Cestovní vozy

Nemistrovský závod DTM v Číně roku 2004 způsobil ostudu

DTM se rozhodlo zamířit do Asie. Dlouhé roky plánovalo „závod snů“ v Japonsku, ale nakonec dostal přednost rychle rostoucí čínský trh. Městský okruh v Šanghaji ale přinesl fiasko, přestože oficiálně byli jezdci spokojeni.


V létě roku 2004 se v DTM pohybovaly stále tři značky. Jednalo se o Mercedes, Audi a Opel, přičemž první jmenovaný výrobce měl sezonu mistrovsky rozjetou. Čína ale hostila nemistrovský závod uprostřed sezony.

Samotný okruh byl klasickou kombinací betonových bariér, úzkých zatáček a uskákané vozovky, jednoduše klasický městský okruh. Jezdci s týmy neměli k dispozici pořádné zázemí, ale jen provizorní stany. Kolem vozů se povalovaly odpadky, všude byl vysoký smog a mnoho prachu. Všechno bylo trochu pionýrské, ale šlo především o reklamu na DTM.

Původně se měly odjet dva závody, ale první se zrušil poté, co Bernd Mayländer narazil do poklopu kanálu v rychlosti 94 km/h. Jelikož nebyly poklopy přivařené, bylo jen otázkou času, než se některý z nich uvolní. Mercedes se vznesl do vzduchu přibližně metr, ale německý závodník vyvázl bez zranění.

„Najednou zepředu došlo k obrovskému úderu. Když jsem vystoupil, viděl jsem jen, že to byl kryt kanálu. Můžeme být jen rádi, že se nic víc nestalo,“ řekl Mayländer.

Celkem 75 poklopů okolo 2,85 km dlouhého pouličního okruhu středem obchodní čtvrti Pudong muselo být pro záchranu akce svařeno. Ředitel závodu DTM Roland Bruynseraede již na nedostatky upozornil v pátek.

„Úřady zakázaly svařování poklopů kanálů kvůli údajně unikajícím plynům a povolily jejich upevnění pouze dřevěnými panely. Pouze díky příkazu shora bylo v neděli konečně povoleno svařování.“

Druhý závod se odjel a byl v celku nudný. Vítězství oslavil závodník Mercedesu Gary Paffett, který měl náskok necelé vteřiny na druhého Bernda Schneidera.

Přestože se tehdejší šéf DTM Hans Werner Aufrecht snažil o pětiletou smlouvu, nestalo se tak. Šampionát se do Číny podíval až za dlouhých šest let pro velké finále sezony 2010, kde se jelo na upravené verzi trati.

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

6 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

6 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

2 týdny ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago