Srovnání přicházejí především s největším návratem posledního století, jejímž strůjcem byl Michael Schumacher. Německý závodník ukončil kariéru na konci sezony 2006, když opustil Ferrari. Zdálo se, že naskočí za zraněného Felipeho Massu v roce 2009, ale pro údajné problémy s krkem z comebacku sešlo.
Netrvalo dlouho a Schumacher naskočil k Mercedesu, který zároveň odkoupil BrawnGP – tým šampionu ze sezony 2009. V kombinaci s Rossem Brawnem se na první pohled zdálo, že bude německá legenda hned vítězit, jenže to se nikdy nestalo. Hodně se hovořilo o tom, že Schumacher už nemá rychlost kvůli svému věku, ale důvody byly vcelku dost jiné.
V první řadě si musíme říct, že „Schumi“ naskočil do nových pravidel, což zahrnovalo i nemožnost většího testování, narozdíl od jeho předchozí éry. Po dvou letech, kdy neřídil prakticky nic, kromě Ferrari F2007 a formule GP2 tak bylo jasné, že chvíli potrvá, než se do „toho“ dostane. To samé potvrdil nedávno i Alonso, který si myslí, že potřebuje alespoň dva víkendy, aby našel svojí výkonnost.
Alonso si to umí zařídit a už testoval, jenže jeho oznámení přišlo daleko dříve před začátkem, než to Schumacherovo. Sedminásobný šampion neměl prakticky žádnou možnost, kde si alespoň vyzkoušet novodobé monoposty, jelikož Ferrari F60 pro sezonu 2009 nakonec také neřídil. Jeho někdejší rival Alonso má už teď náskok.
Schumacherovi nehrálo do karet hned několik faktorů. Formule 1 přešla z Bridgestone na Pirelli, sice až od druhé sezony při návratu Schumachera, ale jezdec si na ně zkrátka nikdy nedokázal zvyknout, což byl další důvod, proč ho týmový kolega Nico Rosberg porážel. Alonso opět zkušenosti má, jelikož shodou okolností testoval loni v Bahrajnu s McLarenem i pneumatiky pro letošní sezonu. Všechno zapadá.
Německý závodník po deseti letech u Ferrari z pozice závodního jezdce musel cestovat do Brackley, kde to zkrátka neznal. Legenda neměla ani pořádně se čas připravit, protože samotný tým Mercedes tehdy stále sám vznikal a neměl potřebné zkušenosti v takovém množství, jako dnes. Alonso jde do týmu, který zná naprosto dokonale, není divu, vždyť je to jeho třetí angažmá zde! Opět se vracím k tomu, co jsem zmínil předtím, má výhodu pomyslného půlroku navíc, oproti Schumacherovi. Španěl je s týmem, poslouchá inženýry, sleduje strategie, naprosto perfektně se může připravit, přestože měl od startu v ostrém závodu formule 1 pauzu dva roky.
Pravidla se pro příští rok prakticky nemění, Alonso si zkusil letošní monopost a odjel kolem 200 kol v R.S.18. Viděli jsme, že po dvou třetích místech je tým z Enstone na vzestupu a Alonso je motivovanější, než kdy předtím. Navíc je jasné, že u Renaultu/Alpine udělají všechno proto, aby byl jedničkou stáje a mohl být vytouženým lídrem.
Podtrženo sečteno, Alonsův návrat do formule 1 nemůže být neúspěšný. Ruku na srdce, horší než s McLarenem to rozhodně nebude.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…