GT World Challenge

Proč sledovat letošní revoluční sezonu DTM?

Důvodů je mnoho, i když nám hodně fanoušků určitě bude tvrdit, že už nejde o DTM. Pravdou je, že jak tvrdí závodnice týmu ABT Sportsline, Sophia Flörsch, už předtím vozy class 1 měly málo společného s původními cestovními vozy.


O pravidlech už jsme hovořili. Na startovním roštu letos uvidíme stejné vozy, které můžeme sledovat například v ADAC GT Masters. Stáje nasadí auta z kategorie GT3, přičemž se na roštu objeví Audi, BMW, Ferrari, Lamborghini, McLaren a Mercedes. Organizátorům se tak nakonec podařilo přesvědčit více automobilek, přestože se stále jedná v podstatě o soukromé týmy.

Novinkou bude ale „balance of performance“ pro vozy, což znamená, že každá značka dostane zátěž do své GT3 podle rychlosti, cílem je pole vyrovnat.

Kromě slavných značek a týmů se na roštu objeví i několik známých jmen. Určitě nelze opomenout šampiona DTM z let 2005 a 2018, Garyho Paffetta, který už návrat neplánoval, ale asi pochopitelně takovou příležitost nelze odmítnout. Z mistrů DTM uvidíme i Marca Wittmanna a Mika Rockenfellera. René Rast, který poslední čtyři roky válcoval konkurenci, zůstává ve formuli E.

Audi bude ve své sestavě mít i ženu, kterou je bývalá závodnice z formule 3, Sophia Flörsch. Němka s vozy GT3 nemá zkušenosti, ale jinak už řídila prototyp LMP2 ve WEC u týmu Richard Mille Racing. Očekávání jsou velká, jelikož v šampionátu se jedná o první ženu od Rahel Frey a Susie Wolff, které startovaly v roce 2012.

Pro fanoušky formule 1 má k dispozici DTM také něco. Dnes už bývalý pilot Toro Rosso a Red Bullu, Alex Albon, bude jezdit u týmu AF Corse, kde by se s ním ale měl střídat Nick Cassidy. Albon totiž stále určité vazby k F1 má, proto to vyřešil tým takto.

Mezi ostřílené mazáky můžeme řadit i Tima Glocka, Lucase Auera, Daniela Juncadellu a Nica Muellera. Stejně jako předtím, tak i tentokrát bude Glock v BMW, ale Auer se vrací se Juncadellou k Mercedesu.

Celkově se pojede osm závodních víkendů, premiérově se jezdci potkají na Monze, kde se mělo jet i loni, ale kvůli světové pandemii se závod zrušil. Letos je vše připravené, a Itálie se DTM dočká. Následovat bude Lausitzring v Německu. Šampionát se má po roční pauze vrátit i na legendární Norisring, ale zatím je tento event odložený na neurčito.

Podrženo, sečteno, čeká nás zajímavá a úplně jiná sezona, než jaké jsme sledovali v uplynulých letech. Buďme rádi za každý šampionát, který existuje, protože DTM to s bojem o přežití nemělo vůbec jednoduché. Klobouk dolů před šéfem ITR, Gerhardem Bergerem.

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago