Mnoho lidí má za skutečnost, že úplně první závodní hrou byl Gran Trak 10, který prezentovalo Atari. Kromě toho byl k dispozici i speciální volant a pedály. Nechybělo ani řazení řadící pákou. Přestože se jednalo ještě o 2D černobílou grafiku, základ pro závodní hry byl položen. Nicméně se ještě stále hrálo na automatech, nikoliv doma.
Gran Trak 10 byl vyvinut v době několika vnitřních změn ve společnosti Atari. Z tohoto důvodu není dodnes známá přesná částka za vývoj hry.
Původně byl prodán distributorům za čistou ztrátu 100 dolarů na jeden hrací automat. Přestože se později situace zlepšila, Atari se toho roku dostalo do ztráty kolem půl milionu dolarů.
Koncept byl poměrně hodně odlišný od toho, co známe dnes. Pochopitelně v tehdejší době nebyl herní průmysl tak rozvinutý, naopak se nacházel stále v plenkách. Gran Trak 10 je závodní videohra pro jednoho hráče, ve které hráč řídí závodní auto po závodní dráze.
Řazení vyžaduje, aby hráč podle potřeby řadil mezi zpátečkou, prvním, druhým a třetím rychlostním stupněm, ale pedály jsou spíše digitálními ovladači než analogovými, takže hráč nemůže ovládat svou rychlost pomocí různých úrovní tlaku. Volant otáčí automobilem pouze během jeho otáčení, než aby měl neutrální „přímou“ polohu. Brzdění nezastaví auto okamžitě a zatáčení během brzdění způsobí, že auto dostane smyku.
V horní části obrazovky jsou dvě čísla. Číslo vpravo ukazuje zbývající čas ve hře, počínaje 78 a odpočítáváním o 2s, zatímco číslo vlevo je počet kontrolních bodů, kterými hráč se svým vozem projel. Při každém místě projetí získá hráč další 2s k dobru.
Samotná hra byla úspěšná a vedla k několika dalším verzím vyráběným v roce 1974 Atari a její dceřinou společností Kee Games, včetně menší verze s názvem Trak 10 a verze pro dva hráče s názvem Gran Trak 20.
Jednou z dalších her, které se objevily bylo i LeMans z roku 1976. Na této platformě měli hráči dokonce možnost si poprvé zazávodit na skutečných okruzích Le Mans, Nürburgring, Sebring, Laguna Seca, Silverstone a Daytona.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…