Roland Gumpert se rozhodl se svými inženýry pustit do odvážného projektu. Z civilního modelu Gumpert Apollo vytvořil hybridní vůz, jenž měl startovat v závodě 24h Nürburgring.
Celý program se dal dohromady v neuvěřitelně krátkém čase. Za necelé čtyři měsíce od začátku vývoje už stál vůz připravený na náročný závod v zeleném pekle.
Klasický motor 4.2L V8 byl nahrazený trochu slabším 3.3L twin turbem od Audi, jenž ale doplňoval hybridní elektromotor s výkonem 100 kW. Celý systém se pak dobíjel z baterie, jenž rekuperovala energii při brzdění, podobně jako dnešní vozy formule 1. Nutno ovšem dodat, že v „královně motorsportu“ se tato technologie objevila až o šest let později!
Jezdci u Gumperta ale také nebyli špatní. Vedoucím závodníkem bývalý pilot z formule 1 Heinz-Harald Frentzen, jehož v Apollu následovali Dirk Müller, Dominik Schwager a Marcel Engels.
Samotný vůz vypadal skvěle, ale v celku pochopitelně trpěl nedostatkem testovacích kilometrů. Apollo hned spotřebovalo dvě převodovky během víkendu, přičemž jednu si museli mechanici vzít rovnou z civilního vozu, jenž byl vystavený v paddocku.
Tým odjel jenom 53 kol a už se nikdy na okruhy nevrátil. Bohužel velká ekonomická krize stáhla celou značku ke dnu a v roce 2012 zkrachovala. Později se ale Gumpert opět vrátil společně s čínskými investory, jenž pracují na modelu Natalie, který má být také závodním vozem.
Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…
Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…
Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…
Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…
Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.
Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…