Historie

Rakouská Miss World 1984 s příznačným jménem Mercedes závodila pro konkurenční BMW

V posledním díle našeho miniseriálu zabývajícím se ženami za volantem vozu DTM se podíváme na ty, které sice neslavily velké úspěchy, ale přesto stojí za zmínku.


Miss World 1984 s benzínem v krvi

Závodnice, ale také nejkrásnější žena světa roku 1984 s příznačným jménem Mercedes Stermitz započala svoji závodnickou kariéru rok po zisku korunky v seriálu zaštiťovaným Fordem, Ford Fiesta Ladies Cup, ve kterém strávila dvě sezony, než přijala novou výzvu ve WTCC s týmem Schnitzer Motorsport. Po sléze reprezentovala barvy týmu Linder Rennsport. Ve voze BMW M3 odstartovala do šesti z jedenácti podniků. Přestože dvakrát dojela ve Spa-Francorchamps na solidním sedmém místě, tak u jejího jména svítí nula. Téhož roku se ještě zúčastnila 24hodinového závodu na Nürburgringu po boku dalších dvou žen, které se rovněž objevily v DTM – Ellen Lohr a Annette Meeuvissen.

V sezoně 1988 přišla společně se stájí Linder do DTM. V početném startovním poli hned několikrát dosáhla na body, přičemž bylo jejím maximem 15. místo. Ovšem díky tomu, že se body rozdávaly až do 18. místa, tak si Stermitzová připsala na své konto 11 bodů. Nutno podotknout, že se zúčastnila pouze 12 závodů.

Po pouhém roce však ze šampionátu odešla, ale sporadicky nastupovala do závodů v jiných závodních sériích. Na konci roku 1992 pověsila helmu na hřebík. Ale definitivně odešla až o rok později poté, co měla vážnou dopravní nehodu.

Další ženy z Ford Fiesta Ladies Cupu

Pohár značky Ford, jehož se účasnily výhradně ženy, byl velmi „plodný“, co se týká závodnic, jenž se objevily v německém šampionátu cestovních vozů. Jako hostující závodnice se na start zářiového super sprintu na Nürburgringu roku 1986 postavila Traudl Klink. V jejím jediném závodě v DTM ji však zradila technika Fordu Escort RS Turbo, kvůli které musela sedm kol před koncem odstoupit.

Dnes 64letá Němka vede svoji vlastní firmu TKS Motorsport, která se účastní několika šampionátů včetně VLN.

Třetí a poslední účastnicí tohoto poháru byla již zmiňovaná Meeuvissen (Německo), která v sezoně 1988 byla u BMW týmovou kolegyní závodící modelky Stermitzové. Byť nenastoupila do třech závodů, tak tento ročník byl její nejúspěšnější, neboť získala 18 bodů.

Rok následující (1989) byla k vidění pouze při dvou závodních víkendech na Hockenheimringu (Tehdy se tam jelo třikrát za sezonu – duben, červenec, listopad – pozn. red.), přičemž v dubnu dokončila závody na 22., resp. 21. místě, a v červenci v prvním sprintu do cíle nedojela a v tom druhém ani neodstartovala.

Ačkoli v sezonách 1990 a 1991 startovala v téměř všech závodech, žádný bod si už nepřispala. Jejím maximem bylo 11. místo.

“Čisté konto” v motorsportu neznačí nic dobrého, ba naopak

Více jak jedna sezona, ale žádné body. Tuto nelichotivou statistiku najdeme kromě Vaniny Ickxové, také u Katherine Legge.

Britská závodnice byla v DTM aktivní v sezonách 2008-2010. Odjela celkem 31 závodů, ale prosadit se mezi muži se ji nepodařilo. Nejblíže bodovaným pozicím byla na Hockenheimu a Norisringu, kde skončila dvanáctá.

Čtyřicetiletá rodačka z anglického Guildfordu je stále aktivní. Po angažmá v DTM se vrátila do Ameriky, kde prošla sérií IndyCar. Tam se jí ovšem příliš nedařilo, tak vyzkoušela štěstí v americkém šampionátu United Sports Car. Dále se zúčastnila premiérového závodu Formule E, ale po druhém podniku sezony ji tým Amin Agury vyměnil za Salvadora Durána. Zároveň vstoupila do šampionátu SportsCar, ve kterém závodí dodnes. Kromě toho se také účastní závodů NASCAR.

Ani sedmé místo nestačilo k prodloužení smlouvy

Švýcarku Rahel Frey angažovalo v roce 2011 Audi. První sezona pro ni byla katastrofální. Zatímco její týmový kolega u Phoenixu Martin Tomczyk sbíral s tím samým vozem jedno pódium za druhým a získal titul, tak jejím maximem bylo 12. místo a usadila se s nulou na druhém konci výsledkové listiny.

V roce 2012 zkusila štěstí se stájí Abt Sportsline (také Audi). Změna ji mírně prospěla a v předposledním závodě sezony si dojela pro šest bodů za sedmé místo. Avšak v tomto ročníku neměla k dispozici příliš konkurence schopný vůz, přest v porovnání s jejím novým parťákem Adrienem Tambeyem byla opět značně horší. Na Francouze, který dokonce dojel jednou na druhém místě, ve finále ztratila 22 bodů.

Frey v exkluzivním rozhovoru pro náš web prozradila, že se snažila získat angažmá i pro následující sezonu, nicméně ani její výkon ve Valencii tým nepřesvědčil.

Čtyřiatřicetiletá závodnice je stále aktivní, momentálně závodí v americkém šampionátu sportovních vozů WeatherTech SportsCar.

Redakce

Recent Posts

Lamborghini oficiálně odchází z WEC

Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…

2 dny ago

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

3 dny ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

4 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

6 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago