Formule

Nejkratší kariéra ve formuli 1 trvala 800 metrů

Italská Monza není známá jen pro dlouhou působnost v kalendáři formule 1, ale i pro nejkratší závodní kariéru formule 1. Za všechno mohl závodník jménem Marco Apicella.


Italský závodník dostal příležitost pro domácí závod od Eddieho Jordana, který se rozhodl mladíka z formule 3000 otestovat. Pomohl tomu i předčasný konec kariéry Thierryho Boutsena uprostřed sezony 1993. I díky tomu Jordan vystřídal v roce 1993 neuvěřitelných šest jezdců.

Apicella tak dorazil do Monzy, kde startoval s týmem Sasol Jordan po boku Rubense Barrichella. Závodník, který řídil vůz pouhé dvě hodiny během testování roztočil během tréninku dvakrát vůz a byl i mimo trať. Kvalifikace nebyla zrovna ideální, protože vůz Jordan 193 rychlost zkrátka neměl. Ital startoval třiadvacátý, čtyři pozice za týmovým kolegou.

Závodník Jordanu odstartoval do nejkratší účasti ve formuli 1, když kolidoval po pouhých 800 metrech a závod nedokončil. Apicellovo řízení bylo poškozené po kolizi se soupeři ještě před první šikanou. Následující závody byl nahrazený Emanuelem Naspettim. Ital se vrátil opět do Japonska, kde získal několik vítězství a v roce 1994 titul formule Nippon.

Tento rekord je jako oficiální, přitom tomu tak ale není. Nejkratší kariéru měl Ernst Loof, který odjel ve formuli 1 pouhé dva metry! Během GP Německa roku 1953 závodník odstoupil hned na startu, jelikož mu selhala olejová pumpa.

Jiří Košta

Recent Posts

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

2 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

2 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago

Ferrari vítězí na Imole, BMW a Alpine doplňuje podium

Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…

4 dny ago

Valentino Rossi: „S Goodyearem trpíme, rád bych pokračoval s BMW“

Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…

4 dny ago

Antonio Giovinazzi ve Ferrari #51 bere druhou pole position v řadě

Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…

5 dny ago