Blog

Proč bude Alonsův comeback narozdíl od Schumacherova úspěšný

Fernando Alonso se po dvouleté pauze vrací zpátky do kolotoče formule 1. Mnoho lidí má pochybnosti o jeho věku, přece jen mu aktuálně je 39 let, což nám historie ukázala, že je už trochu problémem. Nebo ne?


Srovnání přicházejí především s největším návratem posledního století, jejímž strůjcem byl Michael Schumacher. Německý závodník ukončil kariéru na konci sezony 2006, když opustil Ferrari. Zdálo se, že naskočí za zraněného Felipeho Massu v roce 2009, ale pro údajné problémy s krkem z comebacku sešlo.

Netrvalo dlouho a Schumacher naskočil k Mercedesu, který zároveň odkoupil BrawnGP – tým šampionu ze sezony 2009. V kombinaci s Rossem Brawnem se na první pohled zdálo, že bude německá legenda hned vítězit, jenže to se nikdy nestalo. Hodně se hovořilo o tom, že Schumacher už nemá rychlost kvůli svému věku, ale důvody byly vcelku dost jiné.

V první řadě si musíme říct, že „Schumi“ naskočil do nových pravidel, což zahrnovalo i nemožnost většího testování, narozdíl od jeho předchozí éry. Po dvou letech, kdy neřídil prakticky nic, kromě Ferrari F2007 a formule GP2 tak bylo jasné, že chvíli potrvá, než se do „toho“ dostane. To samé potvrdil nedávno i Alonso, který si myslí, že potřebuje alespoň dva víkendy, aby našel svojí výkonnost.

Alonso si to umí zařídit a už testoval, jenže jeho oznámení přišlo daleko dříve před začátkem, než to Schumacherovo. Sedminásobný šampion neměl prakticky žádnou možnost, kde si alespoň vyzkoušet novodobé monoposty, jelikož Ferrari F60 pro sezonu 2009 nakonec také neřídil. Jeho někdejší rival Alonso má už teď náskok.

Schumacherovi nehrálo do karet hned několik faktorů. Formule 1 přešla z Bridgestone na Pirelli, sice až od druhé sezony při návratu Schumachera, ale jezdec si na ně zkrátka nikdy nedokázal zvyknout, což byl další důvod, proč ho týmový kolega Nico Rosberg porážel. Alonso opět zkušenosti má, jelikož shodou okolností testoval loni v Bahrajnu s McLarenem i pneumatiky pro letošní sezonu. Všechno zapadá.

Německý závodník po deseti letech u Ferrari z pozice závodního jezdce musel cestovat do Brackley, kde to zkrátka neznal. Legenda neměla ani pořádně se čas připravit, protože samotný tým Mercedes tehdy stále sám vznikal a neměl potřebné zkušenosti v takovém množství, jako dnes. Alonso jde do týmu, který zná naprosto dokonale, není divu, vždyť je to jeho třetí angažmá zde! Opět se vracím k tomu, co jsem zmínil předtím, má výhodu pomyslného půlroku navíc, oproti Schumacherovi. Španěl je s týmem, poslouchá inženýry, sleduje strategie, naprosto perfektně se může připravit, přestože měl od startu v ostrém závodu formule 1 pauzu dva roky.

Pravidla se pro příští rok prakticky nemění, Alonso si zkusil letošní monopost a odjel kolem 200 kol v R.S.18. Viděli jsme, že po dvou třetích místech je tým z Enstone na vzestupu a Alonso je motivovanější, než kdy předtím. Navíc je jasné, že u Renaultu/Alpine udělají všechno proto, aby byl jedničkou stáje a mohl být vytouženým lídrem.

Podtrženo sečteno, Alonsův návrat do formule 1 nemůže být neúspěšný. Ruku na srdce, horší než s McLarenem to rozhodně nebude.

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

3 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

3 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

5 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

1 týdnem ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago