postupně jsem během víkendu získávala více sebejistoty.
Vyhrát juniorskou kategorii ve všech čtyřech závodech a skončit celkově pátá, to bylo něco, co jsem před začátkem roku skutečně nečekala. Dokončila jsem všechny závody na bodech, neměla jsem žádnou nehodu, což je podle mě velmi dobré. Už se ale nemohu dočkat nové sezony, kde chci bojovat ještě o vyšší příčky,“ dodává Vivien exkluzivně pro True Racing.
Na závěr je dobré zmínit, že pouze Vivien, a první dva muži v celkovém pořadí, dokázali bodovat ve všech závodech letošní sezony. Němka si tak právem připsala juniorský titul.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…