Kvalifikace na první holandský závod se Haubovi úplně nepovedla, ale zafungovala chytrá strategie, kterou si posádka určila pro závod.
„Měl jsem za úkol hlavně maximálně šetřit pneumatiky a nejít do větších soubojů. V jeden moment jsem ale málem ze závodu vypadl, protože jen těsně kolem mě projelo KTM, jehož jezdec neodhadl brzdný bod a narazil do McLarenu před sebou.
Poté už šel stint dobře a soustředil jsem se na sebe. Nakonec jsem ale ještě získal nějaké pozice navíc, a předával jsem tak Gabi auto na jedenáctém místě,“ hodnotí americký závodník svůj stint.
Jílková tak měla před sebou další stíhací jízdu, podobně jako ve všech závodech letošní sezony ADAC GT4 Germany.
Nebyl to lehký stint, musela jsem hodně bojovat. Robert ale dokázal pneumatiky pošetřit skvěle, což mi pomohlo v posouvání se dopředu. Průměrně jsem byla o 1,5s na kolo rychlejší, než zbytek pole. Dotahovala jsem se rychle a vážně jsem chtěla získat trofej.
Po těsných manévrech jsem se protáhla na třetí místo s tím, že druhá příčka byla také blízko. Při nájezdu do poslední zatáčky byl ale Falkenbach příliš defenzivní, což mi umožnilo si zatáčku najet více ze široka, a tak získat lepší maximální rychlost. V posledních metrech jsem ho předjela a dovezla jsem druhé místo. Mám obrovskou radost, protože tohle byl snad nejlepší závod mé kariéry,“ hodnotí Jílková exkluzivně pro True Racing.
Druhý závod startovala Jílková, přičemž se kvalifikovala na třetím místě. Start se závodnici povedl a dostala se na druhou pozici. Po nehodě Robina Rogalskiho byl závod zastaven. Pro Zakspeed to ale bylo obrovské štěstí, protože začal vůz na roštu hořet. Traťoví maršálové ale Mercedes dokázali rychle uhasit, a proto nevznikla velká škoda. Mechanici stáje začali hned vůz narychlo opravovat.
„Jakmile jsem zastavila, tak se z vozu začalo kouřit. Nejprve jsme si mysleli, že se jedná o brzdy, ale najednou byl kouř i v kokpitu. Rychle jsem vyskočila ven, ale zásluhou rychlého zásahu traťových maršálů se vozu nic velkého nestalo.
Tým odvedl skvělou práci, protože dokázal opravit to nejdůležitější během pár minut, a my jsme tak mohli pokračovat. Problém pak byl spíše v tom, že zbytek hasící pěny zůstal na pneumatikách a čelním skle, takže to v zatáčkách klouzalo a nebylo moc vidět. Konečné šesté místo v cíli je pro nás po těchto problémech jako malé vítězství,“ říká QuickGabi.
Situace nebyla lehká ani pro Hauba, jelikož nevěděl, zda vůbec do svého stintu nastoupí. Po jezdecké výměně se snažil hlavně udržet vůz na trati a minimalizovat škody, protože nebýt těchto problémů, bylo by to druhé pódium v řadě.
„Nebyl to jednoduchý závod, ale můžeme být vděční, že se podařilo s vozem pokračovat a dojet do cíle. Naši mechanici předvedli fantastickou práci a jsem jim nesmírně vděčný. Doufejme, že budeme na Nürburgringu také rychlí, a získáme další poháry do sbírky,“ dodává závodník.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…