Šampionát elektrických monopostů v posledních několika sezonách získal přízeň prémiových automobilek. Dokonce se stal první závodní sérií, kde proti sobě nastoupily všechny čtyři prémiové německé značky – BMW, Audi, Porsche a Mercedes. Šéf stáje z Ingolstadtu Allan McNish účast tohoto kvarteta přirovnal k nejvyšší německé fotbalové lize, Bundeslize.
Zejména Porsche, které debutovalo teprve v uplynulé sezoně, se aklimatizovalo velmi rychle a dokázalo od prvního závodu obstojně konkurovat, přičemž právě v úvodní eprix v Rijádu stál jejich pilot André Lotterer na pódiu. Také Mercedes jako debutant okamžitě zářil, neboť Stoffel Vandoorne doplnil na stupních vítězů právě vítěze z Německa.
V konečném hodnocení nejlépe ze čtveřice našich západních sousedů skončil třetí Mercedes a mezi jezdci se stal Stoffel Vandoorne vice mistrem.
Nicméně na startovní listině kromě této čtveřice najdeme dalších šest výrobců – DS, NIO, Jaguar, Penske, Mahindru a Nissan.
Je tedy vidět, že zájem o angažmá mezi automobilkami je. Avšak před několika dny utrpěla závodní série, která absolvuje svoji debutovou sezonu coby mistrovství světa, první obrovskou ránu. Pár dní po sobě oznámilo jak Audi, tak i BMW, že po sedmé sezoně odejdou.
V prohlášení Audi stojí, že zkrátka směr formule E se již neztotožňuje se strategií značky. Zdůrazňuje zejména fakt, že když šampionát začínal, byla elektromobilita jakousi vizí, která se však v posledních letech už stala realitou.
„Formule E doprovázela Audi u jeho transformace. Dneska už pro nás není elektromobilita hudbou budoucnosti, nýbrž současností. Proto děláme v elektrickém motorsportu další krok a stavíme sebe do extrémních podmínek. Rallye Dakar s velkou technickou volností je pro nás perfektní laboratoří.“
Šéf Audi Makus Duesmann
O čtyři dny později pak přišel další šok, neboť i Bavoři oznámili, že se z šampionátu stáhnou. Pro ně už není formule E perspektivní a budou se zaměřovat na „modelovou ofenzívu a sériovou výrobu“.
Přestože se seriál formulí „na baterky“ otřásá v základech, tak některé týmy naopak potvrdily setrvání. Je tedy jisté, že minimálně čtyři konstruktéři budou pokračovat i v nové éře. Jako první oznámila prodloužení kontraktu Mahindra. Posléze nepřímo potvrdil další účast Mercedesu šéf Mercedes Motorsport Toto Wolff. Formule E nepřijde ani o Jaguar a Porsche.
Za koncem Audi také možná stojí fakt, že pro koncern Volkswagen, pod nějž spadá jak Audi, tak i Porsche, už neměl potřebu, aby v šampionátu nastupovali hned dva jeho zástupci.
Přesto, že mají čtyři účastníky již potvrzené, nemělo by vedení formule E usínat na vavřínech. Jelikož evidentně euforie a zájem o účast upadá, neboť automobilky stále ve skrytu duše tíhnou k motorsportu v tom pravém smyslu – tam, kde burácejí v útrobách aut a monopostů staré dobré spalovací motory. Proč by se jinak Audi vracelo do rallye a vytrvalostních závodů?
Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…
77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…
Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…
Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…
F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…
Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…