GT World Challenge

Jílková/Haub: Víkend z říše snů

ADAC GT4 Germany si na německém Oscherslebenu odbylo letošní debut. Vítězství slavil v obou závodech Gabriele Piana s Michaelem Schreyem z týmu Hofor Racing, jelikož dodatečně byl vyloučený původně vítězný vůz Zakspeedu Noueta a Marschalkowskiho. Tým se ale odvolal, takže výsledky nejsou konečné. Pokud tomu tak bude, tak Jílková s Haubem berou páté a třetí místo při prvním víkendu sezony.


První závod jel kvalifikaci a startoval závod Robert Haub, který obsadil na startu dvanáctou pozici.

„Kvalifikace šla poměrně dobře, ale v nejlepším kole jsme měli na trati traffic, takže jsme ztratili potřebný čas. Po startu závodu jsem jedno místo získal, poté jsem se střídal s Gabi, která dovezla náš vůz na skvělém pátém místě. Určitě jsme něco takového nečekali v prvním závodě roku!,“ hodnotí Haub.

Jak už Američan prozradil, „QuickGabi“ měla stíhací jízdu, kterou proměnila v top 5. Výsledek, který by nikdo neočekával.

„Pro mě to byla nová zkušenost, jelikož jsem rovnou usedla do vozu, a byla uprostřed závodu. Neměla jsem žádný trénink ani kvalifikaci, takže nic jednoduchého. Každopádně jsem se dokázala posouvat dopředu polem, a poměrně snadno se mi dařilo předjíždět. Byla jsem naprosto soustředěná a upřímně si toho tolik nepamatuji ze samotného průběhu.

Závod ještě ovlivnil Safety Car, ale naštěstí jsme ze získaných pozic nic neztratili. Před víkendem jsem snila o top 5, ale to, že se to skutečně stane, to nás všechny příjemně překvapilo,“ prozrazuje pro True Racing Jílková.

Kolegové od Zakspeedu se trápili s technickými problémy, proto závod nedokončili. Ve druhém závodě to ale bylo přesně naopak, jelikož Theo Nouet získal pro německou stáj pole position. Kvalifikaci jela tentokrát Jílková, která v náročných klimatických podmínkách získala dokonce třetí místo na roštu.

„Bylo to blízko pole position, ale třetí příčka na startu je fantastickým výsledkem. Po startu závodu jsem musela bránit pozici, protože jsem byla přesně uprostřed mezi Schreyem a Moeller-Madsenem. Porsche mě předjelo, ale poté jsem byla schopna pozici získat zpět.

Ke konci mého stintu jsem se tak držela na druhém místě, a dojížděla vedoucí týmové kolegy,“ dodává Jílková.

Problém ale přišel po povinné zastávce v boxech, jelikož Haub přejel na výjezdu bílou čáru. Výsledkem byl trest v podobě pěti vteřin k výslednému času.

„Jakmile jsem čáru přejel, tak jsem věděl, že je zle. Nenechal jsem se tím ale rozhodit a bojoval jsem dál. Bohužel když jsem předjížděl jezdce o kolo zpět, tak do mě jeden strčil, a já jsem měl lehce ohnuté řízení. Nebylo lehké vůz uřídit, ale přesto to stačilo na čtvrté místo v cíli. Osobně jsem s výsledkem spokojený, a musím říct, že Zakspeed odvedl tento víkend skvělou práci,“ řekl Haub.

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

7 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago