GT World Challenge

Jílková s Haubem odvážejí z Red Bull Ringu důležité body

Víkend na Red Bull Ringu nebyl pro českoamerickou posádku tak úspěšný, jako ten na Oscherslebenu. Nebo byl?


Gabriela Jílková s Robertem Haubem přijížděli do Rakouska s pátým a třetím místem v kapse. Na řadě byl ale konfigurací hodně odlišný okruh, kde se očekávalo, že nebude Mercedes tak silný.

Haub opět jel první kvalifikaci a jako první v úvodním závodě, ale jeho cesta se zkomplikovala po diskvalifikaci z kvalifikace. Výsledkem tak bylo poslední – třiadvacáté místo na startu.

„Kvalifikace sama o sobě nebyla špatná, ale kvůli trestu se nám cesta k pódiu ztížila. Přesto jsem se dokázal posouvat hodně a až nečekaně rychle dopředu, přičemž jsem Gabriele předával vůz na patnácté pozici. Konečná osmá příčka, a postup o 16 míst, to je jako zisk stupňů vítězů. Máme oba obrovskou radost,“ hodnotí závodník týmu Zakspeed.

Spokojenost byla i u Češky, která zkrátka dokázala získat z minima maximum. Hlavně s ohledem na celkovou tabulku veze posádka s číslem 20 důležité body.

„Robert odvedl skvělou práci, ale dobojováno jsme v momentě povinné výměny jezdců ještě neměli. Dokázala jsem se ale dostat postupně dopředu, k čemuž mi pomohl i Safety Car. Každopádně jsme s takový výsledek nečekali, takže jsme spokojeni,“ prozradila exkluzivně pro True Racing Jílková.

Ve druhém závodě už to bylo lepší, protože se naše závodnice kvalifikovala na jedenáctém místě. Problémy s nedotáčivostí ovlivnily nejrychlejší čas, ale jak se říká, body se rozdávají až v závodě.

„Bojovala jsem hned od prvních metrů o pozice, ale v některých místech jsem musela riskovat. Podařilo se mi předjet i dvě auta najednou, ale hned poté jsem dostala ránu do boku od soupeře, a vyjela jsem mimo trať do kačírku, proto jsem zase pár pozic ztratila. Robertovi jsem předávala auto na osmé pozici, což bylo vzhledem k okolnostem maximum. Rozhodně jsem se svojí rychlostí během stintu spokojená,“ říká Jílková.

I zásluhou červené vlajky v úvodu a několika Safety Carů se Mercedes postupně sunul dopředu. Avšak na rozdíl od kvalifikace byla během závodu ve voze mnohem větší rychlost.

„Můj stint šel také hodně dobře, dokázal jsem pár aut předjet, ale zároveň se vyhýbat všem nástrahám a problémům, které trápily soupeře. Po startu z jedenáctého místa jsme skončili pátí, což je pro nás jako vítězství. Máme za sebou náročný víkend, ale bereme důležité body. Na Zandvoortu chceme zpátky na stupně vítězů!“ dodává Haub.

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

10 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago