Historie

Ženy v DTM rozhodně nejsou jen do počtu, společně dokázaly vyhrát už několik závodů

V německém šampionátu cestovních vozů se v minulosti objevilo mnoho žen, které za volantem závodních speciálů dokázaly zázraky a obstojně konkurovaly i svým mužským protějškům.


Vůbec první ženou v DTM byla Lella Lombardi, která se do povědomí fanoušků motorsportu dostala především díky svému angažmá ve formuli 1. Do historie se zapsala jakožto první žena, která dojela na bodovaných pozicích, když ve Velké ceně Španělska 1975 viděla šachovnicovou vlajku jako šestá.

O devět let později zamířila právě do DTM, kde opět ukázala, že je nesporně kvalitní pilotkou. V Hockenheimu ji tým Alfa Romeo povolal do služby coby hostující závodnici. Auto ji evidentně sedlo a v obou závodech dojela v nejlepší desítce, když cílem projela na 10. a 7. pozici. Avšak kvůli tomu, že byla“pouze“ host, tak si žádné body nepřipsala. Nic to však nemění na tom, že výkon to byl obdivuhodný, neboť tehdy startovalo celkem 32 jezdců!

Kariéru závodní jezdkyně ukončila v roce 1988 a o rok později založila svůj vlastní závodní tým Lombardi Autosport. V roce 1992 ve věku 50 let podlehla v Miláně rakovině.

První dlouhovláska na stupních vítězů

Beate Nodes poprvé okusila rychlé vozy v roce 1983, když se zúčastnila poháru pořádaného Fordem, Ford Fiesta Ladies Cup. A jednalo se opravdu o vynikající debut. Rodačka z Bürgstadtu se totiž umístila na fantastickém druhém místě, aby o rok později pohár opanovala.

V roce 1985 se rozhodla zkusit štěstí v DTM s týmem Ford Grab. Nastoupila na start 28 závodů, přičemž ve čtvrtém podniku sezony 1986 na berlínském AVUSu překvapila všechny přítomné, když se dokázala prosadit mezi 22 zkušenými závodníky a brala třetí příčku. Stala se tak první ženou, jež stanula na stupních vítězů. Za svou pětiletou kariéru v šampionátu nasbírala dohromady 99 bodů.

Avšak stejně jako Lombardi se i Nodes setkala s nepřízní osudu, když v pouhých 44 letech (2008) zemřela na selhání srdce.

Ta, co dokázala porazit celé startovní pole

Řeč je o Ellen Lohr, talentované Němce, která je právem nejlepší závodnicí německých „cesťáků“. Mezi lety 1987-1996 odstartovala celkem do 145 závodů a nasbírala 283 bodů.

Nejen, že závodila v DTM nejdéle ze všech žen, ale může se pyšnit také tím, že se jí jako jediné podařilo opanovat závod, a to v v roce 1992 v Hockenheimu, kde za sebou dokonce i mistra světa F1 roku 1982 Keke Rosberga.

V průběhu své kariéry získala čtyři pódiová umístění, včetně onoho triumfu. Nejlepší celkové umístění zaznamenala v roce 1993, kdy se se 43 body umístila na desáté příčce.

Za vypíchnutí také stojí její počítání na konci 80. let minulého století, kdy ve Formuli 3 sváděla fantastické souboje s budoucím sedminásobným mistrem světa a legendou F1 Michalem Schumacherem a Hanzem-Haraldem Fretzenem a v Monaku dojela na krásném druhém místě.

Redakce

Recent Posts

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

2 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

2 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago

Ferrari vítězí na Imole, BMW a Alpine doplňuje podium

Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…

4 dny ago

Valentino Rossi: „S Goodyearem trpíme, rád bych pokračoval s BMW“

Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…

4 dny ago

Antonio Giovinazzi ve Ferrari #51 bere druhou pole position v řadě

Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…

5 dny ago