Romain Grosjean vstoupil do formule 1 v roce 2009, kde reprezentoval Renault v sedmi posledních závodech sezony. Vstup brzký, bez většího výsledku a zisku bodů. Francouz zamířil do AutoGP a GP2, kde získal prvenství.
Následoval logický krok, zpátky do formule 1, tentokrát ale pro plnou sezonu. Z Renaultu vznikl Lotus, takže tým, který Grosjean už znal. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat, závodník získal stupně vítězů hned během čtvrtého závodu sezony v Bahrajnu. Rok 2012 zakončil s dalšími dvěma poháry a celkovým osmým místem.
O rok později si celkově o příčku polepšil, přičemž získal opět několikrát stupně vítězů. Z Lotusu během následujících let dokázal získávat dobré výsledky, ale zároveň někdy dělal až zbytečné chyby. Každopádně můžeme hodnotit jeho období pozitivně. Následovala etapa Haasu.
U nově vzniklé stáje získal Francouz hned body v prvním závodě, což všechny překvapilo. Tehdejší týmový kolega Esteban Guttieréz nebodoval ani jednou, přičemž Grosjean dovezl slušných devětadvacet bodů.
Pro následující rok se spojil Grosjean s Magnussenem, když dánský závodník přešel od Renaultu k Haasu. Pojďme si zrekapitulovat jeho kariéru.
Magnussen se po zisku titulu ve Formuli Renault 3.5 přesunul do formule 1 k týmu McLaren, protože byl tehdejším juniorem. Hned při prvním závodě v Austrálii 2014 získal druhé místo, výsledek, který nikdo nečekal.
Zbytek sezony ale už nebyl tak silný, nejlepším výsledkem bylo páté místo v Rusku. I tak ale stačil mnohem zkušenějšímu kolegovi Buttonovi. McLaren se rozhodl vzít pod svá křídla Fernanda Alonsa, takže se musel Magnussen balit z týmu už po jedné sezoně. Dán ale zůstal stále na pozici rezervního jezdce, přestože k sedačce na celou sezonu měl daleko.
Alonso po něhodě během zimních testů v Barceloně 2015 nestartoval, proto přišla šance pro Magnussena. V GP Austrálie ale neodstartoval, jelikož hned v zaváděcím kole vypověděl službu motor Honda. Nový rok, nový tým. Magnussen fakticky převzal místo po Grosjeanovi v Lotusu (toho času už Renaultu).
Stáj z Enstone ale měla ročník 2016 tragický, přesto Magnussen bojoval a získal celkem přijatelných sedm bodů. Dostáváme se do fáze, kdy se naši hlavní dva protagonisté setkali ve stejných kombinézách.
Dobře zabydlený Grosjean diktoval tempo během sezon 2017 a 2018, ale se stále slabším a slabším vozem se dostával do lepší pozice Magnussen. Francouzova frustrace byla stále silnější, takže asi není překvapením, že mnohokrát zbytečně havaroval a v roce 2019 získal pouhých 8 bodů, zatímco Magnussen více než dvojnásobek – dvacet.
Loňská sezona už byla v podobě paběrkování u Haasu, celkové tři body jen mluví sami za sebe. Grosjean v tomto případě ale získal dva, Magnussen pouhý jeden. Nutno podotknout, že Francouz vynechal poslední dva závody sezony, tudíž byl jeho kolega ve výhodě.
Kdo je tedy lepší? Podíváme-li se na statistiky, tak máme jasno, Grosjean. Co se týče rychlosti a zkušeností, tak byl on tím, kdo si vedl lépe. Pokud se ale bavíme o „týmovosti“ a spolupráci, tak na tom byl určitě lépe Magnussen, který se snažil pořád držet týmového ducha a dělat velké kompromisy (například návrat k základní specifikaci vozu během sezony 2019).
Magnussen měl mnoho příležitostí, ale zkrátka asi přišel o chuť a motivaci. I když jeho týmový kolega často boural a stěžoval si, tak ve výsledku byl pro tým jezdcem číslo 1. Možná tak není překvapením, že si dokázal Grosjean držet místo ve formuli 1 tak dlouho, zároveň můžeme považovat za obrovský úspěch jeho podepsání s týmem Daly Coyne Racing v IndyCar, kde při premiéře získal desáté místo. Podtrženo, sečteno. Grosjean ještě lidem ukáže.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…