GT World Challenge

Proč sledovat letošní revoluční sezonu DTM?

Důvodů je mnoho, i když nám hodně fanoušků určitě bude tvrdit, že už nejde o DTM. Pravdou je, že jak tvrdí závodnice týmu ABT Sportsline, Sophia Flörsch, už předtím vozy class 1 měly málo společného s původními cestovními vozy.


O pravidlech už jsme hovořili. Na startovním roštu letos uvidíme stejné vozy, které můžeme sledovat například v ADAC GT Masters. Stáje nasadí auta z kategorie GT3, přičemž se na roštu objeví Audi, BMW, Ferrari, Lamborghini, McLaren a Mercedes. Organizátorům se tak nakonec podařilo přesvědčit více automobilek, přestože se stále jedná v podstatě o soukromé týmy.

Novinkou bude ale „balance of performance“ pro vozy, což znamená, že každá značka dostane zátěž do své GT3 podle rychlosti, cílem je pole vyrovnat.

Kromě slavných značek a týmů se na roštu objeví i několik známých jmen. Určitě nelze opomenout šampiona DTM z let 2005 a 2018, Garyho Paffetta, který už návrat neplánoval, ale asi pochopitelně takovou příležitost nelze odmítnout. Z mistrů DTM uvidíme i Marca Wittmanna a Mika Rockenfellera. René Rast, který poslední čtyři roky válcoval konkurenci, zůstává ve formuli E.

Audi bude ve své sestavě mít i ženu, kterou je bývalá závodnice z formule 3, Sophia Flörsch. Němka s vozy GT3 nemá zkušenosti, ale jinak už řídila prototyp LMP2 ve WEC u týmu Richard Mille Racing. Očekávání jsou velká, jelikož v šampionátu se jedná o první ženu od Rahel Frey a Susie Wolff, které startovaly v roce 2012.

Pro fanoušky formule 1 má k dispozici DTM také něco. Dnes už bývalý pilot Toro Rosso a Red Bullu, Alex Albon, bude jezdit u týmu AF Corse, kde by se s ním ale měl střídat Nick Cassidy. Albon totiž stále určité vazby k F1 má, proto to vyřešil tým takto.

Mezi ostřílené mazáky můžeme řadit i Tima Glocka, Lucase Auera, Daniela Juncadellu a Nica Muellera. Stejně jako předtím, tak i tentokrát bude Glock v BMW, ale Auer se vrací se Juncadellou k Mercedesu.

Celkově se pojede osm závodních víkendů, premiérově se jezdci potkají na Monze, kde se mělo jet i loni, ale kvůli světové pandemii se závod zrušil. Letos je vše připravené, a Itálie se DTM dočká. Následovat bude Lausitzring v Německu. Šampionát se má po roční pauze vrátit i na legendární Norisring, ale zatím je tento event odložený na neurčito.

Podrženo, sečteno, čeká nás zajímavá a úplně jiná sezona, než jaké jsme sledovali v uplynulých letech. Buďme rádi za každý šampionát, který existuje, protože DTM to s bojem o přežití nemělo vůbec jednoduché. Klobouk dolů před šéfem ITR, Gerhardem Bergerem.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

17 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago