Italové si jednoho dne řekli, že by bylo pěkné udělat z rodinného combi závodní nesmysl. Škodu nepřipravila přímo továrna, ale firma Autogerma, která v Itálii automobilku zastupuje. Na vývoji se podílel Emilio Radealli a s vozem závodili Fabio Danti a Oronzo Pezzola.
Vůz byl postaven podle pravidel třídy Superturismo, ale co na všem bylo to nejzajímavější byl motor, který byl dvoulitrový od Volkswagenu. Stejnou pohonnou jednotku používalo i Audi s vozy A4 pro BTCC.
Octavia měla 310 koní a točila až 8750 otáček za minutu. K těmto číslům se ještě přidala skutečnost, že vůz byl neuvěřitelně lehký. Škodovka po vytvarování karoserie z kevlaru měla pouhých 870 kilogramů.
Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 se zelenou kráskou zúčastnil. Projekt byl nakonec ukončen po změně technických předpisů v roce 2000, která nejúspěšnější speciál vyřadila z dalšího závodění. Bohužel tento sympatický Ital o rok později zahynul během závodu s vozem Osella.
Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…