V rámci víkendu na okruhu Algarve absolvovala posádka celkově tři závody. První odjela sama Jílková, přičemž se umístila jen o 0,1s na druhém místě. K úspěchu pomohla i odvážná strategie, když se závodnice rozhodla nasadit na částečně mokrou vozovku suché pneumatiky. Celkově vzala Češka šesté místo, ale nechala za sebou několik vozů ze silnější kategorie GT3.
„Celý závod jsem vedla, ale na záda mi dýchal další Mercedes-AMG GT4. Později jsme se dostali do souboje s Mercedesem z vyšší kategorie GT3 a Ligierem LMP3.
I když jsem postupně vytvořila náskok na Mercedes z mé kategorie, tak se kvůli neustálému trafficu na trati postupně přibližovalo KTM. Nakonec se dostal dopředu a já jsem s tím už nic neudělala. V cíli tedy na druhé pozici o 0,1s, ale přesto je to pro mě a můj tým neuvěřitelně skvělý výsledek,“ říká Jílková.
Pro druhý závod usedl za volant Mercedesu-AMG GT4 Robert Haub, jenž startoval ve své třídě z druhého místa. Závodník chvíli bojoval i o prvenství v kategorii GT4, ale nakonec to skončilo, stejně jako v případě Jílkové, na stříbrné pozici v cíli.
„Můj první závod jsem si hodně užil. Trénink jsme absolvovali v dešti, ale závod proběhl za sucha. Přesto jsem se cítil dobře a jsem naprosto spokojený s druhou pozicí v cíli. Mám z toho skutečně radost,“ hodnotil Haub pro náš web.
Následoval závěrečný závod, kde se závodníci střídají při zastávce v boxech. Finále prvního podniku GT Winter Series odstartovala Jílková, která se ve voze stáje Zakspeed držela na prvním místě.
Na trať musel kvůli incidentu Safety car, který zamíchal kartami. Jílková zamířila do boxů, aby se vyměnila s Haubem, ale kvůli problému s bezpečnostním pásem a následnému „trafficu“ na výjezdu, došlo ke zdržení. Jezdec musel obrovskou ztrátu dotahoval, ale přesto dokázal Mercedes dovézt opět na stupních vítězů. První víkend GT Winter Series byl pro Zakspeed zakončený třetím místem.
„Třetí závod byl vytrvalostní, o výměně jezdců. Při střídání jsem ale neměl správně nasazený bezpečnostní pás, takže to nás stálo čas. Ve finále jsme skončili třetí, ale to je zkrátka závodění, to se může stát.
Každopádně je to pro nás obrovský úspěch, nic takového jsme neočekávali, tudíž jsem naprosto spokojený,“ říká Haub.
„Start se mi povedl, celý můj stint jsem vedla, ale zezadu se na mě opět tlačil druhý Mercedes kategorie GT4. Kvůli problémům KTM vyjel na trať Safety car, a proto jsme zajeli do boxů. Jak už říkal Robert, zastávka neproběhla hladce, ale byla to naše první ostrá výměna. Konečné třetí místo v cíli je pro nás fantastický výsledek,“ dodává Jílková o svém návratu na trať.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…