Roland Gumpert se rozhodl se svými inženýry pustit do odvážného projektu. Z civilního modelu Gumpert Apollo vytvořil hybridní vůz, jenž měl startovat v závodě 24h Nürburgring.
Celý program se dal dohromady v neuvěřitelně krátkém čase. Za necelé čtyři měsíce od začátku vývoje už stál vůz připravený na náročný závod v zeleném pekle.
Klasický motor 4.2L V8 byl nahrazený trochu slabším 3.3L twin turbem od Audi, jenž ale doplňoval hybridní elektromotor s výkonem 100 kW. Celý systém se pak dobíjel z baterie, jenž rekuperovala energii při brzdění, podobně jako dnešní vozy formule 1. Nutno ovšem dodat, že v „královně motorsportu“ se tato technologie objevila až o šest let později!
Jezdci u Gumperta ale také nebyli špatní. Vedoucím závodníkem bývalý pilot z formule 1 Heinz-Harald Frentzen, jehož v Apollu následovali Dirk Müller, Dominik Schwager a Marcel Engels.
Samotný vůz vypadal skvěle, ale v celku pochopitelně trpěl nedostatkem testovacích kilometrů. Apollo hned spotřebovalo dvě převodovky během víkendu, přičemž jednu si museli mechanici vzít rovnou z civilního vozu, jenž byl vystavený v paddocku.
Tým odjel jenom 53 kol a už se nikdy na okruhy nevrátil. Bohužel velká ekonomická krize stáhla celou značku ke dnu a v roce 2012 zkrachovala. Později se ale Gumpert opět vrátil společně s čínskými investory, jenž pracují na modelu Natalie, který má být také závodním vozem.
Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…
Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…
Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…
Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…
Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…
Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…