Eddie Jordan, který provozoval tým Jordan Grand Prix už finančně nestačil konkurenci formule 1, proto se rozhodl na konci sezony 2005 odejít.
Legendární žlutou stáj odkoupil jistý rusko-kanadský podnikatel Alex Shnaider. Z Jordanu tak vznikla stáj Midland F1 Racing, pro kterou závodili Tiago Monteiro a Christijan Albers. Stáj se ale trápila a nejlepším výsledkem bylo deváté místo Monteira během hektické GP Maďarska.
Ještě v září roku 2006 byl Midland prodán právě nizozemské automobilce Spyker Cars za $106,6 milionu. Sezona tak ještě ani neskončila, ale Midland už ve formuli 1 technicky vzato nebyl. Oficiální název týmu zůstal podle pravidel FIA, ale před Midland byl umístěn název nové automobilky, tudíž vznikl od GP Číny Spyker MF1 Team, který závodil se přebarvenými vozy na oranžovo.
Už během víkendu v Číně bylo oznámeno, že i nadále bude šéfem stáje zkušený Colin Kolles. Albers prodloužil smlouvu, ale Monteiro tiše formuli 1 opustil a šel do WTCC. Po boku nizozemského závodníka se připojil Adrian Sutil.
Albers si nevedl ve formuli 1 zle, jelikož v DTM byl dokonce málem šampionem. Spykerem byl ale během července Albers propuštěn, jelikož neměl dostatek financí. O dva dny později už Christian Klien testoval Spyker, ale rychlým náhradníkem pro GP Evropy byl jmenován němec Markus Winkelhock.
Kdo by to čekal, že právě tento „jednorázový“ závodník přivede týmu největší slávu v krátké historii.
Jezdci vyrazili do zaváděcího kola závodu, během kterého se spustil velký déšť. Winklehock jako jediný zajel na poslední chvíli do boxů aby nasadil pneumatiky do deště.
Závod byl odstartovaný a chaos začal kolizí obou jezdců BMW, která ale naštěstí kromě hodin Roberta Kubici neměla větší následky. Všichni jezdci jeli hodně pomalu a zamířili do boxů. Lewis Hamilton si poškodil pneumatiku při pokusu o předjetí a zmatek pokračoval. Jediný kdo zůstal na trati byl Kimi Räikkönen, jelikož při nájezdu do boxové uličky uklouznul na louži a vrátil se zpět do závodní stopy.
Winklehock samozřejmě důvod stavět neměl a tak se dostal do vedení závodu! Ve čtvrtém kole už měl náskok třiatřiceti vteřin na druhého Felipeho Massu. Déšť ovšem sílil a poté, co neuvěřitelných sedm vozů vyletělo v první zatáčce do bariéry, musel na trať safety car a závod byl zastaven.
Počasí se zlepšilo a následoval restart závodu, pro Winklehocka z prvního místa. Okruh osychal, ale Spyker se rozhodl ponechat mokré pneumatiky jako další možný zisk. Hned po restartu byl bohužel pilot předjetý rychlejšími vozy a v patnáctém kole musel odstoupit pro problémy s hydraulikou. Přesto je jeho víkend legendární, jelikož ve své jediné GP vedl závod formule 1.
Bohužel smlouva byla domluvena pouze na jeden závod a skvělého jezdce jsme už dále závodit neviděli. Jeho místo zaujal dobře platící Sakon Yamamoto.
Ještě během léta Spyker oznámil, že zvažuje opuštění formule 1 kvůli nedostatku financí. Indický obchodník a miliardář Vijay Mallya, který vlastnil Kingfisher Airlines uvedl, že představenstvo týmu Spyker souhlasilo s prodejem týmu skupině, která se jmenuje Orange India za přibližně $110 milionu.
Tým ještě stihl ke konci sezony přijít s B-Specifikací svého vozu a získat bod v náročné GP Japonska zásluhou Sutila za osmé místo. Od sezony 2008 tak z Jordanu-Midlandu-Spykeru vznikla stáj Force India ze které je dnes Racing Point.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…