Roland Gumpert se rozhodl se svými inženýry pustit do odvážného projektu. Z civilního modelu Gumpert Apollo vytvořil hybridní vůz, jenž měl startovat v závodě 24h Nürburgring.
Celý program se dal dohromady v neuvěřitelně krátkém čase. Za necelé čtyři měsíce od začátku vývoje už stál vůz připravený na náročný závod v zeleném pekle.
Klasický motor 4.2L V8 byl nahrazený trochu slabším 3.3L twin turbem od Audi, jenž ale doplňoval hybridní elektromotor s výkonem 100 kW. Celý systém se pak dobíjel z baterie, jenž rekuperovala energii při brzdění, podobně jako dnešní vozy formule 1. Nutno ovšem dodat, že v „královně motorsportu“ se tato technologie objevila až o šest let později!
Jezdci u Gumperta ale také nebyli špatní. Vedoucím závodníkem bývalý pilot z formule 1 Heinz-Harald Frentzen, jehož v Apollu následovali Dirk Müller, Dominik Schwager a Marcel Engels.
Samotný vůz vypadal skvěle, ale v celku pochopitelně trpěl nedostatkem testovacích kilometrů. Apollo hned spotřebovalo dvě převodovky během víkendu, přičemž jednu si museli mechanici vzít rovnou z civilního vozu, jenž byl vystavený v paddocku.
Tým odjel jenom 53 kol a už se nikdy na okruhy nevrátil. Bohužel velká ekonomická krize stáhla celou značku ke dnu a v roce 2012 zkrachovala. Později se ale Gumpert opět vrátil společně s čínskými investory, jenž pracují na modelu Natalie, který má být také závodním vozem.
Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…