GT World Challenge

DTM mění konfiguraci okruhu Lausitzring, pojede se více na oválu

Pro letošní rok si organizátoři DTM připravili hned několik změn. Kromě toho, že zde máme úplně jiné závodní vozy, tak se mění i okruhy.


Po úvodním závodě na italské Monze se DTM přesune do Německa. Na dnes již tradičním okruhu Lausitzring se mění úvodní šikana.

Už od sezony 2001 se využívala Grand Prix verze, přestože se loni přešlo i na kratší – sprintovou variantu. Kromě toho je ale okruh samotný vlastně ovál, protože se budoval se záměrem pořádat tehdejší závody CART (dnešní IndyCar), což se skutečně jednou povedlo.

Samotné DTM zde také chtělo jezdit v roce 2003, ale po defektech pneumatik Christiana Abta a Laurenta Aiella se od této myšlenky upustilo. DTM se tehdy po pátku rozhodlo vrátit ke klasické verzi.

Úprava tak přichází nyní, ale bude to směs oválu a právě již zmíněné GP verze okruhu. Přestože je Lausitzring díky této variantě o pět zatáček kratší, délka jednoho kola bude delší o 200 metrů.

Jiří Košta

Recent Posts

Proton Porsche Hypercar oznamuje svou posádku pro letošní sezonu WEC

Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…

3 hodinami ago

Přesun do BMW byla vždy možnost, říká Kevin Magnussen

Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…

3 hodinami ago

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago