Konstrukční práce na západním okraji Kyjeva začaly koncem šedesátých let na popud polovojenské sportovní organizace v Sovětském svazu DOSAAF (dobrovolnická společnost pro spolupráci s armádou, letectvím a námořnictvem) zabývající se hlavně zbraněmi , automobily a letectví.
Ukrajinská sovětská socialistická republika neměla žádné tratě pro závody na okruzích ani neorganizovala žádné pouliční závody na okruzích, takže si republikánský výbor uvědomil, že je zapotřebí nové místo, kde se takové události budou konat.
Kolaudace nového komplexu byla schválena v roce 1971, stavba začala o dva roky později. První etapa vývoje, samotný okruh, byla dokončena v létě roku 1975, včetně hlavní trati o délce 4 460 km „Big Loop“ a dvou kratších variant, které by byly použity pouze pro testování nebo jako cesta k roštu. Okruh byl rychlý a místy docela široký, kromě toho se zde objevily i vracečky, později přezdívané „uši“.
I když byl navržen široce podle mezinárodních standardů, Čajka měla řadu konstrukčních nedostatků, které účinně vylučovaly jeho použití pro motocyklové závody. Bariéry obklopovaly trať, ale byly instalovány přímo na okraji závodní plochy na většině míst, což znamená, že nebyly na okruhu únikové zóny, zatímco povrch dráhy byl špatně položený a hrbolatý. Kromě toho byla po obvodu provedena malá terénní úprava, která zanechala velké plochy křovin nebo sutin, které sloužily pouze k padání prachu na již tak těžce sjízdný závodní povrch.
První závody se nicméně přesto odjely 27. června 1975. Vítězi toho dne byli Nikolaj Popov na VAZ-2101 (třída VII), A. Tolstop s Moskvičem 412 (třída VIII) a Nikolaj Rogožin na GAZ-24 (Třída X). 12. července téhož roku se na novém okruhu poprvé uskutečnily i závody sovětských národních šampionátů. Úvodní závod místní formule 1 vyhrál Henry Saarm.
Poté byla ve druhé fázi výstavby okruhu přidána rychlostní dráha spolu s kartingovými zařízeními a tréninkovým a sportovním hřištěm pro DOSAAF. Zejména plochodrážní trať byla používána jen zřídka.
Zkrátka na Ukrajině se motorsport nenosí a to poznamenalo další vývoj motorsportu a okruhu. Poté začala Čajka upadat, s menším počtem závodů a špatnou organizací. Výsledkem bylo, že mnoho akcí bylo sotva propagováno a probíhalo téměř bez diváků.
Vzhledem k tomu, že nerovný povrch trati se začal v 80. letech 20. století opotřebovávat, byly provedeny tři pokusy o resurfacing, které vyústily v pokládání řady různých asfaltových krytin v různých časech, z nichž každý měl různou úroveň přilnavosti, což jen málo napomáhalo závodivosti okruhu.
Na konci roku 2000 se ale zablýskalo na lepší časy. Upravila se celá sekce okruhu a přibyla nová pitlane a také další tribuny. Kromě toho se doplnilo i celé vybavení a zázemí okruhu.
Dnes zůstává Čajka epicentrem motoristického sportu na Ukrajině. Na trati se konají akce národních mistrovství, závodní dny, shromáždění a může se pochlubit stálou závodní školou. Přesto je autodrom stále jediným místem, které může pořádat větší závody v této zemi.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…