GT World Challenge

Jílková s Haubem odvážejí z Red Bull Ringu důležité body

Víkend na Red Bull Ringu nebyl pro českoamerickou posádku tak úspěšný, jako ten na Oscherslebenu. Nebo byl?


Gabriela Jílková s Robertem Haubem přijížděli do Rakouska s pátým a třetím místem v kapse. Na řadě byl ale konfigurací hodně odlišný okruh, kde se očekávalo, že nebude Mercedes tak silný.

Haub opět jel první kvalifikaci a jako první v úvodním závodě, ale jeho cesta se zkomplikovala po diskvalifikaci z kvalifikace. Výsledkem tak bylo poslední – třiadvacáté místo na startu.

„Kvalifikace sama o sobě nebyla špatná, ale kvůli trestu se nám cesta k pódiu ztížila. Přesto jsem se dokázal posouvat hodně a až nečekaně rychle dopředu, přičemž jsem Gabriele předával vůz na patnácté pozici. Konečná osmá příčka, a postup o 16 míst, to je jako zisk stupňů vítězů. Máme oba obrovskou radost,“ hodnotí závodník týmu Zakspeed.

Spokojenost byla i u Češky, která zkrátka dokázala získat z minima maximum. Hlavně s ohledem na celkovou tabulku veze posádka s číslem 20 důležité body.

„Robert odvedl skvělou práci, ale dobojováno jsme v momentě povinné výměny jezdců ještě neměli. Dokázala jsem se ale dostat postupně dopředu, k čemuž mi pomohl i Safety Car. Každopádně jsme s takový výsledek nečekali, takže jsme spokojeni,“ prozradila exkluzivně pro True Racing Jílková.

Ve druhém závodě už to bylo lepší, protože se naše závodnice kvalifikovala na jedenáctém místě. Problémy s nedotáčivostí ovlivnily nejrychlejší čas, ale jak se říká, body se rozdávají až v závodě.

„Bojovala jsem hned od prvních metrů o pozice, ale v některých místech jsem musela riskovat. Podařilo se mi předjet i dvě auta najednou, ale hned poté jsem dostala ránu do boku od soupeře, a vyjela jsem mimo trať do kačírku, proto jsem zase pár pozic ztratila. Robertovi jsem předávala auto na osmé pozici, což bylo vzhledem k okolnostem maximum. Rozhodně jsem se svojí rychlostí během stintu spokojená,“ říká Jílková.

I zásluhou červené vlajky v úvodu a několika Safety Carů se Mercedes postupně sunul dopředu. Avšak na rozdíl od kvalifikace byla během závodu ve voze mnohem větší rychlost.

„Můj stint šel také hodně dobře, dokázal jsem pár aut předjet, ale zároveň se vyhýbat všem nástrahám a problémům, které trápily soupeře. Po startu z jedenáctého místa jsme skončili pátí, což je pro nás jako vítězství. Máme za sebou náročný víkend, ale bereme důležité body. Na Zandvoortu chceme zpátky na stupně vítězů!“ dodává Haub.

Jiří Košta

Recent Posts

Proton Porsche Hypercar oznamuje svou posádku pro letošní sezonu WEC

Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…

11 hodinami ago

Přesun do BMW byla vždy možnost, říká Kevin Magnussen

Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…

12 hodinami ago

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

3 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

3 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

5 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago