GT World Challenge

Preview letošní sezony ADAC GT Masters

Konečně jsme se dočkali! Po dlouhé zimní přestávce se vrací německé ADAC GT Masters, kde se v tomto roce představí tradičně mnoho zajímavých jmen a týmů, přičemž se všichni utkají na sedmi různých tratích, kde se opět pojede po dvou závodech.


Všechno se otevírá už tento víkend na německém Oscherslebenu, který nesmí v kalendáři chybět. Následovat bude Red Bull Ring, Zandvoort, Nürburgring, Lausitzring, Sachsenring a velké finále se tentokrát odehraje na Hockenheimringu.

Celkem 30 vozů se letos objeví na roštu, kde zároveň, jak už to bývá zvykem, se budou střídat jezdci po dvou. Závody jsou opět na 60 minut s kvalifikací, která se jezdí dopoledne před každým ze dvou závodů.

Šampioni ze sezony 2020, Michael Ammermüller a Christian Engelhart se rozdělili, ale oba pokračují opět s vozy Porsche 911 GT3 R. První jmenovaný zůstává v SSR Performance, zatímco Engelhart pojede také v jednom z nejlepších týmů –  KÜS Team Bernhard.

Foto: Gruppe C Photography

Porsche bude mít ve svých řadách například i Mathieuho Jamineta, jenž se stal šampionem ADAC GT Masters v roce 2018. Francouz doplní právě úřadujícího mistra u stáje SSR Performance.

Německý výrobce má ale ve své řadě i letos jedinou ženu ve startovním poli. Simona de Silvestro, která v letošním roce pojede také Indy500, bude startovat v týmu Precote Herberth Motorsport po boku Klause Bachlera.

„Trvalo nějakou dobu najít limity vozu. Největší výzvou bylo skutečně porozumět pneumatikám – zejména v kvalifikaci. Někteří z dalších jezdců závodili v této sérii velmi dlouho, takže mají prostě více zkušeností. Jako taková jsem často trávila příliš mnoho času přemýšlením za jízdy, místo toho, abych se vezla a dělala všechno automaticky,” prozradila de Silvestro o svém letošním roce.

Znovu se postavím na start Indianapolis 500. Mám to štěstí, že jsem tam jela už pětkrát. Je to velmi zvláštní závod s neuvěřitelně bohatou historií. Je to jeden ze závodů, jehož jste vždy chtěli být součástí jako pilot. Jezdím v USA mnoho let a vím, jak důležitý je tento závod. Viděli jste to u Fernanda Alonsa, který se tam v posledních letech objevil několikrát. Je fantastické mít příležitost jet tam znovu. Jsem velmi vděčná Porsche, že mi dalo zelenou, abych tam mohla závodit. Indy 500 do mého kalendáře pěkně zapadá, jinak by to nebylo možné. Porsche a ADAC GT Masters mají rozhodně přednost.”

Za zmínku stojí ale také například bývalý pilot formule 1 Markus Winkelhock, který bude sedět v Audi R8 LMS Evo týmu Car Collection Motorsport, nebo bývalí jezdci z DTM Maro Engel a Pierre Kaffer.

Jiří Košta

Recent Posts

Herzt Team Jota vítězí v prodlouženém závodě ve Spa

Dvoučlenná posádka týmu Herzt Team Jota, Callum Ilott a Will Stevens, si připisují vítězství ve…

2 dny ago

Mick Schumacher: Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercars rozhodně ano

Mick Schumacher letos jezdí v kategorii Hypercars ve WEC s vozem Alpine. Ve Spa absolvoval…

3 dny ago

Naše tempo je ve Spa stejné jako v Imole a Kataru, říká Kvyat

Dojmy pilotů po kvalifikaci na šestihodinový závod ve Spa se liší, Toyota se svým tempem…

3 dny ago

Ferrari AF Corse s číslem 50 přichází o svou pole position, první je nakonec Porsche

Hypercar Ferrari s číslem 50 získalo pole position do šesti-hodinového závodu ve Spa, avšak bylo…

3 dny ago

Vettelův start ve WEC s Porsche Penske není vyloučen

Sebastian Vettel testoval Hypercar Porsche, Porsche 963 LMDh, minulý měsíc v Aragonu. Spekulace o jeho…

4 dny ago

Porsche #6: Spa pro nás bude něco mezi, výhru neočekáváme

Porsche s číslem 6, s posádkou Estre-Vanthoor-Lotterer vyhrálo první závod v Kataru, na Imole byli…

4 dny ago