GT World Challenge

Sophie Hofmann hodnotí úvodní závody sezony DTM Trophy

Audi se letos v DTM Trophy trápí. Špatně nastavený „Balance of performance“ má za následek, že se značka se čtyřmi kruhy trápí. Pro německou závodnici Sophii Hofmann je to debutová sezona, která není snadná. Na jezdce aktuálně čeká holandský Assen, kde má Sophie zkušenosti.


Šampionát DTM Trophy je nyní ve své polovině. Zbývají ještě víkendy v Assenu, Hockenheimu a velké finále na městském Norisringu. Letos je to rok BMW a Mercedesu, i když šanci vyhrát dostala například i Toyota. Audi ale na vítězství čeká.

„Vždy jsem říkala, že Assen je mojí oblíbenou tratí. Každopádně po letošním roce musím říct, že Red Bull Ring a Monzu hodnotím také velmi vysoko. Líbí se mi okruhy, které mají rytmus, zatáčky navazují na sebe, a máte ploché obrubníky,“ říká Hofmann pro náš web trueracing.cz

Charakterem jsou si okruhy na Monze a na Red Bull Ringu velmi podobné. Rychlý okruh a vysoké brzdění do některých ze zatáček. Pravidelně se zde překračují limity tratí, protože k tomu layouty svádí. Pro Němku přišel debut v DTM Trophy právě na italském okruhu.

„Když srovnám mé závody na Monze a Red Bull Ringu, tak bych řekla, že jsem na Monze měla lepší závod. Během víkendu jsem dokázala jezdit stejné časy jako střed pole. Na to, že jsem zde jela prvně, tak si myslím, že to bylo poměrně dobré.“

Týmy a jezdci si stěžují na špatně rozvržené BOP. Obzvláště na Monze to bylo hodně vidět, jelikož se z DTM Trophy stal spíše BMW Cup. Ostatní značky první den byli několik vteřin pozadu. I to je styl letošní sezony, pořadatelé stále nenachází recept na správnou vyváženost šampionátu.

„BOP bylo lepší, než na Lausitzringu, a v závodech předtím. Přesto se váhové handicapy pořád mění. To bylo důvodem, proč byl Aston Martin najednou tak rychlý. Stejně tak Mercedes. Na Nürburgringu to bylo téměř perfektní, podle mě se to tak mělo nechat.

Je vidět, že je to zase hodně rozházené. První dva měli náskok pěti desetin na další dva. U Audi je to ale mnohem lepší, než to bylo v úvodu. Můj tým Heide Motorsport a mechanici se samozřejmě snaží každý víkend odvést maximálně dobrou práci,“ dodává Sophie.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

12 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago