Cestovní vozy

Winkelhock není jenom jeden, závodnická rodina zkusila DTM i formuli 1

V minulosti měli piloti větší možnosti kombinovat formuli 1 s účastí v jiném šampionátu. Velmi populární bylo střídání cestovních vozů německého mistrovství DTM a královny motorismu. V několikadílném seriálu se podíváme právě na tyto závodníky.


Joachim Winkelhock

Winkelhock debutoval v DTM v roce 1986 s BMW Insert a přestože odjel jen osm závodů, tak v polovině z nich dojel na bodech.

Hockenheimring 2003 / © hoch-zwei.net

V sezoně 1989 kombinoval DTM s formulí 1, ve které se však ani v jednom z devíti případů nedokázal kvalifikovat.

O rok později podepsal smlouvu na celou sezonu s Bigazzi M Team. Na stupínku nejvyšším stanul v 18. závodě v Diepholzu. Za volantem BMW M3 odjel další dvě sezony, než přestoupil k Opelu, kde si i přes zisk několika pódií značně pohoršil.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
1986BMW Insert BMW 325i -6.3917.
1987Wolf Racing Forid Sierra XR4 Ti / Ford Sierra RS 500 Cosworth -10.2823.
1989AMG Motorenbau GmbH Mercedes 190 E 2,5-16 Evo -6.1334.
1990Bigazzi M Team BMW M3 Sport Evo 11.1196.
1991M Team Schnitzer BMW M3 Sport Evo 11.1017.
1992M Team Schnitzer BMW M3 Sport Evo 11.1108.
2000Team Holzer Opel Astra V8 Coupé 11.1135.
2001Team Holzer Opel Astra V8 Coupé -4.1216.
2002OPC Team Phoenix Opel Astra V8 Coupé -5.313.
2003OPC Euroteam Opel Astra V8 Coupé -8.115.

Manfred Winkelhock

Mladší bratr Joachima Manfred ve formuli 1 reprezentoval v letech 1982-1984 týmy ATS, Brabham a RAM. V sezoně 1984 si rovněž vyzkoušel na domácím AVUSU DTM, když se posadil za volant BMW.

Markus Winkelhock

Nejdéle z rodiny Winkelhockových vydržel Markus, syn Manfreda, který závodil s přestávkou mezi lety 2004-2010.

Svůj debut si odbyl v roce 2004 pro tým Persson. Nejlépe skončil na devátém místě, ovšem tehdy se body udělovaly pouze do osmého místa.

Poté se na soupisce objevil zase až v sezoně 2007, kdy se upsal týmu Abt. U Audi bylo rovněž jeho maximem deváté místo a v konečném pořadí se umístil na posledním místě.

Nürburgring 2004 / ©hoch-zwei.net

V témže roce se zúčasnil jediného závodu formule 1. Do GP Evropy odstartoval s podprůměrným vozem Spykeru, přesto několik kol vedl.

O rok později přešel k týmu Rosberg, ve kterém se jednalo už o úspěšnější tažení. Bodoval celkem třikrát. Avšak za jeho nejlepší sezonu by se dal považovat ročník 2009, když mu v Šampionátu jezdců patřilo 10. místo.

SezonaTýmAutoPočet vítězstvíNejlepší umístěníPočet bodůPořadí v šampionátu
2004Persson Motorsport AMG-Mercedes CLK-DTM 2003 -9.019.
2007Abt Sportsline / Futurecom TME Audi A4 DTM 2007 / Audi A4 DTM 2005 -9.019.
2008Team Rosberg Audi A4 DTM 2007 -6.612.
2009Team Rosberg Audi A4 DTM 2008 -4.1110.
2010Team Rosberg Audi A4 DTM 2008 -4.712.
Redakce

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

6 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

2 týdny ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago