Vivien se začala závodění věnovat skutečně nedávno, dalo by se říct, že letos je to její první sezona, která je ale i kvůli COVID-19 trochu náročnější. Nejenom, že jsou kalendáře šampionátů nejisté, testování před závody také není možné v takovém množství.
„V motorsportu jsem kolem jednoho roku. Dostala jsem se do něj skrze mého otce, Rudolfa Schöllhorna. Závodil v motokárách a v loňském roce se účastnil série DTM Classic.
Sama jsem chtěla začít v motokárách, ale bohužel se tomu nikdy tak nestalo. Šla jsem rovnou do Clio Cup Central Europe,“ říká mladá závodnice.
Cesta je tedy pro Vivien odlišná, ale určitě se nemění ani příprava samotná. Clio Cup Central Europe je nabitým závoděním, kde už se objevilo několik zajímavých jezdců, včetně českých zástupců Tomáše Pekaře nebo Gabriely Jílkové.
„Doma preferuji jogging, ale také dělám vysoce intenzivní intervalový trénink, což mě připravuje fyzicky na závody.
Kromě toho ale také sleduji onboard záběry z okruhů a dělám si k nim poznámky. Přímo před závodem poslouchám muziku nebo hovořím s lidmi z mého týmu o trati nebo o závodě. Jsem velmi ráda, že je na závodech vždy i můj otec, který mě podporuje. Také můj tým samotný mi dává podporu a pomáhá mi, kde to jde.“
Čeští fanoušci měli možnost vidět Vivien letos závodit i v česku, konkrétně na okruhu Autodrom Most, kam Clio Cup Central Europe zavítal v létě.
„Mám mnoho oblíbených okruhů. Jedním z nich je pochopitelně Hockenheim, jelikož jsem zde poprvé jela v závodním voze.
Také mám ráda Nürburgring GP, ale Autodrom Most je rozhodně zábavný na řízení. Doufejme, že budu mít možnost v Mostě závodit i v příštím roce, protože jsem si trať zamilovala!“
Cesta bude pro Vivien ještě dlouhá. Bohužel nezapomínejme, že motorsport je hlavně o finančním zázemí, což není pro každého zrovna jednoduché. Snů a talentů je mnoho, ale další postup není jen v rukách samotné Němky.
„Momentálně je to spíše hobby, nejprve musím dokončit školu. Ale rozhodně si umím představit, že by to byla moje práce, jelikož je motorsport mojí vášní.
Mým snem je startovat v ADAC GT Masters, nicméně jsem také fanouškem i formulových monopostů, které bych si chtěla jednoho dne alespoň vyzkoušet.“
Když už Vivien hovoří o monopostech, nelze zapomenout na čistě dámskou závodní sérii W, která se právě snaží ženám prosadit v motorsportu. Zároveň vítězka dostane i finanční podporu a body na super licenci pro formuli 1.
„W Series zní skvěle! Nicméně teď si tím nejsem úplně jistá, jelikož jsem nikdy formuli neřídila. Proto nedokážu posoudit, jestli je lepší tam být nebo ne. Doufejme, že jednoho dne budu moci učinit tento zážitek a poté se rozhodnout.“
Original interview below
Vivien, how did you get into racing and how long have you been a racing driver?
I have been a racing driver for about one year. I got into motorsport through my father, Rudolf Schöllhorn. He drove kart races and last year he participated in the DTM Classic series. I also wanted to start driving kart races but unfortunately it never worked so i went straight to the Clio Cup Central Europe.
Last year I drove some trackdays in the Renault Clio IV RS and this year, I drove my first race in the Clio Cup Central Europe.
What is your preparation for the races? Do you have a coach from the ranks of racing drivers?
At home I go jogging and do strength and HIIT training to be fit for the races. I also watch a few onboard videos and take notes.
Shortly before the race. I either listen to music or talk with my team about the track or the race. I am glad that my father is always there at the races and supports me. Also my racing team always supports me and helps wherever they can.
Is it more of a hobby for you or do you have any goals?
At the moment, it is more a hobby for me because first I have to finish school but of course I can definitely imagine doing it as a job because motorsport is my passion. My dream is to participate in the ADAC GT Masters. Moreover, I am also a big fan of formula cars and it would be a dream of me to drive a formula car one day.
Would you like to stay with touring cars or do you have ambitions for formulas? W Series could be one of the variants for you!
W Series sounds great! But at the moment I am not quite sure because I have never driven a formula car and I cannot judge what I am better in. I hope someday I can make this experience and make a decision.
What is your favorite racing circuit and why? Czech fans could see you at the Autodrom Most in the summer
I have many different favorite racing circuits. One of them is the Hockenheim circuit because it was the first racing circuit I drove on. I also like the Nürburgring GP circuit and Autodrom Most because the tracks are great fun to drive. I hope that next year I will have a race in Most again because I really love the circuit!
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…