ADAC GT4 Germany, 1. + 2. Rennen Oschersleben 2021 - Foto: Gruppe C Photography
První závod jel kvalifikaci a startoval závod Robert Haub, který obsadil na startu dvanáctou pozici.
„Kvalifikace šla poměrně dobře, ale v nejlepším kole jsme měli na trati traffic, takže jsme ztratili potřebný čas. Po startu závodu jsem jedno místo získal, poté jsem se střídal s Gabi, která dovezla náš vůz na skvělém pátém místě. Určitě jsme něco takového nečekali v prvním závodě roku!,“ hodnotí Haub.
Jak už Američan prozradil, „QuickGabi“ měla stíhací jízdu, kterou proměnila v top 5. Výsledek, který by nikdo neočekával.
„Pro mě to byla nová zkušenost, jelikož jsem rovnou usedla do vozu, a byla uprostřed závodu. Neměla jsem žádný trénink ani kvalifikaci, takže nic jednoduchého. Každopádně jsem se dokázala posouvat dopředu polem, a poměrně snadno se mi dařilo předjíždět. Byla jsem naprosto soustředěná a upřímně si toho tolik nepamatuji ze samotného průběhu.
Závod ještě ovlivnil Safety Car, ale naštěstí jsme ze získaných pozic nic neztratili. Před víkendem jsem snila o top 5, ale to, že se to skutečně stane, to nás všechny příjemně překvapilo,“ prozrazuje pro True Racing Jílková.
Kolegové od Zakspeedu se trápili s technickými problémy, proto závod nedokončili. Ve druhém závodě to ale bylo přesně naopak, jelikož Theo Nouet získal pro německou stáj pole position. Kvalifikaci jela tentokrát Jílková, která v náročných klimatických podmínkách získala dokonce třetí místo na roštu.
„Bylo to blízko pole position, ale třetí příčka na startu je fantastickým výsledkem. Po startu závodu jsem musela bránit pozici, protože jsem byla přesně uprostřed mezi Schreyem a Moeller-Madsenem. Porsche mě předjelo, ale poté jsem byla schopna pozici získat zpět.
Ke konci mého stintu jsem se tak držela na druhém místě, a dojížděla vedoucí týmové kolegy,“ dodává Jílková.
Problém ale přišel po povinné zastávce v boxech, jelikož Haub přejel na výjezdu bílou čáru. Výsledkem byl trest v podobě pěti vteřin k výslednému času.
„Jakmile jsem čáru přejel, tak jsem věděl, že je zle. Nenechal jsem se tím ale rozhodit a bojoval jsem dál. Bohužel když jsem předjížděl jezdce o kolo zpět, tak do mě jeden strčil, a já jsem měl lehce ohnuté řízení. Nebylo lehké vůz uřídit, ale přesto to stačilo na čtvrté místo v cíli. Osobně jsem s výsledkem spokojený, a musím říct, že Zakspeed odvedl tento víkend skvělou práci,“ řekl Haub.
GT World Challenge se přesunulo k druhému závodnímu víkendu Endurance Cupu na italskou Monzu, kde…
V letošní sezoně kombinuje Earl Bamber dva závodní programy: kompletní sezonu WEC a celý kalendář…
Druhé vytrvalostní kolo šampionátu GTWC míří na Italskou Monzu. Již tento víkend se na startovní…
Mercedes-AMG Customer Racing vstupuje do 53. ročníku závodu 24h na Nürburgringu s vysokými ambicemi. Cílem…
Lídr šampionátu a vítěz dvou závodů, Lucas Auer, nebyl s nedělním závodem DTM na Lausitzringu…
Nedělní závod DTM na Lausitzringu rozhodně nenudil. V závodě opět sehrála roli strategie, jelikož piloti…