GT World Challenge

DTM mění konfiguraci okruhu Lausitzring, pojede se více na oválu

Pro letošní rok si organizátoři DTM připravili hned několik změn. Kromě toho, že zde máme úplně jiné závodní vozy, tak se mění i okruhy.


Po úvodním závodě na italské Monze se DTM přesune do Německa. Na dnes již tradičním okruhu Lausitzring se mění úvodní šikana.

Už od sezony 2001 se využívala Grand Prix verze, přestože se loni přešlo i na kratší – sprintovou variantu. Kromě toho je ale okruh samotný vlastně ovál, protože se budoval se záměrem pořádat tehdejší závody CART (dnešní IndyCar), což se skutečně jednou povedlo.

Samotné DTM zde také chtělo jezdit v roce 2003, ale po defektech pneumatik Christiana Abta a Laurenta Aiella se od této myšlenky upustilo. DTM se tehdy po pátku rozhodlo vrátit ke klasické verzi.

Úprava tak přichází nyní, ale bude to směs oválu a právě již zmíněné GP verze okruhu. Přestože je Lausitzring díky této variantě o pět zatáček kratší, délka jednoho kola bude delší o 200 metrů.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

11 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago