GT World Challenge

Preview letošní sezony ADAC GT Masters

Konečně jsme se dočkali! Po dlouhé zimní přestávce se vrací německé ADAC GT Masters, kde se v tomto roce představí tradičně mnoho zajímavých jmen a týmů, přičemž se všichni utkají na sedmi různých tratích, kde se opět pojede po dvou závodech.


Všechno se otevírá už tento víkend na německém Oscherslebenu, který nesmí v kalendáři chybět. Následovat bude Red Bull Ring, Zandvoort, Nürburgring, Lausitzring, Sachsenring a velké finále se tentokrát odehraje na Hockenheimringu.

Celkem 30 vozů se letos objeví na roštu, kde zároveň, jak už to bývá zvykem, se budou střídat jezdci po dvou. Závody jsou opět na 60 minut s kvalifikací, která se jezdí dopoledne před každým ze dvou závodů.

Šampioni ze sezony 2020, Michael Ammermüller a Christian Engelhart se rozdělili, ale oba pokračují opět s vozy Porsche 911 GT3 R. První jmenovaný zůstává v SSR Performance, zatímco Engelhart pojede také v jednom z nejlepších týmů –  KÜS Team Bernhard.

Foto: Gruppe C Photography

Porsche bude mít ve svých řadách například i Mathieuho Jamineta, jenž se stal šampionem ADAC GT Masters v roce 2018. Francouz doplní právě úřadujícího mistra u stáje SSR Performance.

Německý výrobce má ale ve své řadě i letos jedinou ženu ve startovním poli. Simona de Silvestro, která v letošním roce pojede také Indy500, bude startovat v týmu Precote Herberth Motorsport po boku Klause Bachlera.

„Trvalo nějakou dobu najít limity vozu. Největší výzvou bylo skutečně porozumět pneumatikám – zejména v kvalifikaci. Někteří z dalších jezdců závodili v této sérii velmi dlouho, takže mají prostě více zkušeností. Jako taková jsem často trávila příliš mnoho času přemýšlením za jízdy, místo toho, abych se vezla a dělala všechno automaticky,“ prozradila de Silvestro o svém letošním roce.

Znovu se postavím na start Indianapolis 500. Mám to štěstí, že jsem tam jela už pětkrát. Je to velmi zvláštní závod s neuvěřitelně bohatou historií. Je to jeden ze závodů, jehož jste vždy chtěli být součástí jako pilot. Jezdím v USA mnoho let a vím, jak důležitý je tento závod. Viděli jste to u Fernanda Alonsa, který se tam v posledních letech objevil několikrát. Je fantastické mít příležitost jet tam znovu. Jsem velmi vděčná Porsche, že mi dalo zelenou, abych tam mohla závodit. Indy 500 do mého kalendáře pěkně zapadá, jinak by to nebylo možné. Porsche a ADAC GT Masters mají rozhodně přednost.“

Za zmínku stojí ale také například bývalý pilot formule 1 Markus Winkelhock, který bude sedět v Audi R8 LMS Evo týmu Car Collection Motorsport, nebo bývalí jezdci z DTM Maro Engel a Pierre Kaffer.

Jiří Košta

Recent Posts

Wayne Taylor Racing odhaluje speciální barvy pro 24H Le Mans

Cadillac vítá značku Mobil 1 jako svého hlavního sponzora vozu Cadillac Wayne Taylor Racing V-Series.R…

4 dny ago

GT4 European Series má za sebou závody na Zandvoortu

Evropský šampionát má za sebou druhý závodní víkend letošní sezony. V prvním závodě se podruhé…

4 dny ago

DTM míří do Česka! Fanoušci mohou sledovat nedělní závody na SPORTY TV

Od nedělního závodu na Lausitzringu (25. května 2025) mohou čeští fanoušci konečně vidět a slyšet…

4 dny ago

Tým WRT si nejrychlejší zastávkou v boxech zajistil vítězství ve 2. závodě v Zandvoortu

Tým WRT dosáhl ve druhém závodě v Zandvoortu pozoruhodného vítězství, když skvělá zastávka v boxech…

5 dny ago

Niederhauser a Müller zajistili týmu Rutronik Racing Porsche vítězství na Zandvoortu

Dvojice Rutronik Racing Patric Niederhauser a Sven Müller zahájila svůj boj o titul ve Sprint…

6 dny ago

Kompletní startovní listina pro 24h Le Mans odhalena

Již příští měsíc se pojede největší vytrvalostní závod na světě: ikonický 24hodinový závod na francouzském…

1 týdnem ago