Blog

Holka na okruzích – Jak se fotí „ticho“

Ve třetím díle vám chci ukázat cestu za opony šampionátu, jehož popularita stále roste a přichází do něj nejen zvučná jména z řad jezdců, ale také přední automobilky, které kvůli ale zároveň odchází ze sérií, v nichž slaví úspěchy. Řeč je o formuli E.


Ulicemi Berlína jako fanoušek

Má úplně první návštěva formule E byla v roce 2016, a to na okruhu vybudovaném v ulicích Berlína, nedaleko Alexanderplatzu. Tehdy ještě v roli diváka, ale přesto jsem si nemohla stěžovat. Na rozdíl od formule 1 totiž má fanoušek přístup prakticky všude. Velmi populární je e-village, která je volně přístupná. Kromě občerstvení se mohou diváci projet na simulátorech a dokonce i poměřit svůj virtuální závodnický um proti reálným jezdcům.

Na jezdce čekala 2,03 km dlouhá trať v podobě kombinace šikan, vlásenek a dlouhých vysokorychlostních pasáží, přičemž start se nacházel na Karl-Marx-Allee, dále vozy projížděly Lichtenberger Straße až na Strasbourger Platz. Jezdci tak měli spoustu možností, kde své soupeře překonat.

Formule E zpět na Tempelhofu – moje šance na vstup do tiskového centra

O rok později se kolotoč elektrických monopostů vrátil zpět na bývalé letiště Tempelhof, jelikož kvůli stížnostem obyvatel ulic, které se staly na víkend závodní tratí nedostala formule E od tamní vlády zelenou.

Avšak i okruh na uzavřeném prostoru má něco do sebe. Vše je mnohem lépe přístupné, než někde ve městě, kde se musíte proplétat mezi domy. Velmi nápadité bylo zejména to, že program závodního víkendu umístili na tabuli odletů.

Já měla tento rok malou premiéru. Poprvé jsem se závodu zúčastnila coby akreditovaný fotograf. Stejně jako u DTM, tak i zde se o novináře a fotografy starali fantasticky, jelikož každý měl k dispozici mnoho jídla a nápojů.

Ovšem fotit formule „na baterky“ bylo o něco náročnější, než blýskat burácející cesťáky, neboť nejsou téměř slyšet. Ale jsou pořád o něco hlučnější, než když se po trati prohánělo Audi e-tron Vision Gran Turismo.

Redakce

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

1 hodinu ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago