GT World Challenge

Proč sledovat letošní revoluční sezonu DTM?

Důvodů je mnoho, i když nám hodně fanoušků určitě bude tvrdit, že už nejde o DTM. Pravdou je, že jak tvrdí závodnice týmu ABT Sportsline, Sophia Flörsch, už předtím vozy class 1 měly málo společného s původními cestovními vozy.


O pravidlech už jsme hovořili. Na startovním roštu letos uvidíme stejné vozy, které můžeme sledovat například v ADAC GT Masters. Stáje nasadí auta z kategorie GT3, přičemž se na roštu objeví Audi, BMW, Ferrari, Lamborghini, McLaren a Mercedes. Organizátorům se tak nakonec podařilo přesvědčit více automobilek, přestože se stále jedná v podstatě o soukromé týmy.

Novinkou bude ale „balance of performance“ pro vozy, což znamená, že každá značka dostane zátěž do své GT3 podle rychlosti, cílem je pole vyrovnat.

Kromě slavných značek a týmů se na roštu objeví i několik známých jmen. Určitě nelze opomenout šampiona DTM z let 2005 a 2018, Garyho Paffetta, který už návrat neplánoval, ale asi pochopitelně takovou příležitost nelze odmítnout. Z mistrů DTM uvidíme i Marca Wittmanna a Mika Rockenfellera. René Rast, který poslední čtyři roky válcoval konkurenci, zůstává ve formuli E.

Audi bude ve své sestavě mít i ženu, kterou je bývalá závodnice z formule 3, Sophia Flörsch. Němka s vozy GT3 nemá zkušenosti, ale jinak už řídila prototyp LMP2 ve WEC u týmu Richard Mille Racing. Očekávání jsou velká, jelikož v šampionátu se jedná o první ženu od Rahel Frey a Susie Wolff, které startovaly v roce 2012.

Pro fanoušky formule 1 má k dispozici DTM také něco. Dnes už bývalý pilot Toro Rosso a Red Bullu, Alex Albon, bude jezdit u týmu AF Corse, kde by se s ním ale měl střídat Nick Cassidy. Albon totiž stále určité vazby k F1 má, proto to vyřešil tým takto.

Mezi ostřílené mazáky můžeme řadit i Tima Glocka, Lucase Auera, Daniela Juncadellu a Nica Muellera. Stejně jako předtím, tak i tentokrát bude Glock v BMW, ale Auer se vrací se Juncadellou k Mercedesu.

Celkově se pojede osm závodních víkendů, premiérově se jezdci potkají na Monze, kde se mělo jet i loni, ale kvůli světové pandemii se závod zrušil. Letos je vše připravené, a Itálie se DTM dočká. Následovat bude Lausitzring v Německu. Šampionát se má po roční pauze vrátit i na legendární Norisring, ale zatím je tento event odložený na neurčito.

Podrženo, sečteno, čeká nás zajímavá a úplně jiná sezona, než jaké jsme sledovali v uplynulých letech. Buďme rádi za každý šampionát, který existuje, protože DTM to s bojem o přežití nemělo vůbec jednoduché. Klobouk dolů před šéfem ITR, Gerhardem Bergerem.

Jiří Košta

Recent Posts

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago

Směřuje Nicki Thiim do LMH Astonu Martin? Pilot překvapil svou odpovědí

Nicki Thiim je továrním jezdcem Aston Martin již deset let, přestože program GT britské značky…

5 dny ago

Ugo de Wilde se stává továrním pilotem BMW

Sestava továrních jezdců BMW M Motorsport dostává další posílení pro sezonu 2025. 22letý Belgičan, Ugo…

1 týdnem ago