Italové si jednoho dne řekli, že by bylo pěkné udělat z rodinného combi závodní nesmysl. Škodu nepřipravila přímo továrna, ale firma Autogerma, která v Itálii automobilku zastupuje. Na vývoji se podílel Emilio Radealli a s vozem závodili Fabio Danti a Oronzo Pezzola.
Vůz byl postaven podle pravidel třídy Superturismo, ale co na všem bylo to nejzajímavější byl motor, který byl dvoulitrový od Volkswagenu. Stejnou pohonnou jednotku používalo i Audi s vozy A4 pro BTCC.
Octavia měla 310 koní a točila až 8750 otáček za minutu. K těmto číslům se ještě přidala skutečnost, že vůz byl neuvěřitelně lehký. Škodovka po vytvarování karoserie z kevlaru měla pouhých 870 kilogramů.
Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 se zelenou kráskou zúčastnil. Projekt byl nakonec ukončen po změně technických předpisů v roce 2000, která nejúspěšnější speciál vyřadila z dalšího závodění. Bohužel tento sympatický Ital o rok později zahynul během závodu s vozem Osella.
Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…
Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…
Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…
Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…
Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.
Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…