Historie týmu Coloni se dá ve zkratce popsat jako ostudná, jelikož vozy dokázaly z dvaaosmdesáti pokusů kvalifikovat do závodu jen čtrnáctkrát. V letech 1990 a 1991 se tým snažil účastnit všech závodních víkendů, ale ani jednou nestartoval. Částečně za to mohli piloti, ale především tým a slabé motory Ford a Subaru. Nejlepším výsledkem bylo 8. místo pro Gabriele Tarquiniho v GP Kanady 1988.
Důvod proč se z Coloni stala Andrea Moda byl jednoduchý. Italský návrhář a výrobce bot Andrea Sassetti vstoupil s investicí do týmu, který se tak musel přejmenovat.
Následoval jeden z nejostudnějších pokusů o účast ve formuli 1. Stáj se bizarně nikde neukazovala, přicházely pochybné ztráty nákladu a tým jezdil s nelegálními nebo nebezpečnými vozy. Bývalý „The Stig“ z Top Gearu Perry McCarthy ten rok pro stáj „závodil“, během kvalifikace na GP Monaka bylo auto v předkvalifikaci vyřazeno s oficiálním časem kola 17:05,924! Jeho týmový kolega Roberto Moreno se kvalifikoval a zároveň to byla jediná účast vozu v závodě formule 1.
„Tým pro mě ještě pořádně nepřipravil sedačku, tak jsem se trochu v kokpitu mlátil, ale i přesto jsem držel nohu na plynu a snažil si vzpomenout, kde byla další zatáčka. Věděl jsem, že tunel se jede naplno, ale jakmile jsem v mém prvním kole vyjel zpátky ze tmy do denního světla, tak jsem viděl dvojitě a když jsem viděl bariéry, tak jsem nevěděl, jestli zatočit doleva nebo doprava. Nicméně mě zavolali zpátky do boxů a to byl konec mého pokusu,“ řekl McCarthy v Monaku.
Například v Kanadě byl tým bez motorů, protože Sassetti nedokázal zaplatit dodavateli Judd. Od Brabhama si půjčil motor, který Morenovi umožnil odjet několik kol, ale nepodařilo se mu předkvalifikovat, zatímco McCarthy opět nezávodil vůbec.
Belgická policie nakonec zatkla Sassettiho ve Spa-Francorchamps za podvod a za padělání faktur dodavatelům. Také se objevily potenciální vazby na mafii. Andrea Moda byla konečně vyloučena z mistrovství zásluhou FIA, jelikož údajně poškozovala jméno celého sportu. Tým se ještě nelegálně snažil dostat na domácí GP Itálie, ale u dveří se musel poroučet zase zpátky.
Sassetti dodnes provozuje noční kluby a hotely. Své vozy Andrea Moda má stále schované ve svém sídle. Mimochodem majitel týmu většinu svých zaměstnanců pro tým formule 1 posbíral ve své továrně na výrobu bot.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…