RCN nepatří úplně ke klasickým závodům, jedná se spíše o časovku, kde musí každá závodní posádka poskládat co nejpřesněji vlastní čas z předchozích kol s tolerancí deseti vteřin. Jakmile je konečný čas vyšší nebo nižší, přichází na řadu trestné body za každou vteřinu. Může se to zdát jako jednoduchá věc, nikoliv ovšem na více než 20 kilometrovém okruhu Nürburgring, kde jsou jednotlivé časy přes osm minut.
Závodní trať je velmi náročná a především mají posádky problém s „trafficem“, který se na Norschleife vytváří pro vysokou účast dalších jezdců a týmů. Celkově se ve čtvrtek objevilo v rámci RCN téměř 150 vozů v několika kategoriích. Jílková a Haub startovali s BMW 325i týmu Jaco’s Paddock v kategorii KL_V4, kde obsadili při premiéře jedenácté místo.
„Už před závodem jsme s Robertem věděli, že nás čeká náročná výzva a vyrovnaná konkurence. V poli jsou profesionálové, ale i naprostí amatéři, proto jsme se přijeli především učit.
Celou dobu jsme oba bojovali s trafficem na trati, takže to nebylo zrovna ideální. Každopádně jsme si oba závodění v zeleném pekle užili a určitě to nebylo naposledy, co jste nás mohli vidět v jednom voze, ale to předbíhám. Brzy se fanoušci dozví více,“ prozradila pětadvacetiletá závodnice.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
View Comments
Díky za pěkný článek a už se těším na další závody Gabriely Jílkové a držím moc palce...