GT World Challenge

Jílková s Haubem odvážejí z Red Bull Ringu důležité body

Víkend na Red Bull Ringu nebyl pro českoamerickou posádku tak úspěšný, jako ten na Oscherslebenu. Nebo byl?


Gabriela Jílková s Robertem Haubem přijížděli do Rakouska s pátým a třetím místem v kapse. Na řadě byl ale konfigurací hodně odlišný okruh, kde se očekávalo, že nebude Mercedes tak silný.

Haub opět jel první kvalifikaci a jako první v úvodním závodě, ale jeho cesta se zkomplikovala po diskvalifikaci z kvalifikace. Výsledkem tak bylo poslední – třiadvacáté místo na startu.

„Kvalifikace sama o sobě nebyla špatná, ale kvůli trestu se nám cesta k pódiu ztížila. Přesto jsem se dokázal posouvat hodně a až nečekaně rychle dopředu, přičemž jsem Gabriele předával vůz na patnácté pozici. Konečná osmá příčka, a postup o 16 míst, to je jako zisk stupňů vítězů. Máme oba obrovskou radost,“ hodnotí závodník týmu Zakspeed.

Spokojenost byla i u Češky, která zkrátka dokázala získat z minima maximum. Hlavně s ohledem na celkovou tabulku veze posádka s číslem 20 důležité body.

„Robert odvedl skvělou práci, ale dobojováno jsme v momentě povinné výměny jezdců ještě neměli. Dokázala jsem se ale dostat postupně dopředu, k čemuž mi pomohl i Safety Car. Každopádně jsme s takový výsledek nečekali, takže jsme spokojeni,“ prozradila exkluzivně pro True Racing Jílková.

Ve druhém závodě už to bylo lepší, protože se naše závodnice kvalifikovala na jedenáctém místě. Problémy s nedotáčivostí ovlivnily nejrychlejší čas, ale jak se říká, body se rozdávají až v závodě.

„Bojovala jsem hned od prvních metrů o pozice, ale v některých místech jsem musela riskovat. Podařilo se mi předjet i dvě auta najednou, ale hned poté jsem dostala ránu do boku od soupeře, a vyjela jsem mimo trať do kačírku, proto jsem zase pár pozic ztratila. Robertovi jsem předávala auto na osmé pozici, což bylo vzhledem k okolnostem maximum. Rozhodně jsem se svojí rychlostí během stintu spokojená,“ říká Jílková.

I zásluhou červené vlajky v úvodu a několika Safety Carů se Mercedes postupně sunul dopředu. Avšak na rozdíl od kvalifikace byla během závodu ve voze mnohem větší rychlost.

„Můj stint šel také hodně dobře, dokázal jsem pár aut předjet, ale zároveň se vyhýbat všem nástrahám a problémům, které trápily soupeře. Po startu z jedenáctého místa jsme skončili pátí, což je pro nás jako vítězství. Máme za sebou náročný víkend, ale bereme důležité body. Na Zandvoortu chceme zpátky na stupně vítězů!“ dodává Haub.

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

2 týdny ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago