GT World Challenge

Sophie Hofmann hodnotí úvodní závody sezony DTM Trophy

Audi se letos v DTM Trophy trápí. Špatně nastavený „Balance of performance“ má za následek, že se značka se čtyřmi kruhy trápí. Pro německou závodnici Sophii Hofmann je to debutová sezona, která není snadná. Na jezdce aktuálně čeká holandský Assen, kde má Sophie zkušenosti.


Šampionát DTM Trophy je nyní ve své polovině. Zbývají ještě víkendy v Assenu, Hockenheimu a velké finále na městském Norisringu. Letos je to rok BMW a Mercedesu, i když šanci vyhrát dostala například i Toyota. Audi ale na vítězství čeká.

„Vždy jsem říkala, že Assen je mojí oblíbenou tratí. Každopádně po letošním roce musím říct, že Red Bull Ring a Monzu hodnotím také velmi vysoko. Líbí se mi okruhy, které mají rytmus, zatáčky navazují na sebe, a máte ploché obrubníky,“ říká Hofmann pro náš web trueracing.cz

Charakterem jsou si okruhy na Monze a na Red Bull Ringu velmi podobné. Rychlý okruh a vysoké brzdění do některých ze zatáček. Pravidelně se zde překračují limity tratí, protože k tomu layouty svádí. Pro Němku přišel debut v DTM Trophy právě na italském okruhu.

„Když srovnám mé závody na Monze a Red Bull Ringu, tak bych řekla, že jsem na Monze měla lepší závod. Během víkendu jsem dokázala jezdit stejné časy jako střed pole. Na to, že jsem zde jela prvně, tak si myslím, že to bylo poměrně dobré.“

Týmy a jezdci si stěžují na špatně rozvržené BOP. Obzvláště na Monze to bylo hodně vidět, jelikož se z DTM Trophy stal spíše BMW Cup. Ostatní značky první den byli několik vteřin pozadu. I to je styl letošní sezony, pořadatelé stále nenachází recept na správnou vyváženost šampionátu.

„BOP bylo lepší, než na Lausitzringu, a v závodech předtím. Přesto se váhové handicapy pořád mění. To bylo důvodem, proč byl Aston Martin najednou tak rychlý. Stejně tak Mercedes. Na Nürburgringu to bylo téměř perfektní, podle mě se to tak mělo nechat.

Je vidět, že je to zase hodně rozházené. První dva měli náskok pěti desetin na další dva. U Audi je to ale mnohem lepší, než to bylo v úvodu. Můj tým Heide Motorsport a mechanici se samozřejmě snaží každý víkend odvést maximálně dobrou práci,“ dodává Sophie.

Jiří Košta

Recent Posts

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…

5 dny ago

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

1 týdnem ago