Matyášovy plány s Mitsubishi Lancer EVO IX na letošní sezonu nebyly vůbec skromné, a protože hlavní partneři DataRail a Ježek Software zůstali jezdci věrní, hned po posledním závodu sezony 2019 se auto začalo rozebírat, repasovat a připravovat na realizaci velkých plánů.
Největší změnou prošla samotná karoserie doplněná o nový certifikovaný rám dle pravidel FIA tak, aby bylo možné se s vozem účastnit oficiálních podniků. Repasována byla i závodní převodovka a středový diferenciál, kromě toho se namontovala nová keramická spojka, palivové čerpadlo, závodní svíčky z Japonska, ale i mnoho dalších věcí.
S prvním zrušeným závodem narušené sezony však bylo jasné, že si může Matyáš dovolit investovat více peněz do Lancera a věnovat přípravě více času. Pochopitelně jsou ale zde stále věci, které potřebují do budoucna vylepšit.
Ještě týden před závodem schla nová barva zcela odstrojené karoserie. S obrovskou pomocí Martina Lva a Martina Jetmara z Autoservisu Lev se celé auto během několika dní a nocí v neskutečně krátkém čase dalo dohromady. V pátek, pouhých čtyřiadvacet hodin před startem závodu se Lancer poprvé po půl roce nastartoval a vyzkoušel „okolo komína“.
Co se týče samotného vzhledu vozu, tak je stále “v šuplíku” připravený designový návrh na celopolep Lancera od Davida Grubera z grafického studia EWOK. Nicméně jsme se rozhodli schovat si design na “lepší časy“. Aby ale závoďák vypadal jako závoďák, tak byl realizován společně s Danem Tomkem a jeho firmou FastWrap jednoduchý expresní polep dle Matyášova návrhu inspirovaného tradičním vzorem Mitsubishi Motorsport.
Doplněný byl ale například i šatník pro Matyaše, kterému dodala česká značka DailyDriver oblečení pro volný čas a přípravu vozu.
Prvním podnikem byl pro celý tým EDDA Cup volného mistrovství závodů do vrchu v Radotíně. Dlouhá pauza a dle Matyášových slov „nejtěžší trať seriálu“ nepřinesla žádný výrazný výsledek a Matyáš si sám na svůj rozpačitý řidičský výkon stěžoval.
Po Radotíně se bohužel nepodařilo finančně realizovat další start, a tak přišel prostor na další přípravu vozu. Poprvé se změřil stávající výkon motoru na válcové brzdě. Lancer si poté převzali do péče Jirka a Petr z Hajsel Motorsport, aby vyřešili některé neduhy, které motor vykazoval. Kluci budou nadále společně se zbytkem týmu studovat možnosti dalšího vývoje pohonné jednotky.
Přestože se stále řešili menší problémy s motorem a je jasné, že po sezoně půjdou další finance právě do jeho repase, rozhodl se Matyáš na poslední chvíli zúčastnit nedělního závodu Krušnohorského poháru v Úterý. První místo ve třídě a páté absolutně znamenalo první společné vítězství s Mitsubishi a také opětovné získání sebevědomí a chuti závodit.
Dalším startem měl být závod v Lanškrouně společně s mistrovstvím republiky. Tam chtěl Matyáš především sbírat zkušenosti s podnikem pod FAS s cílem zjistit, zda je schopen v budoucnu nastoupit a soutěžit v oficiálním mistrovství republiky.
Závody byly bohužel ovlivněny tragickou nehodou a za daných podmínek, bez řádného tréninku a v nastalé atmosféře start ztratil smysl.
Prioritou letošní poznamenané sezony není primární účast v jednom konkrétním poháru, proto ji Matyáš jako testovací a přípravnou. Výběr startů se řídí jinými kritérii, než honbou za body do daného seriálu. Z toho důvodu se nadcházející sobotu 29.8. zúčastní celý tým rallysprintu a setkání jezdců Českomoravského poháru v Bělé pod Bezdězem. Navíc po boku navigátora Jaroslava Plívy, s cílem vyzkoušet si auto i závody v trochu jiném režimu, ale hlavně najíždět tak potřebné kilometry. Ačkoliv je Lancer primárně stavěn na vrchy, uvidí se, zda tento testovací start neotevře dveře k účasti i v nějakém větším podniku rally.
Pokud to finanční možnosti dovolí a nezradí technika, měli by Matyáše čekat ještě další závody v MČR a ve volných pohárech závodů do vrchu.
Každá účast v závodě je výsledkem tvrdé práce, proto bychom rádi poděkovali všem partnerům a všem zúčastněným, kteří nám pomáhají udržet celý program v chodu.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…