Projekt byl dílem Bena Bowlbyho, který na voze začal pracovat už v roce 2009. Šasi mělo být jako jeden z kandidátů na nový vzhled vozů IndyCar pro sezonu 2012. Za finanční podpory Chipa Ganassiho, který vlastní v IndyCar legendární tým Chip Ganassi Racing se prototyp odhalil na Chicagské autoshow v únoru 2010.
Bohužel zájem ze strany Američanů nebyl, ale přesto se Bowlby nevzdal a rozhodl se ke spolupráci s Donem Panozem. Myšlenka byla prezentována organizátorům 24h Le Mans ACO, kteří souhlasili a udělili vozu „Garáž 56“ pro experimentální vozidla.
Nissan poskytl řadový čtyřválec s turbem o objemu 1,6 litru a partnerství pro Le Mans, což bylo nesmírně důležité. Váha pro vytrvalostní závod byla bez pilota a paliva pouhých 475 kilogramů. Posádku vytvořili Marino Franchitti, Michael Krumm a Satoshi Motoyama.
I když byl vůz pouhým „experimentem“, tak si nevedl zle. Na rovinkách měl skvělé tempo, ale v zatáčkách už to bylo kvůli úzkému šasi trochu obtížnější. Celkově ztratil na nejrychlejší vůz LMP1 v kvalifikaci 18 vteřin. Bohužel DeltaWing ze závodu odstoupil už v pětasedmdesátém kole, nejednalo se ale o poruchu, nýbrž o kolizi s jedním z rychlejších jezdců. Vůz Toyoty z nejvyšší kategorie LMP1 prototyp doslova smetl z dráhy.
Po neúspěšném Le Mans se ovšem DeltaWing přesunul zpátky do Ameriky, kde se mu postupně začalo dařit. Designéři se přizpůsobili pravidlům a vůz dostal střechu a stala se z něj verze kupé. O tom ale až někdy příště…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…