Italové si jednoho dne řekli, že by bylo pěkné udělat z rodinného combi závodní nesmysl. Škodu nepřipravila přímo továrna, ale firma Autogerma, která v Itálii automobilku zastupuje. Na vývoji se podílel Emilio Radealli a s vozem závodili Fabio Danti a Oronzo Pezzola.
Vůz byl postaven podle pravidel třídy Superturismo, ale co na všem bylo to nejzajímavější byl motor, který byl dvoulitrový od Volkswagenu. Stejnou pohonnou jednotku používalo i Audi s vozy A4 pro BTCC.
Octavia měla 310 koní a točila až 8750 otáček za minutu. K těmto číslům se ještě přidala skutečnost, že vůz byl neuvěřitelně lehký. Škodovka po vytvarování karoserie z kevlaru měla pouhých 870 kilogramů.
Danti vyhrál všech deset závodů do vrchu, kterých se v roce 1999 se zelenou kráskou zúčastnil. Projekt byl nakonec ukončen po změně technických předpisů v roce 2000, která nejúspěšnější speciál vyřadila z dalšího závodění. Bohužel tento sympatický Ital o rok později zahynul během závodu s vozem Osella.
Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…
77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…
Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…
Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…
F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…
Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…