Historie

Ženy v DTM rozhodně nejsou jen do počtu, společně dokázaly vyhrát už několik závodů

V německém šampionátu cestovních vozů se v minulosti objevilo mnoho žen, které za volantem závodních speciálů dokázaly zázraky a obstojně konkurovaly i svým mužským protějškům.


Vůbec první ženou v DTM byla Lella Lombardi, která se do povědomí fanoušků motorsportu dostala především díky svému angažmá ve formuli 1. Do historie se zapsala jakožto první žena, která dojela na bodovaných pozicích, když ve Velké ceně Španělska 1975 viděla šachovnicovou vlajku jako šestá.

O devět let později zamířila právě do DTM, kde opět ukázala, že je nesporně kvalitní pilotkou. V Hockenheimu ji tým Alfa Romeo povolal do služby coby hostující závodnici. Auto ji evidentně sedlo a v obou závodech dojela v nejlepší desítce, když cílem projela na 10. a 7. pozici. Avšak kvůli tomu, že byla”pouze” host, tak si žádné body nepřipsala. Nic to však nemění na tom, že výkon to byl obdivuhodný, neboť tehdy startovalo celkem 32 jezdců!

Kariéru závodní jezdkyně ukončila v roce 1988 a o rok později založila svůj vlastní závodní tým Lombardi Autosport. V roce 1992 ve věku 50 let podlehla v Miláně rakovině.

První dlouhovláska na stupních vítězů

Beate Nodes poprvé okusila rychlé vozy v roce 1983, když se zúčastnila poháru pořádaného Fordem, Ford Fiesta Ladies Cup. A jednalo se opravdu o vynikající debut. Rodačka z Bürgstadtu se totiž umístila na fantastickém druhém místě, aby o rok později pohár opanovala.

V roce 1985 se rozhodla zkusit štěstí v DTM s týmem Ford Grab. Nastoupila na start 28 závodů, přičemž ve čtvrtém podniku sezony 1986 na berlínském AVUSu překvapila všechny přítomné, když se dokázala prosadit mezi 22 zkušenými závodníky a brala třetí příčku. Stala se tak první ženou, jež stanula na stupních vítězů. Za svou pětiletou kariéru v šampionátu nasbírala dohromady 99 bodů.

Avšak stejně jako Lombardi se i Nodes setkala s nepřízní osudu, když v pouhých 44 letech (2008) zemřela na selhání srdce.

Ta, co dokázala porazit celé startovní pole

Řeč je o Ellen Lohr, talentované Němce, která je právem nejlepší závodnicí německých “cesťáků”. Mezi lety 1987-1996 odstartovala celkem do 145 závodů a nasbírala 283 bodů.

Nejen, že závodila v DTM nejdéle ze všech žen, ale může se pyšnit také tím, že se jí jako jediné podařilo opanovat závod, a to v v roce 1992 v Hockenheimu, kde za sebou dokonce i mistra světa F1 roku 1982 Keke Rosberga.

V průběhu své kariéry získala čtyři pódiová umístění, včetně onoho triumfu. Nejlepší celkové umístění zaznamenala v roce 1993, kdy se se 43 body umístila na desáté příčce.

Za vypíchnutí také stojí její počítání na konci 80. let minulého století, kdy ve Formuli 3 sváděla fantastické souboje s budoucím sedminásobným mistrem světa a legendou F1 Michalem Schumacherem a Hanzem-Haraldem Fretzenem a v Monaku dojela na krásném druhém místě.

Redakce

Recent Posts

Jack Aitken vítězí na Sachsenringu

Britský pilot Jack Aitken zvítězil na Sachsenringu po startu z pole position. Stupně vítězů doplnili…

14 hodinami ago

Jules Gounon se vrací do WEC pro Fuji

Jules Gounon se vrátí do sestavy hypercarů FIA WEC příští týden pro 6h Fuji, kde…

2 dny ago

Sebastien Ogier by se rád vrátil do DTM

Legenda mistrovství světa v rallye Sebastien Ogier vyjádřil přání startovat v DTM poprvé od jeho…

3 dny ago

Robert Kubica hodnotí své druhé největší vítězství od toho ve Formuli 1

Posádka AF Corse s číslem 83 se konečně dočkala. Žluté Ferrari bylo vidět vysoko prakticky…

3 dny ago

Kubica, Shwartzman a Ye slaví vítězství v Austinu

Jezdci vítězného Ferrari v nedělním kole mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) v Austinu popsali…

6 dny ago

Engel a Auer vítězí v Magny Cours

Přestože získal pole position pro nedělní závod Jules Gounon, z vítězství se radoval druhý Mercedes.…

2 týdny ago