Projekt byl dílem Bena Bowlbyho, který na voze začal pracovat už v roce 2009. Šasi mělo být jako jeden z kandidátů na nový vzhled vozů IndyCar pro sezonu 2012. Za finanční podpory Chipa Ganassiho, který vlastní v IndyCar legendární tým Chip Ganassi Racing se prototyp odhalil na Chicagské autoshow v únoru 2010.
Bohužel zájem ze strany Američanů nebyl, ale přesto se Bowlby nevzdal a rozhodl se ke spolupráci s Donem Panozem. Myšlenka byla prezentována organizátorům 24h Le Mans ACO, kteří souhlasili a udělili vozu „Garáž 56“ pro experimentální vozidla.
Nissan poskytl řadový čtyřválec s turbem o objemu 1,6 litru a partnerství pro Le Mans, což bylo nesmírně důležité. Váha pro vytrvalostní závod byla bez pilota a paliva pouhých 475 kilogramů. Posádku vytvořili Marino Franchitti, Michael Krumm a Satoshi Motoyama.
I když byl vůz pouhým „experimentem“, tak si nevedl zle. Na rovinkách měl skvělé tempo, ale v zatáčkách už to bylo kvůli úzkému šasi trochu obtížnější. Celkově ztratil na nejrychlejší vůz LMP1 v kvalifikaci 18 vteřin. Bohužel DeltaWing ze závodu odstoupil už v pětasedmdesátém kole, nejednalo se ale o poruchu, nýbrž o kolizi s jedním z rychlejších jezdců. Vůz Toyoty z nejvyšší kategorie LMP1 prototyp doslova smetl z dráhy.
Po neúspěšném Le Mans se ovšem DeltaWing přesunul zpátky do Ameriky, kde se mu postupně začalo dařit. Designéři se přizpůsobili pravidlům a vůz dostal střechu a stala se z něj verze kupé. O tom ale až někdy příště…
Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…
Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!
Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…
Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…
Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…
Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…